Elektriskie automobiļi krosoveru segmentā – kas derēs prasīgajiem?

0

Nav nepieciešami statistikas dati, lai pateiktu, ka Latvijā cilvēki ir iecienījuši apvidniekus. Šie tā dēvētie pilsētas SUV jeb krosoveri ir iekarojuši ne tikai latviešu, bet arī visu eiropiešu sirdis.

Kia EV6 (Publicitātes foto)

Kia EV6 (Publicitātes foto)

Nav nepieciešami statistikas dati, lai pateiktu, ka Latvijā cilvēki ir iecienījuši apvidniekus. Šie tā dēvētie pilsētas SUV jeb krosoveri ir iekarojuši ne tikai latviešu, bet arī visu eiropiešu sirdis.

Tie atrodas uz pamatīga popularitātes viļņa, un tā vien šķiet, ka tik drīz no tā nenoslīdēs. Ērtāk vadāmi, lielāka drošības sajūta un stilīgāki – kā galvenās priekšrocības autovadītāji parasti min tieši tās. Bet kāda ir situācija ar elektriskajiem krosoveriem?

Kāds ir piedāvājums?

Latvijā kompaktie elektrokrosoveri ir viens no populārākajiem segmentiem, un tiem jau ir savācies diezgan konkurētspējīgs pulciņš. Jauni šīs kategorijas modeļi pieejami jau no 37 000 un var sasniegt vairāk nekā 50 000 eiro.

Hyundai Ioniq 5 uzlāde
Hyundai Ioniq 5 uzlāde (Publicitātes attēls)

Par premium pārstāvjiem, kuriem raksturīga augstāka cena, šoreiz nerunāsim, bet vidējās klases ražotāji piedāvā kuplu skaitu kompakto elektrokrosoveru. Piemēram – Ford Mustang Mach-E, Subaru Solterra, Nissan Ariya, Honda e:Ny1, Peugeot e-3008, Volkswagen ID.4, Renault Scenic E-Tech, MINI Countryman SE, Opel Frontera, Toyota bZ4X, Kia EV6 un Hyundai Ioniq 5.

Pēdējie divi – Kia EV6 un Hyundai Ioniq 5 – tehnoloģiski ir ļoti līdzīgi un arī diezgan ietilpīgi. Taču tai pašā laikā abi ir ļoti atšķirīgi. Tāpat tiem ir maz līdzību ar pārējiem konkurentiem, jo tie veidoti uz modulārās platformas E-GMP, kas paredzēta tieši elektromobiļiem. Šī platforma ir ļāvusi abiem modeļiem iegūt daudzus apbalvojumus, pateicoties 800 voltu elektriskajai arhitektūrai, kas nodrošina īpaši ātru uzlādi, kā arī citām lieliskām tehnoloģijām.

Saskaņā ar portāla EVtest.eu datiem ātrajā stacijā šie korejiešu modeļi lādējas līdz pat ar 263 kW jaudu. Tas nozīmē, ka 77,4 kWh akumulators no 10 līdz 80% piepildīsies tikai 17 minūtēs. Tas ir būtisks aspekts cilvēkiem, kuri elektroauto vēlas izmantot ne tikai ikdienas maršrutos, bet arī tālākos ceļojumos.

Šāds uzlādes ātrums Hyundai un Kia modeļus izceļ citu SUV vidū, jo konkurentiem šis parametrs svārstās no 78 kW modelī Honda e:Ny1 līdz 160 kW, ko piedāvā Peugeot e-3008. Vienīgais, kas ir tuvu korejiešu rādītājiem, ir Tesla Model Y – tā uzlādes ātrums sasniedz 250 kW.

Līdzīgi, bet atšķirīgi

Pazīstamais nozares medijs Top Gear nesen salīdzināja šos Dienvidkorejas modeļus, un viņu secinājumi izgaismo dažādību šajā segmentā. Žurnālisti uzskata, ka Hyundai Ioniq 5 ir paredzēts atturīgākiem cilvēkiem, savukārt Kia EV6 ir vadāms asāk, tam ir agresīvāks stils un interjers, tāpēc šis modelis derēs prasīgākiem cilvēkiem.

Kia EV6 pie uzlādes stacijas
Kia EV6 pie Ionity uzlādes stacijas (Publikācijas attēls)

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško, kurš testējis abus šos dienvidkorejiešu auto, domā līdzīgi. Lai gan Hyundai un Kia esot daudz kopīgu komponentu un līdzīgi izmēri, praksē tie izrādījušies ļoti dažādi.

Hyundai piesaista uzmanību ar dizainu – proporciju ziņā tas izskatās kā hečbeks, taču patiesībā ir diezgan liels un ietilpīgs ģimenes krosovers. Ioniq 5 ir ērts un mīksts, varbūt pat pārāk mīksts un mazliet gauss, tāpēc, ātri līkumojot un braucot pa nelīdzenu ceļu, var nākties saspringt. No otras puses, EV6 gan dizaina, gan rakstura ziņā ir sportiskāks un asāks. Tā stūres iekārta ir precīzāka un ātrāka, bet aizmugure veiklāka. Tas nepeld uz ceļa kā Hyundai, taču arī nenonāk pretējā galējībā. To vadīt ir jautrāk.

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Top Gear arī uzsvēra, ka EV6 ir zemāka sēdpozīcija un vairāk “draiva”. Tāpēc tas ir labākā izvēle cilvēkiem, kuri kāro dinamiskus piedzīvojumus. Pat pieticīgākais modelis ar 168 kW elektromotoru, kas griež aizmugurējos riteņus, no 0 līdz 100 km/h paātrinās 7,3 sekundēs. 239 kW versija ar diviem elektromotoriem, kas piedzen visus riteņus, simtu sasniedz 5 sekundēs, savukārt jaudīgākā 430 kW GT versija – vien 3,5 sekundēs.

EV6 GT ir pilnīgi citādāks – tas ir kā dinamīts. Hyundai piedāvā arī sportisko Ioniq 5 N versiju, taču tā būtu atsevišķas sarunas vērta.

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Arī daudzi citi ražotāji sola, ka viņu elektriskie krosoveri brauks enerģiski. Piemēram, aizmugurējās piedziņas Ford Mustang Mach-E ar 216 kW elektromotoru un Peugeot e-3008, ko darbina 157 kW motors, – tie abi lepojas ar paātrinājumu līdz 100 km/h 7 sekundēs.

Hyundai Ioniq 5 N
Jaunais Hyundai Ioniq 5 N (Publicitātes foto)

Kādam cilvēkam kurš no abiem būs labāks?

Top Gear minēja arī, ka EV6 interjers ir futūristiskāks, ar diviem izliektiem, moderniem un personalizējamiem ekrāniem. Turpretī Ioniq 5 ir divi lieli, mūsdienīgi ekrāni, kas apvienoti vienā, taču salonā saglabāts minimālisma stilā ieturēts dizains ar vadības ierīcēm, kas atgādina tradicionālos iekšdedzes auto. Līdzīgas konceptuālas atšķirības vērojamas arī citos modeļos. Piemēram, Peugeot e-3008 ir orientēts uz tehnoloģijām, MINI Countryman SE veidots rotaļīgā stilā, bet Volkswagen ID.4 un Toyota bZ4X salons ir atturīgāks un funkcionālāks.

Protams, pēc dabas mierīgāki cilvēki atšķirības var nemaz nepamanīt. Hyundai koncentrējas uz komfortu, ne tik daudz uz vadāmību kā Kia savā EV6.

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Apkopojot dažādus abu korejiešu salīdzinājumus, ieteikums varētu būt šāds: komforta cienītājiem skatīties uz Ioniq 5, savukārt uz piedzīvojumiem noskaņotajiem vairāk varētu patikt EV6.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: