Hyundai Ioniq 5

Hyundai prezentējuši Ioniq 5. Tesla cienīgs konkurents

Hyundai elektroauto ir izslavēti ar savu efektivitāti. Ioniq 5 ir pirmais no Ioniq brenda mašīnām un tas piedāvās vairākas lietas, kas liks arī Tesla faniem atskatīties.

Hyundai jau no sākta gala teica, ka Ioniq 5 izskatīsies līdzīgs prezentētajam “45 Concept”, tāpēc, ieraugot tā patiesās aprites, maz kas ārēji pārsteidza. Lai gan dizains liekas jauns un mūsdienām neparasti kantains, tas patiesībā ir iedvesmots no Hyundai pirmsākumiem. Prezentācijas video ir viena sekunde, kurā var redzēt Hyundai Pony (sāka ražošanu 1970. g.) skici.

Ioniq 5 salīdzinoši nelielais garums (4.64 m), krosovera forma un nelielais augstums (1.61 m) tam liek izskatīties pēc maza, bet ietilpīgahečbeka. Piemērots cilvēkiem, kam patīk ik pa laikam izbraukt pie dabas, bet kas ikdienā ir pilsētvidē. Pie dabas ar šo EV mūsdienu cilvēks jutīsies komfortabli, jo Ioniq 5 ir aprīkots ar vairākām iespējām dalīties ar sevī uzkrāto enerģiju caur 3.6 kW (230 V, 16 A) V2L (vehicle-to-load) tehnoloģiju. Zemāk esošais reklāmas klips neiederas pie tipiskās dabas baudīšanas, bet noteikti parāda potenciālu. Spriežot pēc šī video, Ioniq 5 spēs vilkt piekabi.

Ar plūdenām līnijām, kas izceļ pāris asos akcentus, Ioniq 5 izskatās kā iederētos kādas cyberpunk (kiberpunkta?) filmas ainā un rada nejaušas asociācijas ar Tesla Cybertruck. Kantainās gaismas priekšā un aizmugurē satur vairākus LED moduļus, vēlreiz akcentējot kantainumu, atsaucoties uz pagātni un akcentējot nākotni.

Interjers ir mūsdienīgs tanī ziņā, ka aizvien vairāk ar automašīnu tiek apspēlēts tas, ka tā ir kā dzīvesvietas pagarinājums. Uz priekšu un atpakaļu kustās ne tikai priekšējie sēdekļi, bet arī aizmugurējie (2:1 attiecībā) un pat viduskonsole. Starp citu, Ioniq 5 piedāvā pilnībā plakanu grīdu.

Ņemot vērā, ka šis ir pirmais EV no e-GMP platformas, kuru izmanto arī KIA, varam sagaidīt, ka tiks izlaisti daudzi un dažādi modeļi, bet iesākumam Hyundai ir pieturējušies pie Tesla stila – piedāvā vien 4 variācijas:

  • Standart Range 2WD (58 kWh, 125 kW jauda, 350 Nm, 8.5 sek 0-100 km/h)
  • Standart Range AWD (58 kWh, 173 kW jauda, 605 Nm, 6.1 sek 0-100 km/h)
  • Long Range 2WD (72.6 kWh, 160 kW jauda, 350 Nm, 7.4 sek 0-100 km/h)
  • Long Range AWD (72.6 kWh, 225 kW jauda, 605 Nm, 5.2 sek 0-100 km/h)
  Citroen C-Zero apskats (+video)

Lai gan Hyundai vēl neizpauda pilnībā, cik liela autonomija ir Ioniq 5 variācijām, pieteica, ka Long Range 2WD spēj 470 km zem WLTP cikla. Tesla Model 3 Long Range, kam ir 75 kWh, iespēj 560 km. Tomēr, zinot to, cik labi reālajā dzīvē uzvedās vecais Ioniq un Kona modeļi, varam sagaidīt, ka abi šie EV spēj nobraukt praktiski vienu un to pašu distanci.

Ioniq 5 ir aprīkots ar 800 V bateriju sistēmu. Tamdēļ nav brīnums, ka tas spēj lādēties ar 350 kW lielu jaudu. Šobrīd nav tirgū EV ar lielāku uzlādes jaudu (Porsche Taycan ir 270 kW, Tesla Model 3 ir 250 kW). Hyundai apgalvo, ka ar 5 minūtēm pietiks, lai uzlādētu enerģiju nākamajiem 100 km, un ar 18 minūtēm pietiks, lai uzlādētu bateriju no 10 līdz 80%.

Hyundai paziņoja, ka Ioniq 5 būs iespējams aprīkot ar 205 W saules paneļu jumtu. Ar to Eiropas dienvidos pietiktu, lai gadā iegūtu papildus 2’000 km.

Ioniq 5 būs pieejams šī gada vidū un tā cena, lai gan vēl nav izziņota, baumo, ka būs sākot no 40’000 € par bāzes modeli. Hyundai Kona ar 64 kWh bateriju ir šajā cenu kategorijā, ir jāsāk domāt, vai šim kompaktajam krosoveram ir paredzēts cenu kritums…

Kārlis Mendziņš
balsojums
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Hyundai prezentējuši Ioniq 5. Tesla cienīgs konkurents 10