Iveco un Nikola izlaiž bateriju elektrisko kravas automašīnu Nikola Tre BEV

0

Iveco Group komerciālo transportlīdzekļu zīmols Iveco un Nikola Corporation sāk jaunu ēru nulles emisiju transportā, tirgū laižot Nikola Tre BEV un izstādē IAA Transportation 2022 pirmo reizi parādot Nikola Tre kravas auto beta versiju ar ūdeņraža degvielas šūnu elementiem.

Nikola Tre BEV

Nikola Tre BEV

Iveco Group komerciālo transportlīdzekļu zīmols Iveco un Nikola Corporation sāk jaunu ēru nulles emisiju transportā, tirgū laižot Nikola Tre BEV un izstādē IAA Transportation 2022 pirmo reizi parādot Nikola Tre kravas auto beta versiju ar ūdeņraža degvielas šūnu elementiem.

IAA Transportation 2022 izstādes apmeklētāji varēja arī apskatīt abu kravas auto paraugdemonstrējumus āra zonā un izmēģināt Nikola Tre BEV, lai izbaudītu tā veiktspēju, komfortu un uzlabotās funkcijas.

Mēs laižam klajā pirmos Iveco un Nikola Corporation partnerības produktus, kas domāti Eiropas tirgum. Kopā mūsu komandas ir izstrādājušas modulāru platformu, kas apkopo degvielas šūnu elementu un akumulatoru piedziņas tehnoloģijas. Tā ir pirmā šāda veida modulārā platforma lieljaudas vilcējiem, kuros iespējams izmantot abus enerģijas avotus: bateriju elektrisko aptuveni 500 km gariem braucieniem un degvielas šūnu elektrisko spēka agregātu, lai ar vienu uzpildi nobrauktu līdz 800 km. Tā ir patiesa revolūcija, kas iezīmē taustāmu soli ceļā uz mūsu mērķi – nulles emisiju transportu.

Ernests Jakubonis, Iveco pārstāvniecības Baltijas valstīs pārdošanas un mārketinga vadītājs
Nikola Tre BEV
Nikola Tre BEV

Nikola Tre bateriju elektriskās un degvielas šūnu elektriskās nulles emisiju kravas automašīnas ir īsta inovācija komerciālajos kravas pārvadājumos. Tās nodrošina veiktspēju un braukšanas pieredzi, kas konkurē ar dīzeļdegvielas automobiļiem visgrūtākajos uzdevumos. Tās piedāvā operatīvi un finansiāli dzīvotspējīgus nulles emisijas risinājumus reģionālai lietošanai un tālsatiksmes pārvadājumiem, kas klientiem dos patiesi konkurētspējīgas priekšrocības.

Maikls Lohšellers Nikola Corporation prezidents

Nikola Tre: unikāla modulārā platforma, uz kuras atrodas akumulatora un degvielas šūnu enerģijas avoti

Nikola Tre platformas pamatā ir Iveco S-Way kravas automašīna. Tai ir elektriskās piedziņas ass, kas projektēta un ražota kopā ar FPT Industrial, un Nikola progresīvā elektriskā tehnoloģija. Iveco un Nikola jaunās platformas izstrādē izmantoja modulāru pieeju, lai tajā varētu izmantot gan bateriju, gan degvielas šūnu piedziņas tehnoloģijas – jomas, kas bruģē ceļu kompāniju elektriskā piedāvājuma attīstībai Eiropas tirgū.

Nikola Tre BEV: nulles emisiju reģionālais transports ir realitāte

Nikola Tre BEV, kura riteņu bāze ir 4021 mm, ir deviņi akumulatori ar 738 kWh kopējo enerģijas ietilpību, un tie nodrošina aptuveni 500 km sniedzamību. Uzlāde (no 10 līdz 90%) ar 175 kW lādētāju aizņem tikai aptuveni 162 minūtes [diez gan specifiski priekš “tikai aptuveni”, Uzlādēts piezīme]. Vēlāk šogad būs pieejama uzlāde ar 350 kW jaudu. Ar 738 kWh gaitas akumulatoru un FPT Industrial e-Axle 480 kW pastāvīgo jaudu Nikola Tre BEV ir tāda veiktspēja un sniedzamība, lai tas pārliecinoši spētu veikt kā piegādes no noliktavas uz noliktavu, tā arī reģionālos pārvadājumus. Paralēli tam elektriskajai kravas automašīnai ir zemas kopējās lietošanas izmaksas, kas padara to par operacionāli un finansiāli dzīvotspējīgu nulles emisiju risinājumu.

Nikola Tre BEV
Nikola Tre BEV

Saskaņā ar Iveco uz vadītāju orientēto pieeju katra Nikola Tre BEV kabīnes detaļa uzlabo vadītāja ikdienu, kad viņš ir ceļā. Darba vide ir komforta iestrādēm un uzlabotām funkcijām bagāta, bet informācijas un izklaides sistēma ir balstīta uz Nikola jaunās paaudzes tehnoloģiju, kas apvieno informācijas, izklaides un navigācijas funkcijas, kā arī iespēju pārvaldīt lielāko daļu transportlīdzekļa mezglu. Gaidāms, ka gludās gaitas īpašības un klusā vide papildinās šofera pieredzi, tā padarot Nikola Tre BEV par favorītu visā Eiropā.

Nikola Tre BEV Eiropas versiju ražo Nikola Iveco Europe kopuzņēmums savā rūpnīcā Ulmā, Vācijā. Ražotnē, kas tika atklāta 2021. gadā, tiek īstenots gala montāžas process, kas paredzēts tieši elektriskajiem transportlīdzekļiem un darbojas saskaņā ar pasaules klases standartiem.

Nikola Tre FCEV: ieskats elektriskajā piedziņā tālsatiksmes transportam

Nikola Tre FCEV Artic 6×2 beta versija, kas tika prezentēta izstādē, ir aprīkota ar trešo asi un jaunu kabīni ar uzlabotu aerodinamisko veiktspēju. Ar 3932 mm riteņu bāzi tai ir tvertnes 70 kilogramu ūdeņraža uzpildīšanai 700 bāru spiedienā. Šis ūdeņraža daudzums un ātrais uzpildes laiks, kas ir mazāks par 20 minūtēm, ļauj nobraukt līdz 800 km. Kad Nikola Tre FCEV 2024. gadā ienāks Eiropas tirgū, nulles emisiju elektriskie dzinēji tālsatiksmes braucieniem kļūs par realitāti – tas ir svarīgs pagrieziena punkts Iveco virzībā uz mērķi līdz 2040. gadam sasniegt oglekļa neto emisiju nulles līmeni.

Nikola Tre FCEV
Nikola Tre FCEV

Uzlādēts viedoklis

Par FCEV versiju gan baigi nesapriecātos. Ne par velti nu jau bijušais Nikola vadītājs ir notiesāts pa meliem, kas saistīti ar Nikola ūdeņraža kravas transportlīdzekli. FCEV noteikti nav ekonomiski pamatots lēmums – ne vieglajiem transportlīdzekļiem, ne smagajiem.

Toties Tre BEV ar 500 km autonomiju (gan jau realitātē ir droši 400 km) labi iederētos Baltijas reģionā, kur jeb kas virs 300 km skaitās tālsatiksme. Vismaz uzlādes iespējas noteikti ir plašākas par uzpildes iespējām. Vienlaikus ir bažas par to, ka taisot platformu, kas spēj piedāvāt abas – bateriju un ūdeņraža – sistēmas, var sanākt sadzīvot ar kompromisiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: