Elektrum veido valstī lielāko komerciālo elektroauto uzlādes staciju tīklu

0

Pirms gada AS ”Latvenergo” ar tirdzniecības zīmolu Elektrum atklāja uzņēmumā pirmās komerciālās elektroauto uzlādes stacijas. Sekmīga to darbība apliecina elektromobilitātes stratēģisko nozīmi. Tikai gada laikā tajās ir uzlādēta elektroenerģija braucienam vairāk nekā 400 tūkstošu kilometru garumā. Turpinot attīstību un līdz 2021. gada nogalei atklājot vismaz 84 pieslēgvietas, Elektrum būs lielākais komerciālais elektroauto uzlādes tīkls Latvijā. Tādejādi kopā Latvijā 2021. gada nogalē būs jau vairāk nekā 250 uzlādes pieslēgvietu.

Uzlādes vieta Pulkveža Brieža ielā

Uzlādes vieta Pulkveža Brieža ielā

Pirms gada AS ”Latvenergo” ar tirdzniecības zīmolu Elektrum atklāja uzņēmumā pirmās komerciālās elektroauto uzlādes stacijas. Sekmīga to darbība apliecina elektromobilitātes stratēģisko nozīmi. Tikai gada laikā tajās ir uzlādēta elektroenerģija braucienam vairāk nekā 400 tūkstošu kilometru garumā. Turpinot attīstību un līdz 2021. gada nogalei atklājot vismaz 84 pieslēgvietas, Elektrum būs lielākais komerciālais elektroauto uzlādes tīkls Latvijā. Tādejādi kopā Latvijā 2021. gada nogalē būs jau vairāk nekā 250 uzlādes pieslēgvietu.

Pirms gada, atverot trīs elektroauto uzlādes stacijas, AS “Latvenergo” uzsāka pilotprojektu, lai izvērtētu elektromobiļu uzlādes biznesa iespējas un piedāvāja valstī modernākās uzlādes iespējas, kas darbojas uz komerciāliem principiem. Stacijas, kurās klientiem tiek piedāvāta  AS “Latvenergo” ražotnēs saražotā zaļā enerģija, tika atvērtas Rīgā un Jūrmalā. Kopš atklāšanas Elektrum uzlādes stacijās ap 400 klientu veikuši teju 5000 uzlāžu aptuveni 75 tūkstošu kWh apmērā, kas ir vairāk nekā 400 000 nobrauktu kilometru, neizmantojot fosilos resursus – benzīnu, dīzeļdegvielu vai autogāzi.

Tāpat būtiski pieaudzis Elektrum uzlādes vietu skaits, kas ir sasniedzis 21 pieslēgvietu 7 stacijās. No visām pieslēgvietām 7 ir izveidotas Rīgā pie Latvenergo biroju ēkas Pulkveža Brieža ielā, kas ir pirmā vieta Latvijā, kur vienlaikus iespējams uzlādēt tik daudz elektroauto. Pašlaik Elektrum elektroauto uzlādes atrodas arī Jūrmalā pie Energoefektivitātes centra,  Rīgā, Uzvaras bulvārī, pie Pļaviņu HES, pie Ķeguma HES. Sadarbībā ar partneriem uzlādes vietas izveidotas arī pie uzņēmuma Energolukss Ulbrokas ielā un Mūkusalas Biznesa Centra teritorijā Rīgā. Informāciju par šīm uzlādes stacijām var atrast Elektrum mājaslapā.

Līdz gada beigām plānots atklāt vēl vairākas uzlādes stacijas, bet nākamajā gadā – vismaz 50. Savukārt 2021. gada beigās Rīgā, arī Liepājā, Ventspilī un citās Latvijas pilsētās kopā varētu būt vismaz 84 Elektrum uzlādes pieslēgvietas, daļu no tām realizējot ar sadarbības partneriem.

Elektrum uzlādes stacijām tiek nodrošināts klientu serviss, norēķinu iespējas un tehniskais atbalsts visu diennakti.

Pilotprojekts ir devis mums iespēju labāk noskaidrot elektroauto īpašnieku vajadzības, vēlmes un paradumus, kā arī pētījām tirgus iespējas un attīstību, paplašinot savu darbību jaunos nozares tirgos. Aizvadītā gada laikā Latvenergo ir ievērojami stiprinājusi kompetenci elektromobilitātē, ne tikai būtiski paplašinot Elektrum uzlādes vietu skaitu, bet arī izveidojot sadarbību ar citiem komersantiem, sadarbojoties ar lielveikaliem un biroju centriem un izveidojot partneru stāvlaukumos Elektrum uzlādes stacijas. Savus pakalpojumus esam izvērsuši arī interneta veikalā elektrumveikals.lv, piedāvājot elektroauto uzlādes sistēmas, ar kuru palīdzību elektromobiļu īpašniekiem ir iespēja mājās savu transportu uzlādēt divreiz ātrāk nekā lādējot to no rozetes.

Kaspars Cikmačs, AS “Latvenergo” valdes loceklis, Tehnoloģiju un atbalsta direktors

Pirmo reizi tieši Latvijas tirgum Elektrum izveidoja elektroauto uzlādes lietotni. Elektrum stacijās norēķini tiek piemēroti par izmantotajām kilovatstundām (kWh); tas ir ērtāks un precīzāks veids, lai klients varētu novērtēt akumulatora uzlādes apjomu. Gan Elektrum uzlādes stacijas, gan uzlādes pakalpojuma nodrošinājums ir lietotājiem ērts un vienkāršs, kā arī saviem klientiem nodrošinām diennakts palīdzību pa tālruni.  

AS “Latvenergo” kā inovatīvs uzņēmums ar atbildīgu attieksmi pret sabiedrību un klimatu mērķtiecīgi veicina un atbalsta elektromobilitātes ienākšanu Latvijā, vienlaikus realizējot savus plānus elektroauto uzlādes vietu izveidē. Attīstot elektrouzlādi un sekmējot elektriskā transporta attīstību, Latvenergo veicina CO2 izmešu apjoma samazinājumu transporta sektorā Latvijā.

Tas ir būtiski, jo nākamajās desmitgadēs liela daļa ES pasākumu un rīcībpolitikas būs vērstas uz zaļās vienošanās (Green Deal) mērķu un klimatneitralitātes sasniegšanu.  

Elektromobilim, salīdzinot ar iekšdedzes dzinēja automašīnām, ir ievērojami zemākas uzturēšanas izmaksas, automašīnā ir mazāk detaļu un daudz mazāka nepieciešamība ekspluatācijas laikā to remontēt, tādēļ pārvietošanās un uzturēšanas izmaksas ir lētākas. Ticamākais, ka 2021. gads autonozarē ieies kā elektroauto gads, jo gandrīz katrs autoražotājs paziņojis par plāniem izlaist vismaz vienu, ja ne pat vairākus jaunus elektrisko auto modeļus.

Pašlaik Latvijā reģistrēti jau vairāk nekā 840 elektromobiļi, un to skaits turpina strauji augt. Prognozes liecina, ka 2030. gadā Latvijā varētu būt jau vairāk nekā 30’000 vieglo elektroauto.

Uzlādēts komentārs

Kopā ar e-mobi tīkla 2. un 3. kārtu, Latvijā uz katriem 10 elektroauto būs pa vienai publiskajai uzlādes vietai. Vistas un olas jautājums, laikam, būs atrisināts. It īpaši ņemot vērā arī jaunos būvnormatīvus, kas paredz, ka uz 10 stāvvietām jābūt 1 uzlādes vietai.

Es pats ikdienā cenšos izmantot Elektrum uzlādes pakalpojumu, jo maksāšana par kWh (patērēto) man liekas pareizāka par maksāšanu par minūti. Iespējams, ka viena no nākamajām Elektrum uzlādes tīkla piedāvātajām stacijām būs arī Uzlādēts SIA stacija Sēļu ielā 10, Mārupē, kas jau ir pieejama publiskai lietošanai.

Redzot Latvenergo prognozi, man katru reizi prātā ienāk Satiksmes ministrijas parlamentārā sekretāra teiktais, ka “, lai sasniegtu SEG emisiju mērķus Latvijā līdz 2030. gadam jābūt 18’000 elektriskajiem transportlīdzekļiem” un “[šī] mērķa sasniegšanai nebūs nepieciešams ne palielināt akcīzes nodokli fosilajai degvielai, ne jāveic kādi valsts atbalsta pasākumi”. Vienlaicīgi, SM turpina vadīties pēc vecu vecā pētījuma, kas prognozē, ka Latvijā 2030.g. būs 6’000 elektroauto. Es nespēju vienaldzīgi noskatīties uz šādu bezdarbību. Arī Latvenergo paredzētie 30’000 ir par maz, lai Latvija sasniegtu savus mērķus. Vai arī SM runā par kaut kādiem citiem mērķiem…

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: