Elektriskais furgons Opel Vivaro-e būs pieejams jau vasarā
Arī elektrisko furgonu/universāļu skaits palielinās. Opel Vivaro-e būs pieejams pasūtīšanai vasarā un spēs veikt 330 km ar vienu uzlādi.
Arī elektrisko furgonu/universāļu skaits palielinās. Opel Vivaro-e būs pieejams pasūtīšanai vasarā un spēs veikt 330 km ar vienu uzlādi.
Opel ir sniedzis sīkāku informāciju par pilnībā elektrisko Vivaro furgona versiju, kas būs pieejama pasūtīšanai no šīs vasaras un, domājams, šī gada laikā sasniegs pirmos klientus. Cena gan vēl nav zināma.
Nepārsteidzoši, Opel Vivaro-e izmanto PSA jau esošo tehnoloģiju komplektu, ko izmanto Peugeot 208e un Opel Corsa-e. Elektromotora jauda ir 100 kW, akumulatora enerģijas ietilpība ir 50 kWh. Maksimālais ātrums ir 130 km/h. Tā kā furgona svars un gaisa pretestība ir ievērojami augstāki nekā iepriekš minētajiem mazajiem automobiļiem, WLTP autonomija ir vien 230 km. Tas ir vairāk kā Volkswagen e-Canter un Nissan eNV200 iespēj. Tieši tas, ko kurjera pakalpojumu sniedzēji meklē.
Pārsteigums slēpjas, izvēles akumulatorā, kura enerģijas ietilpība ir 75 kWh. Saskaņā ar WLTP tam vajadzētu spēt nodrošināt attālumu līdz 330 km autonomijai. Šī baterija ir balstīta uz 27, nevis 18 moduļiem. Akumulators ir novietots zem furgona kravas telpas, tāpēc lielākam akumulatoram nevajadzētu ietekmēt kravas vietu. Baterijas ir šķidruma dzesētas, kam vajadzētu noturēt uzlādes ātrumu un pagarināt kalpošanas laiku. Opel garantē akumulatoriem astoņus gadus vai 160’000 kilometrus.
Vivaro-e var uzlādēt, izmantojot līdzstrāvas CCS savienojumu virs priekšējā riteņa vadītāja pusē. Opel apgalvo, ka “pie 100 kW ātras uzlādes stacijas” 50 kWh akumulatoru 30 minūtēs var uzlādēt līdz 80 procentiem, bet lielā 75 kWh akumulatora uzlāde prasa 45 minūtes. Tas liek domāt, ka (tāpat kā Corsa-e) līdzstrāvas maksimālā jauda ir 80 kW. Maiņstrāvas uzlāde priekš Vivaro-e notiks ar pamata 7.4 kW (viena fāze) vai izvēles 11 kW (trīs fāzes) lielu jaudu. Ja meklē sev vai savam uzņēmumam uzlādes staciju, tad apmeklē mūsu veikalu.
- Autonomija: 230-330 km
- Akumulators: 50-70 kWh (pieņēmums)
- Maiņstrāvas uzlāde: 7.6-11 kW (35-52 km/h)
- Līdzstrāvas uzlāde: 80 kW (368-377 km/h)
- Autonomija/kWh: 4.60-4.71 km/kWh (21.21-21.73 kWh/100 km)
Vivaro-e būs pieejams trīs garumos (4.60 m, 4.95 m un 5.30 m) un dažādos virsbūves stilos. Varianti ietver pārvadātāju, divkāršu kabīni un universālu cilvēku pārvadāšanai – vai arī kā platformu transportlīdzekļa virsbūvei. Atkarībā no modeļa, furgona kravas telpā var ietilpt līdz 6.6 kubikmetriem.
Maksimālā kravnesamība ir līdz 1’275 kg. Nedaudz mazāk nekā dīzeļdegvielas versijā – galu galā lielais akumulators sver līdz 500 kg. Zemā smaguma centra dēļ akumulatoram vajadzētu uzlabot automašīnas vadāmību. Pēc Opel teiktā, Vivaro-e ir vienīgais akumulatora elektriskais furgons savā segmentā, kuru var pasūtīt no rūpnīcas ar piekabes āķi un kas var vilkt piekabes kravu līdz 1000 kg.
Šis ir pirmais furgons no PSA grupas un drīzumā redzēsim šī elektriskā furgona Toyota Proace versiju, jo Toyota furgonus ražo kopā ar PSA grupu. Toyota pirmais elektroauto, ja neskaita Kalifornijai paredzēto elektrisko RAV4, būs furgons.
super. ja tiešām būs arī pašazieru versija, tad pirmais elektroauto (ja neskaita nv200), kas lietojams ģimenēm!
Es gan vairaķ gaidu Berlingo/riffter/vivaro/pro ace city versiju. Ceru, ka tā būs budžetam draudzīgāka un spēs pārvadāt trīs bērnus ar visiem bērnu sēdeklīšiem ratiem un visām mantām.