Brīva vieta reklāmai

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

Harley-Davidson LiveWire

Harley-Davidson elektriskais zvērs ir prezentēts

2018. gada 12. novembris

Leģendārais, bet pēdējā laikā finansiāli klibojošais, amerikāņu motociklu ražotājs Harley-Davidson ir spēris lielu soli, lai pievilinātu jaunus cilvēkus motocikliem. Pagājušajā nedēļā tika prezentēts ilgi baumotais LiveWire.

Pagājušajā nedēļā EICMA motociklu šovā Harley-Davidson atrādīja LiveWire. Elektriskais motocikls, kura izstrāde aizsākās jau 2014. gadā kā Project LiveWire. Šis motocikls ir pirmais no daudzajiem, kas sekos, lai Harley-Davidson kļūtu par pasaules līderi elektriskajos un hibrīda motociklos, kā arī lai pievilinātu jaunus klientus leģendārajam brendam.

Vairāk kā gadsimtu Harley-Davidson motocikli ir pazīstami ar īpašo skaņu un izskatu, bet LiveWire ir radikāls solis citā virzienā ar savu klusumu un izskatu, kas vairāk līdzinās pēc tipiskā motocikla nevis čopera.

 

Kas ir par iemeslu šādām pārmaiņām? Vecums. Teju puse no motociklu braucējiem ir vecāki par 50 gadiem. It īpaši no tā ir cietis Harley-Davidson, kas, lai gan pārspēja gaidīto šī gada 3. ceturksnī, tomēr zaudēja tirgus daļas. Viņu pircēji kļūst vecāki un vecāki, bet jauni cilvēki nevēlas ņemties ar remontēšanu un sarežģīto uzturēšanu un braukšanu.

Lai piesaistītu jaunus cilvēkus, uzņēmums plāno izlaist vairākus elektromotociklus un pat mopēdus un divriteņus. Tādējādi tiktu piesaistīti arī cilvēki, kas nevēlas vai kuriem neļauj saistīties ar “bīstamajiem” motocikliem (tipiski, sievietes un pusaudži).

Harley-Davidson LiveWire
Harley-Davidson LiveWire. Avots: harley-davidson.com

Elektriskajiem motocikliem ir pāris tehniskie pārākumi pār līdziniekiem. Nav ātrumu pārslēguma, ir vienīgi režīma izvēle. Jauda ir pieejama uzreiz un vienmēr, ļaujot motociklam ļoti ātri uzņemt ātrumu (iekšdedzes dzinējiem ir jāmaina ātrumi un tādēļ periodiski tiek zaudēts paātrinājums). Tieši šī iemesla dēļ ātrākās mašīnas pasaulē ir elektriskas vai elektrificētas (hibrīdi). Skaņa. Tā ir pavisam cita. Dēļ baterijām, šis motocikls ir smagāks un tam nepieciešama jaudīgāka bremzēšanas sistēma, ko var manīt gan amortizatoros, gan disku bremzēs. Izpūtēju aromāti. Tādu nebūs.

Šis motocikls nerūks zemos toņos, bet tam būs sava izteiktā skaņa, ar ko tas atšķirsies no citiem elektromotocikliem. Savā reklāmas klipā gan viņi ziņo, ka skaļākais, braucot ar LiveWire, būs sirdspuksti.

LiveWire būs pirmais no daudzajiem modeļiem, kam ir jāatjauno uzņēmuma tēls nākamajos gados. To varēs iegādāties sākot no 2019. gada ASV un dažās izredzētajās vietās Eiropā. Cena būs zināma Janvārī.

Uzlādēt to varēs no mājas rozetes un ātrās uzlādes stacijām, izmantojot CCS standartu. Būs pieejami 7 dažādi braukšanas režīmi, lai katrs braucējs spētu izbaudīt sev tīkamāko braukšanas manieri – no dinamiska (0 – 100 km/h mazāk kā 4 sekundēs) līdz ekonomiskam.

“Nav sajūga, kas jāatlaiž. Nav ātrumi, kas jāpārslēdz. Viss, kas ir jādara, ir jāpagriež locītava un jāsāk braukt. Viss, kas ir jādara, ir jābrauc.”

Harley-Davidson LiveWire
Harley-Davidson LiveWire. Avots: harley-davidson.com

Lai gan elektriskie motocikli tikai tagad sāk uzņemt apgriezienus, šajā jomā jau ir ievērojami konkurenti, piemēram, Zero Motorcycles, kam jau ir 4 dažādi modeļi piedāvājumā.

Avots: Harley-Davidson

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *