Ne visi elektromobiļi ir automašīnas

0

Divriteņu un trīsriteņu elektromobiļi ir atbildīgi par lielāku naftas patēriņa krišanos nekā jebkura cita transporta kategorija. Pēc Covid-19 izraisītās krīzes netiek prognozēta strauja naftas patēriņa atkopšanās.

Ceļa aina ar miniatūra figūrām

Ceļa aina ar miniatūra figūrām

Divriteņu un trīsriteņu elektromobiļi ir atbildīgi par lielāku naftas patēriņa krišanos nekā jebkura cita transporta kategorija. Pēc Covid-19 izraisītās krīzes netiek prognozēta strauja naftas patēriņa atkopšanās.

2020. gads ir sācies nelabvēlīgi pasaules auto nozarei. Savā jaunākajā ilgtermiņa elektrisko transportlīdzekļu perspektīvā BloombergNEF prognozē iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļu pārdošanas apjoma kritumu par 23% tirgū, kas jau trīs gadus sarūk. Arī elektroauto nebūs imūni pret pandēmiju, bet tie cietīs relatīvi mazāk, un tiek prognozēts, ka pārdošanas apjomi šogad nokritīs par 18%.

Tas, protams, negatīvi ietekmēs naftas uzņēmumus, kas iegūst, pilnveido un pārdod degvielu esošajam autoparkam. BloombergNEF prognozē, ka šobrīd uz ceļa esošie elektriskie transportlīdzekļi jau tagad atsver 1 miljonu barelu (119’240 m3) dienā no iespējamā naftas patēriņa pasaulē. 1 miljons no 100 miljoniem barelu patēriņa dienā nav daudz, bet tas ir sākums.

Naftas biznesā šobrīd vissvarīgākais ir tas, kur virzās pieprasījums pēc autotransporta. BloombergNEF ilgtermiņa prognoze ir šāda: pieprasījuma atjaunošanās nākamgad auto nozarē radītu nepārtraukti pieaugošu pieprasījumu pēc naftas, bet tikai tad, ja tehnoloģiju attīstība tiks apstādināta. Degvielas efektivitātes uzlabojumi šo līkni nedaudz novirza uz leju. Elektriskie transportlīdzekļi to novirza ievērojami. Tos ņemot vērā, paredzams, ka naftas pieprasījums sasniegs maksimumu 2032. gadā un dažus gadus vēlāk pieprasījums būs zemāks par 2019. gada līmeni.

BlombergNEF naftas pieprasījuma prognoze
BlombergNEF naftas pieprasījuma prognoze

Naftas pieprasījuma kritums, par ko ir atbildīgi elektrotransportlīdzekļi, koncentrējas dažos auto tirgos. Ķīna un ASV pārstāvēs vairāk nekā pusi 2040. gadā. Eiropai būs mazāka, bet nozīmīgāka loma spēcīgās klimata politikas dēļ, kas atbalsta elektrisko transportlīdzekļu tirdzniecību. Indijai būs lielāka nozīme nekā Japānai un Korejai kopā.

Ne tikai elektriskās automašīnas, bet arī citas transportlīdzekļu kategorijas ietekmē naftas pieprasījuma lejupslīdi. Ir pārdoti miljoniem personīgo elektrisko automašīnu, simtiem tūkstošu elektrisko autobusu un daudz komerciālo elektrisko transportlīdzekļu. Tomēr neviena no šīm kategorijām nav galvenā atbildīgā par naftas patēriņa samazināšanos mūsdienās.

BloombergNEF prognoze par elektrisko transportlīdzekļu ieguldījumu naftas patēriņa samazināšanai
BloombergNEF prognoze par elektrisko transportlīdzekļu ieguldījumu naftas patēriņa samazināšanai

Vairāk nekā pusi no samazinātā naftas pieprasījuma 2020. gadā rada mazie elektromobiļi ar diviem vai trim riteņiem. Mūsdienās uz ceļa ir gandrīz ceturtdaļmiljards šādu elektrisko transportlīdzekļu. Ķīna gadā iegādāti vairāk nekā 18 miljoni elektrisko divriteņu/motorelloru/mopēdu.

Divu riteņu transportlīdzekļi tiek uzskatīti par mazāk tīkamiem pārvietošanās veidiem kā luksusa sedaniem un tie pārstāv viegli ignorējamu transporta pieprasījuma nišu (vismaz ārpus Āzijas).
0
Vai esi izmēģinājis elektrisko riteni/mopēdu/motociklu?x
Tomēr pieprasījums pēc naftas ietekmē visa veida transportlīdzekļi. Katrs no šiem mazajiem transporta līdzekļiem atbild par nelielu daļu no globālā naftas pieprasījuma. Vērtējot individuāli, tiem ir maza ietekme, bet, paraugoties uz situāciju kopumā, var secināt, ka mazie elektromobiļi ir galvenais faktors, kas ietekmē naftas pieprasījuma lejupslīdi.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: