Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Omniva izmēģina VW e-Crafter

Omniva turpina testēt pieejamos elektroauto

2019. gada 26. jūlijs

Omniva gatavojas līdz 2025.gadam pilnībā aizstāt esošo dīzeļa dzinēja autoparku ar elektroauto. Tādēļ pērnā gada nogalē piegādēm Rīgas centrā tika uzsākti pirmie elektroauto testi ar Nissan E-NV200 un šobrīd tiek izmēģināts elektrisko kravas mikroautobuss – VW eCrafter.

Omniva ilgtermiņa mērķis ir piegādes auto radīto izmešu samazināšana un pāreja uz arvien ekoloģiskākiem risinājumiem gan autoparka, gan pārējo ikdienas operāciju ietvaros. Tāpēc Omniva regulāri seko līdzi tirgū notiekošajam. Tomēr, lai varētu iekļautu elektroauto Omniva pamata autoparkā, būtu jāizpildās vairākiem būtiskiem nosacījumiem:

  • pēc vienas uzlādes iespējams nobraukt vismaz 250 km
  • gan Rīgā, gan reģionos jābūt pieejamam pietiekoši plašam ātrās uzlādes tīklam
  • pieejams valsts atbalsts elektroauto iegādei

Būtiskākais faktors, kam nolēmām pievērst pastiprinātu uzmanību izmēģinot VW eCrafter, ir baterijas ietilpība un maksimāli iespējamais nobraukto kilometru skaits vienas uzlādes ietvaros. Tādēļ vakar, pirmo reizi ieliekot šo auto ikdienas operācijās Rīgas centra maršrutā, auto no mūsu loģistikas centra izbrauca ar pilnu kravu un 70% uzlādētu bateriju. Auto panelis izbraukšanas brīdī uzrādīja, ka pieejami 92 km, tomēr realitātē, braucot ar pilnu kravu, kopumā šoferis varēja nobraukt vien 60 km un atgriezās atpakaļ ar 7 km nobraukuma atlikumu.

Esot Centrā un saprotot, ka, baterija var nepietikt, lai atgrieztos, vadītājs meklēja iespējamās auto uzlādes vietas. Diemžēl atklājās, ka publiski pieejamie uzlādes punkti lielākoties atrodas pazemes stāvvietās, kur nav iespējams iebraukt ar kravas mikroautobusu augstuma ierobežojumu dēļ. Savukārt CSDD uzlādes punkti neatrodas Centrā, bet privātie uzņēmumu izveidotie uzlādes punkti ir aizņemti ar uzņēmumu personīgajiem auto, un sarunāt kaut nelielu uzlādes brīdi būtu sarežģīti.

Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare

Aizvadot pirmo dienu ar VW eCrafter atsauksmes no darbiniekiem kopumā bijušas ļoti pozitīvas – auto ir viegli vadāms un šoferim ērts, arī kravas telpas ietilpība ir pietiekama, lai šo auto sekmīgi izmantotu ikdienas preču piegādēs. Tomēr pirmās dienas testi vēl jo vairāk apstiprinājuši Omniva pārliecību par diviem kritiskajiem punktiem, lai varētu autoparkā patstāvīgi iekļaut elektroauto – vismaz 250 km nobraucams attālums ar pilnu kravu līdz nākamajai uzlādei un pietiekams un brīvi pieejams uzlādes punktu skaits.

Uzlādēts viedoklis

Būsim atklāti, piegādes šoferim ir vienalga ar kādu transportu viņš pārvietojas. Svarīgākais ir tas, cik ērti viņam ir tanī atrasties. Vienlaicīgi uzņēmumam interesē kvantitatīvā puse – vai tas spēj paveikt pienākumu, cik dārgi ir to iegādāties, cik dārga ir ekspluatācija un cik lielu kravu var pārvadāt.

Omnivas gadījumā eNV200 nespēja apmierināt, jo kravas nodalījums bija par mazu. Tikmēr e-Crafter piedāvā ievērojami lielāku ietilpību, bet … autonomija ir ievērojami sliktāka. Nissan piedāvā 200 – 300 km lielu autonomiju, atkarībā no kravas smaguma un citiem apstākļiem, bet e-Crafter uz papīra sniedz 170 km, kas reālās dzīves scenārijā ir krietni tuvāk 100 km. Ja vien “Das Auto” sāktu piedāvāt ko tādu, kas neliktu šaubīties par viņu nostāju par bezizmešu nākotni.

Šobrīd Latvijas tirgū šie ir divi vienīgie varianti, bet, kad beidzot Renault dīleri Latvijā piedāvās elektrisko klāstu, tad aina pavērsies cita. Renault Master Z.E. maksā tikai nedaudz dārgāk kā Nissan eNV200, bet kravas nodalījums ir kā VW e-Crafter, kas maksās vairākas reizes dārgāk par eNV200.

Renault nav vienīgie, kam ir vai drīzumā būs bezizmešu kravas automašīnas, piemēram, Toyota, Mercedes, Opel, Citroen.

Lai gan šodien uzņēmumiem nav plaša izvēle, kas nespēj apmierināt visas vajadzības, jau drīzumā aina mainīsies. Līdz 2025. gadam pāriet uz elektroauto parku ir pavisam reāli.

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Omniva turpina testēt pieejamos elektroauto 1

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no