Velo, uz kuru atskatās – Husqvarna Light Cross MTB apskats
Sen nebija redzēts velo, uz kuru visi atskatās. Es arī atskatītos uz Husqvarna Light Cross MTB velosipēdu, kurš ir labākais, ko pirktu.
Sen nebija redzēts velo, uz kuru visi atskatās. Es arī atskatītos uz Husqvarna Light Cross MTB velosipēdu, kurš ir labākais, ko pirktu.
“Nobraucu nedēļu ar vienu uzlādi…”
Kā jau Kārlis minēja rakstā par Husqvarna Eco City EC1, ar elektriskajiem velosipēdiem ir ļoti grūti braukt tikai drusciņ, mazliet. E-velo ir tik ērti lietojami, ka piespiedīs arī slinku braucēju izmest vēl kādu loku vai beidzot apskatīt tālākās pilsētas āres. Ar reālo, iespējamo nobraukumu pietiks vairākiem desmitiem kilometriem jeb ilgam laikam.
Man gan nepietika tikai ar vienu uzlādi. Turklāt svarīgi atzīmēt, ka tā neprasīja ilgu laiku (0-80% uzlāde bija 3h; 0-100% – 5h) un kopā nobraucu gandrīz 94km. Piecu darba dienu testā pilnvērtīgi izbaudīju Mežaparka takas un taciņas, Rīgas “kalnus”, ceļu remontu smiltis, kā arī Vecrīgas bruģi, kas arī, godīgi sakot, bija komfortabls.
Man personīgi likās, ka uznest šo brenguli uz otro stāvu nebūs viegli, jo atšķirībā no Eco City, šim Husqvarna Light Cross bateriju atsevišķi lādēt nav iespējams [labojums: bateriju ir iespējams lādēt atsevišķi, to atdalot no rāmja]. Tas problēmas nesagādāja vispār, jo e-velo ar motoru, bateriju, lielām riepām un kārtīgu rāmi sver tikai 25kg. Atstāt šo skaistuli ārā pie ķēdes gan nebūtu prāta darbs.
Braukšana
Ar trīs viegliem ieminiemiem pietiks, lai sasniegtu ierobežotāju pie 25km/h. Pēc tam neminoties ātrums īsti nemazinās. Tas ir apbrīnojami, cik kvalitatīvs ir šis e-velo, zudumu gandrīz nav.
Pielāgojot pārslēdzēju, var uzbraukt visstāvākajās virsotnēs un kalnos. Te svarīgāko lomu spēlē saķere. Šim e-velo ir bezkameru Pirelli Trail riepas, kas izcili pārvalda smiltis, akmeņus, kalnus, saknes un arī asfaltu. Bremzēšana ar’ ir ļoti efektīva, kā nekā hidroliskās disku bremzes gan priekšā, gan aizmugurē.
Vēl ļoti liels plus, man kā neregulāram velo entuziastam ir regulējama augstuma benķis – neiedomājami ērti, lai spētu ātri pielāgoties jebkādiem ceļa apstākļiem.
Ātrums
Teikšu godīgi, bija brīži, kad likās, ka vajag vēl. Mīšanās pēc 25km/h paliek ievērojami grūtāka, jo vairs nepalīdz elektriskais motors. Saprotami, jo esi jau pieradis un nedaudz izlutināts. Asistēšanas spēks ir līdz pat 400% un ir trīs asistentu veidi – Eco, Trail, Boost.
Jauda: 250W, bet maksimālā pat 500W. Shimano EP8 motora maksimālais griezes moments ir 85Nm. Kā jau zināms, Shimano zina, ko dara velo pasaulē – kopā ar Husqvarna šis ir lielisks kombo.
Runājot ar darbiniekiem par šo limitu, gudrās galvas teicās, ka to varot arī atslēgt. Tādā gadījumā ieteiktu iegādāties veselības apdrošināšanu, jo limitu šim e-velo nebūs. Motors palīdzēs neatkarīgi no ātruma, ar kuru pārvietojies. Tad jau tas pārtop par motociklu, pilns ekipējums noteikti būtu nepieciešams asu izjūtu cienītājiem.
Prieks, ka viens no Motosports darbiniekiem ar koristi uz mūsu testa e-velosipēdiem devās uz Vispārējiem latviešu Dziesmu un Deju svētkiem. Nākamajos svētkos par to eksistenci jau zinās daudz lielāka sabiedrības daļa, par to šaubu nav.
Vai man to vajag?
Jā! Šis ir vienīgais velosipēds, kuru vēlētos iegādāties. Neredzu labāku veidu, kā pārvietoties efektīvi un droši. Tas pilda visas funkcijas un rada daudz prieka. Ja jūs gadījumā vēl neesat mēģinājuši elektrisku velosipēdu – dariet to, bet brīdinu, ka ļoti iepatiksies.
Husqvarna Light Cross MTB velosipēdu var redzēt Rīgā, Motosports veikalā pie Zemitānu tilta, tajā ir ļoti daudz elektrisku brīnumu. Silti iesaku aiziet un palūkot, jo katrs tur atradīs sev piemērotu pārvietošanās līdzekli.
Sālītu gurķi prasās uzkost pēc izlasīšanas 😀