Lucid Air uzstāda uzlādes rekordu. Vai Teslai ir kārtīgs konkurents?

2

Amerikas auto jaunuzņēmums Lucid ar savu jauno elektroauto ir likuši satrūkties uzlādes tīkla operatoram, uzstādot ātrās uzlādes rekordu vieglajām mašīnām.

Lucid Air

Lucid Air

Amerikas auto jaunuzņēmums Lucid ar savu jauno elektroauto ir likuši satrūkties uzlādes tīkla operatoram, uzstādot ātrās uzlādes rekordu vieglajām mašīnām.

Jau nākamajā gadā sāksies ražošana jaunam sedana tipa elektroauto, kura nosaukums ir Lucid Air. Tā izstrādātājs ir cilvēks, kas pirms tam strādāja Tesla uzņēmumā un kura paraksts ir uz aptuveni 70% no Model S patentiem. Vēl pēc diviem gadiem Lucid Motors plāno sākt ražošana krosoveram.

Lucid Air maksās sākot no 69’900 ASV dolāriem, bet šī versija (650 km, 480 Zs) tirgū nonāks vien 2022. gadā. Dārgākā versija (161’500 $) būs pieejama no 2021.g. pavasara.

Daudzējādā ziņā Lucid atgādina Tesla. Tā pirmais elektroauto Air izmanto tehnoloģijas no aviācijas un ir luksusa klases sedans ar iespaidīgiem rādītājiem.

Tesla Model S bija mūsu paraugs. Lucid Air ir nākamā līmeņa, jaunās paaudzes tehnoloģija.

Pēteris Relvinsons, Lucid Motors izpilddirektors

Lucid Air spēj nobraukt vairāk kā 830 km ar vienu uzlādi, un līdz 100 km/h ieskrienas aptuveni 2.5 sekundēs. Pirms modeļa atklāšanas Lucid Motors publicēja video, kurā var redzēt, kā Lucid Air spēj 1/4 jūdzi pieveikt 9.912 sekundēs, apsteidzot Tesla Model S. Ne tikai Model S, bet arī tādus supervāģus kā Ferrari F8 Tributo, McLaren 720S un Porsche 911 Turbo. Lucid Air prezentācija bija nejauši ielikta datumā, kas līdzinās iespētajam laikam šajā taisnē – 9. septembrī.

Jaudīgākā versija pēc Lucid apgalvojuma izmēģinājumos iespēj to pašu izdarīt pat 9.3 sekundēs. Pie tam to iespēj vairākas reizes pēc kārtas bez jaudas krituma.

Sacensības uz taisnas līnijas nav vienīgas, kam Lucid Motors pievērsa uzmanību. P. Relvinsons vēlējās, lai šis elektroauto būtu pārāks arī citās jomās.

Lucid Air priekšējais un aizmugurējais piedziņas bloks sastāv no motora, invertora, reduktora un diferenciāļa. Mūsu piedziņas iekārta spēj piegādāt 650 Zs, bet sver 74 kg. Porsche Taycan aizmugures piedziņas bloks ar reduktoru sver aptuveni 175 kg un sniedz 500 Zs. Taycan reduktors ir tikai aizmugurē. Atvērtie diferenciāļi priekšā un aizmugurē. Mēs izmantojam ABS, lai kontrolētu griezes momenta vektorēšanu katrā asī. Transportlīdzekļa vadības modulis sadala pieejamo jaudu priekšā un aizmugurē.

Pēteris Relvinsons, Lucid Motors izpilddirektors

Pirms sērijveida modeļa izlaišanas Lucid jau sevi bija pieteikuši citā nozarē – baterijās. Viņi ir tie, kas apgādā Formula E ar baterijām, kas spēj izturēt visas sacīkstes. Tas iepriekš tika uzskatīts par neiespējamu un vadītāji sacensību vidū mainīja savas formulas, lai turpinātu sacensības.

Baterijas, ko izmanto Lucid Air, kalpo ne tikai kā enerģijas uzkrāšanas sistēma, bet arī kā drošības elements. Līdzīgi kā Tesla Model S ir drošākā automašīna pasaulē, jo baterijas ir daļa no grīdas aizsardzības struktūras, arī Air dara līdzīgi, izmantojot baterijas kā kompozītu alumīnija grīdas struktūrai.

Cīņa par vatiem

Baterijām uzlāde ir grūtāka kā braukšana. Lai noturētu optimālo uzlādes jaudu, tiek izmantotas dažādas dzesēšanas/sildīšanas sistēmas un taktikas. Tesla izmanto 400 V bateriju arhitektūru, bet Lucid vairāk kā 2 reizes vairāk – 924 V. Dubultojot spriegumu (V) var samazināt strāvas stiprumu (A) divas reizes. Lucid apgalvo, ka pie vienādiem apstākļiem viņu sistēmā rodas vien 1/5 no siltuma, kas rastos Tesla elektroauto uzlādes procesā.

Pirms pāris nedēļām Lucid Air pārsteidza Electrify America operatoru. Electrify America, kas ir Ionity operatora Amerikas brālēns, uzlādes stacijas ir ar 1’000 V (līdz 350 kW jaudu) sistēmu. Ņemot vērā, ka Tesla ir 400 V sistēma, Model 3 spēj paņemt vien 250 kW, bet Porsche Taycan ar 800 V sistēmu – vien 270 kW. Lucid Air, pirms tam operatoru nebrīdinot, izmantoja vienu no šīm stacijām, sasniedzot 340 kW lielu jaudu. Electrify America inženieri brīnījās, kas bija noticis.

Mums ir visātrāk uzlādējamais elektroauto pasaulē. Mēs spējam 1 min laikā uzlādēt pietiekami, lai varētu nobraukt 30 km vai vairāk kā 480 km 20 min laikā.

Pēteris Relvinsons, Lucid Motors izpilddirektors

Ar ātru uzlādi vien nav gana. Efektivitāte arī ir no svara. Arī šajā ziņā Lucid ir ļoti pacentušies. Ne tikai dizains ir aerodinamisks, bet arī šim elektroauto ir salīdzinoši zems svars un izmantotās komponentes strādā ar augstu efektivitāti. Tas viss pateicoties Wunderbox jeb brīnumkastei, kas ļauj ar 113 kWh lielu bateriju sasniegt 830 km bez nepieciešamības uzlādēties (13.6 kWh/100 km). Pat korejiešu melnā maģija ar Ioniq neuzrāda tik labus rezultātus (14.0 kWh/100 km (EPA ciklā)).

Tesla atbild

Pirms diviem mēnešiem Tesla Bateriju dienā, par kuru visdrīzāk joprojām daudzi autoindustrijā runā un dzenā inženierus, prezentēja Tesla Model S Plaid versiju, kas ir aprīkots ar 3 elektriskajiem motoriem, iespēj 836+ km ar vienu uzlādi, ir elektroniski limitēts līdz 320 km/h lielam ātrumam un var ieskrieties līdz 100 km/h <2.0 sekundēs.

Kā ar 1/4 jūdzi? Mazāk kā 9 sekundēs…

Kā ar uzlādi vai bateriju sistēmu? Nav komentāru…

Tesla Model S Plaid sākumā nebija domāta kā atbilde Lucid, bet gan Porsche, kas pirmie ir kāpuši ringā, lai noņemtu Tesla kroni par ātrāko sērijveida sedanu, bet ko gan citu Īlonam darīt, ja nedēļu pirms prezentācijas uzrodas jauns konkurents? Ņemot vērā, ka prezentētā informācija ir aptuvena, var noprast, ka Tesla inženieriem Ziemassvētku brīvdienu nebūs.

Jāsaka gan, ka līdz tam brīdim, kad abas šīs elektriskās ģimenes mašīnas nonāks vismaz līdz žurnālistu rokām, nav iespējams ne apstiprināt, ne noliegt pasniegto informāciju.

Uzlādēts viedoklis

Konkurence ir laba lieta, bet, redzot šādus rādītājus mašīnām, kas nepretendē uz superauto klasi, tas liek uzdot neērtus jautājumus Bugatti, Rimac un citiem. Vienlaicīgi ir jāsaprot, ka diez vai arī klasiskie autožurnālisti to līdz galam sapratīs.

Kā viena tante teica, ka viena cita tante tai teica, ka viens autožurnālists no Latvijas ir teicis par vienu no elektroauto, ka ieejot līkumā nevar saprast, cik daudz jaudas ir pieejams, jo nedzird motoru… Pateikšu priekšā – jauda ir pieejama pilnā apmērā visu laiku, ja tā nav elektroniski limitēta.

Lai cik arī patīkami būtu pasapņot par tādām mašīnām, kas maksā 6 ciparu skaitļos, realitātē mums vajag vairāk Dacia līdzīgus elektroauto, kas vienkārši dara savu darbu par pieņemamu cenu. Tesla vismaz ir paziņojuši, ka viņu plānos ir tuvākajā laikā prezentēt ko tādu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 3 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Vankel
Vankel
Viesis
24/11/2020 14:41

Tā kā planšetei nav Control Alt delete, atļaujos komentāros piekasīties šī brīnišķīgā raksta autoram valodas jomā. Nevajag lietot “priekš”, “iekš” un “uz pusi”, jo nav rakstīts uz kuru pusi, domāts laikam ir divas reizes.

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: