Eiropas Komisija piekāpjas: vēl 2 gadus var ignorēt jaunos emisiju standartus

0

Eiropas Komisija pirmdien pakļāvās Eiropas autoražotāju spiedienam, dodot tiem trīs gadus, lai sasniegtu jaunos CO2 emisiju mērķus automašīnām un furgoniem.

Izpūtējs

Izpūtējs (Avots: Pexels)

Eiropas Komisija pirmdien pakļāvās Eiropas autoražotāju spiedienam, dodot tiem trīs gadus, lai sasniegtu jaunos CO2 emisiju mērķus automašīnām un furgoniem.

No 1. janvāra ES stājās spēkā jaunie CO2 emisiju ierobežojumi, kurus varēja izpildīt ar lielāku hibrīdu piedāvājumu, bet auto lobiju grupa ACEA ziņoja, ka tas nozīmē, ka vismaz 1/5 no automašīnu uzņēmumu pārdošanas apjoma jābūt elektroauto, lai izvairītos no lieliem naudas sodiem. Iemesls šiem ierobežojumiem ir panākt to, lai no 2035.g. Eiropā tirgotos tikai bezemisiju automašīnas, kas veicinātu to, ka teju viss autoparks 2050.g. būtu bez emisijām.

Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena pirmdien pēc tikšanās ar automobiļu nozares vadītājiem, arodbiedrībām un kampaņu grupām sacīja, ka ES izpildvara ierosinās šomēnes atļaut atbilstību jaunajām prasībām trīs gadu griezumā, nevis tikai 2025. gadā. Mērķu sasniegšana un izvairīšanās no saistītajiem naudas sodiem daudzus autoražotājus ir iebiedējušas, jo Eiropas autoražotāji atpaliek no konkurentiem, kad runa ir par elektroauto konkurētspējīgu piedāvājumu.

Mērķi paliek nemainīgi. Autoražotājiem ir jāsasniedz mērķi, bet ir vairāk vietas nozares attīstībai.

Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena

Emisiju atbilstība tagad būtu balstīta uz autoražotāja vidējām emisijām laikposmā no 2025. līdz 2027. gadam.

Volvo bija vienīgie no lielākajiem autoražotājiem, kas apšaubīja lēmumu, sakot, ka uzņēmumiem, kas bija paveikuši mājasdarbu, lai būtu gatavi 2025. gadam, nevajadzētu nonākt neizdevīgā stāvoklī no pēdējā brīža izmaiņām. Transporta pētniecības un kampaņu grupa T&E šo priekšlikumu raksturoja kā bezprecedenta dāvanu automobiļu rūpniecībai, kas Eiropu atstātu pozīcijā, kurā tā vairs nespēj konkurēt ar Ķīnu.

Konkurētspējas ir iespējama, ražojot elektroauto par tādu cenu, kādu to vēlas masveida patērētāji. Ķīna to ir panākusi. Emisiju izpildes atlikšana Eiropā nepadara autoindustriju konkurētspējīgāku.

T&E izpilddirektors Viljams Tods

Autoražotāji spiedienu radīja, jo pieprasījums pēc iekšdedzes automašīnām un līdz ar to peļņa ir ievērojami krities pēdējos gados. Daži no autoražotājiem slēdz rūpnīcas. Nepalīdz arī pašreizējā ASV politika ar papildus importa tarifiem. Pēc autoražotāju aplēsēm kopējā industrija Eiropā 2025.g. maksātu soda naudu aptuveni 15 miljardu eiro apmērā.

Uzlādēts komentārs

Vāji… 2025.g. mērķis tiktu sasniegts šā vai tā, kā liecina Transport & Environment pētījums. Dažiem autoražotājiem būtu jāpārdod vairāk hibrīdi, ko tie jau dara, un tas būtu izdarīts. Eiropā janvārī 15% no pārdotajām mašīnām bija pilnīgi elektriskās un vēl 7% bija lādējamie iekšdedzes auto. Ar šiem abiem piedziņas veidiem jau ir izpildīta prasība pēc tā, lai “1/5 pārdoto automašīnu būtu elektriskās), jo lādējamie hibrīdi uz papīra piesārņo ļoti maz. Tikmēr hibrīdi ir 35% no jaunajām automašīnām, esot pieprasītākais piedziņas veids. Attiecīgi, nav saprotams arguments par to, ka nevar pārdot pietiekami daudz elektrificēto automašīnu, lai izpildītu emisiju normas – vairums jauno mašīnu ir savā veidā elektrificētas.

Vienlaikus nav noslēpums, ka visi lielie Eiropas autoražotāji ir ekonomiskajā krīzē, jo nogulēja pārmaiņas Ķīnā, uz ko balstījās pēdējo gadu ekonomiskā izaugsme, kas maskēja peļņas zudumu Eiropā.

Kas notiksies? 2025. un 2026. gadā tiks pārdots vesels lērums īpaši dārgas iekšdedzes automašīnas (lasīt bezjēdzīgi nopakotus krosoverus), lai varētu maksimalizēt peļņu īstermiņā, kuras kompensēs 2027.g. ar beidzot pieejamiem elektroauto, piemēram, Volkswagen ID.1.

Kāpēc tagad? Jo šis ir pēdējais brīdis, lai radītu precedentu. Galvenais arguments autoražotājiem ir lielās soda naudas par mērķu neizpildi. Tagad šos divus gadus speciāli tirgos automašīnas ar vislielāko peļņu, kas pārsteidzošā sakritībā ir ar lielāko piesārņojumu, un trešajā gadā aktīvi apelēs, lai neņem vērā iepriekšējos divus gadus, jo lielās soda naudas… Un tad šo stratēģiju atkārtot 2030.g. un 2035.g., ja vēl šie autoražotāji būs aktuāli tobrīd.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: