Tev liekas, ka visi piebrauks ar 0% tieši galamērķī? Cik reāli ir mūsdienās ar degvielu tāds pats scenārijs? Nākotnē, kad visi brauks ar elektroauto uz festivālu, gan infrastruktūra, gan paši elektroauto būs fleksiblāki. Vieni spēs nodrošināt jaudu, otri lādēsēsies retāk, jo spēs veikt lielākus attālumus. Pietiks zīmēt sūnu ciema apokalipses scenārijus.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Nu noorganizē braucienu, kur kādas 20 tādas spēļu mašīnītes kā tavējā brauc uz liepāju un atpakaļ - pēc tam pastāsti cik ilgi jau pa ceļam pie lādētājiem bija jāgaida... 🙂
Ar degvielu gan mūsdienās, gan arī diezgan senā pagātnē, viss ir kārtībā - 700-1000 km no bākas, knapi atkarīgi no gadalaika un neatkarīgi no mašīnas vecuma vai nobraukuma. Gaidu ar lielu maisu to fantastisko nākotni kad to pašu spēs arī elektromobīļi, un tādi normāli, nevis lieli smagi begemoti.
Tu izdarīji tieši to, ko es sagaidīju - pieķēries raksta optimistiskajām daļām... 😀
Bet, protams, jo tur runāja eksperti nevis žurnālisti.
Tie kas ir optimisti, ir eksperti, bet tie kas nav optimisti, ir žurnālisti, lai arī pilda līdzīgus amatus kā eksperti, tā? 😀
Seminārs Liepājā par elektroauto. Uz to devās ~10 elektroauto no Rīgas. Visi nokļuva galā un atbrauca atpakaļ. https://uzladets.lv/seminars-liepaja-e-transports/
23 elektroauto īpašnieki no Vācijas izbrauca uz Latviju. Visi nonāca galā un atbrauca atpakaļ. https://uzladets.lv/e-rallye-baltica-2019/
Aptuveni 20 elektroauto Stāmerienas elektroauto salidojumā. Visi nonāca galā un atbrauca atpakaļ. https://uzladets.lv/elektromobilu-salidojums-latvija-banisa-svetkos/
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Es te mazliet savā galvā padomāju par to elektrības ražotāju rakstu vāciski ( lasīju gan vāciski gan ar google translate - iztulkoja ļoti OK). Man tagad sāk škist, ka vismaz daļa problēmas ir tajā ka lai arī paši tie lādētāju tīklu īpašnieki neražo elektrību - tomēr ierauj "nāsīs" diezgan palielu naudiņu. Man tas zināmā mērā izskatās kā joks par tēmu - a mums arī sagribējās daļu "piķa".
Tas protams nenozīmē ka tas pīķa stundu joks ir meli - nē tā ir diezgan reāla problēma, kas rajonos ar attīstītu energoietilpīgu ražošanu var būt ļoti nopietna problēma - līnijas nav piemērotas diži lielākai slodzei kā jau tiek tērēts ( projektē gan jau vienmēr ar rezervi, bet nu Superchargeri ir spējīgi norīt ļoti daudz, tas nekas ka softiski var limitēt visādos veidos).
Būs laiks parakšos par konkrētiem ražotājiem cik lieli un no kā pārtiek, un pamēģināšu salikt kopā ar Īrijas skatījumu uz dzīvi - intersanti kas tur "izlīdīs".
Mani izbrīna, kāpēc tieši Īrija? Kāpēc ne Latvija, kurā mēs dzīvojam? Bet, ja ņem Īriju, tad paņem arī ES vidējo, ja vari.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
"Visi nonāca galā un atbrauca atpakaļ." - nē nu tā tik vēl trūktu ja nenonāktu 😀 Bet pastāsti labāk - cik ilgs bija brauciens no rīgas līdz liepājai 🙂
Komentārs no citas vietas, kuram varu piekrist par visiem 100%:
"Čoms nesen atgriezās no ASV, kur viņu radiņi vizinājuši ar kaut kādu Teslu. Gribējuši pie lielveikala uzlādēt, bet rindiņa bijusi. Radinieki novērtējuši un nolēmuši lādēt mājās, jo nevēlējušies gaidīt. Mājās tikuši ar atlikušo 1%.
Domāju, ka šāds dzīvesveids "izvilks/neizvilks līdz mājām" nav īsti man. Tas varbūt der kaut kādiem studentiem, kas par kaut kādu naudu nopirkuši nojātu auto, kam reizumis ielej 7l degvielas un zīlē, cik tālu tad izvilks, bet ne jau pieaugušiem cilvēkiem.
Un rindas esot. Vai šādas, vai mazākas, bet ir."
"Visi nonāca galā un atbrauca atpakaļ." - nē nu tā tik vēl trūktu ja nenonāktu 😀 Bet pastāsti labāk - cik ilgs bija brauciens no rīgas līdz liepājai 🙂
Pats nebiju, bet, cik atceros no stāstītā, ka atpakaļceļā viens uz 10 min pagaidīja uz otru cilvēku.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
https://www.youtube.com/watch?v=-cvNfmL7XQg
Ak šīs nišas mašīnas, ko par elektromobīļiem sauc... Tajā variantā ar lielo piekabi vēl puslīdz varētu saprast, piekabe liela, lai arī aerodinamika diezgan laba, bet ar to mazo - es tādu piekabi ar 2.0 motoru varētu pavilkt ar pāris litru papildu patēriņu, bet lielai, jaudīgai teslai mazas piekabes dēļ patēriņš x3...
https://www.youtube.com/watch?v=-cvNfmL7XQg
Ak šīs nišas mašīnas, ko par elektromobīļiem sauc... Tajā variantā ar lielo piekabi vēl puslīdz varētu saprast, piekabe liela, lai arī aerodinamika diezgan laba, bet ar to mazo - es tādu piekabi ar 2.0 motoru varētu pavilkt ar pāris litru papildu patēriņu, bet lielai, jaudīgai teslai mazas piekabes dēļ patēriņš x3...
Kur tad nu ekofaniem saprast, ka ātrumkārbas neeksistence, kuru tik ļoti slavē viņu propaganda, ir pluss tikai ļoti šaurā diapazonā - derīga tikai mietpilsoņiem, kas ar auto brauc vienīgi savu ikdienas maršrutu uz darbu un lielāko kravu ved Maxima maisiņos. Ja elektromotors iziet ārpus savas "komforta zonas", tas zaudē lietderības koeficientu daudz straujāk, nekā iekšdedzes dzinējs.
Trāpijās sakarīgs info par EV baterijām, ceru kadam noderēs info:
https://www.youtube.com/watch?v=TdUqQZC2dcE
reference arī citu info kanālu:
https://teslanomics.co/
Trāpijās sakarīgs info par EV baterijām, ceru kadam noderēs info:
https://www.youtube.com/watch?v=TdUqQZC2dcEreference arī citu info kanālu:
https://teslanomics.co/
O! Mums sāk sakrist informācijas avoti.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Kanāliem jau nereti nav ne vainas, bet reizēm kā angliski saka "you have to take it with a grain of salt". Tā pati Teslas baterija ar viņu dzesēšanas sistēmu ir pārāk optimāla, kā dēļ tai ir savas problemātiskās puses, kuru nav pie cita tipa bateriju moduļiem. Bet nu tas vienmēr ir jautājums par zināmu kompromisu (angļu "trade-off" gan šeit labāk atbilstu).
Un tas pārlieku lielais optimisms - tas man šķiet ir falšs, bet tas varbūt šķietami - laiks parādīs.
https://www.youtube.com/watch?v=-cvNfmL7XQg
Ak šīs nišas mašīnas, ko par elektromobīļiem sauc... Tajā variantā ar lielo piekabi vēl puslīdz varētu saprast, piekabe liela, lai arī aerodinamika diezgan laba, bet ar to mazo - es tādu piekabi ar 2.0 motoru varētu pavilkt ar pāris litru papildu patēriņu, bet lielai, jaudīgai teslai mazas piekabes dēļ patēriņš x3...
Kur tad nu ekofaniem saprast, ka ātrumkārbas neeksistence, kuru tik ļoti slavē viņu propaganda, ir pluss tikai ļoti šaurā diapazonā - derīga tikai mietpilsoņiem, kas ar auto brauc vienīgi savu ikdienas maršrutu uz darbu un lielāko kravu ved Maxima maisiņos. Ja elektromotors iziet ārpus savas "komforta zonas", tas zaudē lietderības koeficientu daudz straujāk, nekā iekšdedzes dzinējs.
laikam neviens no jums nav piekabes vilcis. Es ar dīzelīti esmu močus vizinājis uz sacenēm, un patēriņš pieaug nopietni un parasti zem 10 l/100km noturēt ir nereāli, un ideja ir vienkārša, jo mazāks patēriņš (ekonomiskāks auto) bez piekabes, jo lielāka procentuāli ietekme piekabei uz patēriņu, kā arī ātrumam ir ļoti liela ietekme, patēriņš pie 80 un 110 km/h ar piekabi var atšķirties pat par 50%. Te nekādi brīnumi nenotiek arī "nišas auto" un "ekofaniem" (cerams, jūs kādreiz kļūsiet nedaudz pieaugušāki un sapratīsiet apsaukāšanās absurdumu un bērnišķīgumu). Mans i3 ar piekabi ar tentu pie 90 km/h tērē 2x vairāk nekā bez piekabes vasarā, bet ziemā ir mazāka atšķirība, tīra matemātika. Un ar visu piekabi 4,6 eur/100 joprojām ir ap 2,5 x lētāk nekā ar dīzeli.
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: