Ironiski, bet elektriskie naftas tankkuģi tiek jau izstrādāti
Naftas tankkuģi un kravas kuģi ir vieni no lielākajiem un piesārņojošākajiem transportlīdzekļiem uz planētas. Japānas uzņēmumu grupa ir sapulcējusies, lai uzsāktu konsorciju, kas veidos infrastruktūru lielu elektrisko kuģu, piemēram, naftas tankkuģu, izstrādei un palaišanai.
Naftas tankkuģi un kravas kuģi ir vieni no lielākajiem un piesārņojošākajiem transportlīdzekļiem uz planētas. Japānas uzņēmumu grupa ir sapulcējusies, lai uzsāktu konsorciju, kas veidos infrastruktūru lielu elektrisko kuģu, piemēram, naftas tankkuģu, izstrādei un palaišanai.
Daži no pasaules lielākajiem kravas kuģiem izdala piesārņojumu, kas salīdzināms ar miljoniem vieglo automašīnu kopā. Viņu sadedzinātajam mazutam ir augsts sēra saturs, un tāpēc tā ir svarīga pasaules transporta nozares sastāvdaļa, kurai ir jāpāriet uz bezizmešu tehnoloģiju.
7 nozīmīgi Japānas uzņēmumi (Asahi Tanker Co., Idemitsu Kosan Co., Exeno Yamamizu Corporation, Mitsui O.S.K. Lines, Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Tokyo Electric Power Company, Mitsubishi Corporation) ir uzsākuši grupējumu “e5 Consortium”, kura mērķis ir izveidot “jaunus okeāna kuģniecības infrastruktūras pakalpojumus, izmantojot dažādas iniciatīvas nulles izmešu elektrisko kuģu izstrādei, realizēšanai un komercializēšanai”.
Piekrastes kuģniecība Japānā saskaras ar strukturālām problēmām, piemēram, jūrnieku trūkumu jūras darbaspēka novecošanās dēļ, nemaz nerunājot par kuģu novecošanos. Turklāt okeāna kuģniecības nozare ir mudinājusi piekrastes kuģniecības nozari samazināt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas kā vienu no Japānas pasākumiem klimata pārmaiņu novēršanai. Septiņi “e5 Consortium” korporatīvie dalībnieki koncentrē savu uzmanību uz elektrisko kuģu potenciāla izmantošanu, lai atrisinātu šos steidzamos jautājumus. Konsorcija mērķis ir izveidot platformu, kas piedāvā novatoriskus okeāna kuģniecības infrastruktūras pakalpojumus, kuru pamatā ir elektriskie kuģi, kas apliecina katra dalībnieka uzņēmuma stiprumu, tehnoloģisko kompetenci, tīklus un citas priekšrocības.
“e5 Consortium” preses relīze
Pirmais taustāmais rezultāts būs redzams 2022. gada martā, kad prezentēs pasaulē pirmo nulles izmešu elektrisko tankkuģi, kuru darbina 3.5 MWh akumulatori, divi 300 kW galvenie dzinēji un divi 68 kW sānu dzinēji, iespējot 11 mezglu ātrumu ar 1’300 m3 ietilpību un 499 bruto tonnāžu. Otru tādu plāno uzbūvēt gadu vēlāk.
Uzlādēts.lv viedoklis
Maz zināms fakts, bet, ja pasaule pārtrauktu lietot benzīnu un dīzeļdegvielu, tad 1/3 kuģniecības nenotiktu. Ironiski, ka šie kuģi, visdrīzāk, pārvadās naftu, bet patīkami, ka arī šie transportlīdzekļi ir ceļā uz elektrifikāciju. Prāmji jau sevi ir pierādījuši, ekskavatori arī, tagad ir laiks nākamajiem.
Nespējot racionāli samazināt patēriņu, kā arī vēloties apsaimniekot lielas naudas, rodas arī neracionālu risinājumu projekti. Piemērs no elektrisko transportlīdzekļu nesenās vēstures: akumulatoru nomas un ātrās nomaiņas staciju projekts Better Place ar speciāli konstruēto Renault Fluence Z.E., ieguldījumi privātajā kapitālā – US$850M, nodokļu atvieglojumi, pēc bankrota aktīvi pārdoti par $450,000.