Jaguar atklāj jauno I-PACE

4

Kopš savas debijas Jaguar I-PACE ir ieguvis vairāk nekā 90 globālus apbalvojumus, tostarp izcīnījis bezprecedenta trīskāršu uzvaru 2019. gada konkursā Pasaules Gada auto, kur tas saņēma balvu Gada auto dizains, Gada zaļais auto un Pasaules Gada auto.

Jaguar I-PACE

Jaguar I-PACE

Kopš savas debijas Jaguar I-PACE ir ieguvis vairāk nekā 90 globālus apbalvojumus, tostarp izcīnījis bezprecedenta trīskāršu uzvaru 2019. gada konkursā Pasaules Gada auto, kur tas saņēma balvu Gada auto dizains, Gada zaļais auto un Pasaules Gada auto.

Pateicoties zemam smaguma centram, modernām balstiekārtas sistēmām un kompaktam, efektīvam elektromotoram uz katras ass, I-PACE piedāvā līdzsvarotu visu riteņu piedziņu, izsmalcinātību un veiklību, ko vēl papildina iespaidīga autonomija, izcils komforts un ideāla piemērotība ikdienas braukšanai. Tehnoloģijas un funkcijas nepārtraukti tiek uzlabotas ar attālinātajiem atjauninājumiem, un šis process arī turpināsies.

Par inovatīviem un praktiskiem risinājumiem daudzkārt apbalvotais auto ir saglabājis savas spēcīgākās īpašības un pēc izskata atjaunināšanas un pakotņu pārskatīšanas kļuvis vēl pievilcīgāks un vēl vairāk orientēts uz klientu.

Jaguar Land Rover Baltijas reģiona mārketinga vadītājs Jakubs Brodevičs

Tagad I-PACE ir smalki pilnveidots un ieguvis izteiksmīgāku dizainu, bagātīgāku aprīkojumu, kā arī R-Dynamic modeļus. Turklāt pirmo reizi toņu paletei pievienotas divas matētas metāliskās krāsas.

I-PACE vienmēr ir piedāvājis tieši tādu visaptverošu veiktspēju, veiklību, tehnoloģijas un ikdienas lietojamību, kādu arī gaida Jaguar klienti. Un tagad tas viss ir kopā ar vienmērīgu, klusu un vieglu braukšanu, ko piedāvā elektrifikācija. Tas viss šeit ir lieliski redzams. Jaunākais modelis teicami demonstrē, kādus bonusus paver mūsu mērķis piedāvāt vēl izsmalcinātāku un bagātīgāku aprīkojumu. Domājot par nākotni, mēs izmantojam savās elektroauto programmās gūtās zināšanas un ātro tehnoloģiju izstrādi, ko iespējamu padara sadarbība ar Jaguar TCS Racing komandu. Un mūsu mērķis joprojām ir, lai no 2025. gada Jaguar pārtaptu par pilnībā elektrisku modernu luksusa zīmolu.

Niks Kolinss, Jaguar Land Rover auto programmu izpilddirektors

Atsvaidzināts dizains

I-PACE dizains ir pilnveidots, ieviešot smalkus, rūpīgi pārdomātus uzlabojumus, kas rada vēl spēcīgāku mūsdienīguma efektu. Priekšējam režģim tagad ir gluda forma un tā apdarei izmantota izteiksmīga Atlas Grey krāsa. Režģim ir nomainīts iepriekš izmantotais glancētais melno rombu raksts, tāpēc tagad auto priekšdaļa izskatās vienkāršāka, tīrāka un vienlaikus nostiprina modeļa elektrisko DNS. Atlas Grey tiek klāta arī uz priekšējā bampera atveru dekoratīvajiem paneļiem. Izmaiņas piedzīvojusi arī Jaguar emblēma režģī – tai ir piešķirta jaunā melnā un sudraba krāsa.

Jaguar I-PACE
Jaguar I-PACE

Priekšējais bampers, durvju apakšdaļa un aizmugurējais difuzors tagad ir virsbūves krāsā, nevis glancēti melni. Šis risinājums kalpo dizaina vienkāršošanai un pilnveidošanai, vienlaikus vizuāli samazinot masu. Modeļiem, tostarp 400 SPORT, ir diskrēts aizmugurējais spoilers, kas it kā nemanāmi, bet efektīgi atspoguļo I-PACE veiktspējas un dinamikas potenciālu (standarta aprīkojumā arī visiem pārējiem modeļiem, kas aprīkoti ar 22 collu diskiem).

Visiem I-PACE standarta komplektācijā piedāvātajiem riteņu diskiem tagad ir īpaša apdare ar t.s. frēzējuma efektu. Savukārt pārsteidzošajiem 22 collu Style 5069 diskiem ir Satin Grey apdare, kas vizuāli papildina tā oglekļa šķiedras ieliktņus. Visus 22 collu riteņus var komplektēt ar pašblīvējošām vissezonas riepām.

Šos atjauninājumus lieliski papildina Black Pack eksterjers. Tagad standarta aprīkojumā visiem modeļiem, sākot ar R-Dynamic SE, priekšējā režģa un logu apmales, durvju spoguļu korpuss un aizmugurējās emblēmas ir glancēti melnā krāsā.

Ir arī iespēja izvēlēties kontrastējošu panorāmas jumtu, kas pirmo reizi ļauj klientiem iegūt melnu apdari jumta aizmugurē, lai pagarinātu plato stikla paneli (līdz šim tā bija virsbūves krāsā).

Pircējiem pirmo reizi tiek piedāvātas arī matētās krāsas – Eiger Grey un jaunā Carpathian Grey.

Veiktspēja un dinamika

Ar viegliem, kompaktiem un efektīviem elektromotoriem, kas integrēti priekšējā un aizmugurējā asī, I-PACE no 0 līdz 100 km/h spēj paātrināties vien 4,8 sekundēs un sasniegt maksimālo ātrumu 200 km/h.

I-PACE 90 kWh litija jonu akumulators nodrošina nobraukumu līdz pat 470 km (WLTP). Izmantojot strauji augošo publisko staciju tīklu, 100 kW līdzstrāvas lādētājs autonomiju par 127 km palielina tikai 15 minūtēs (WLTP).

Jaguar I-PACE
Jaguar I-PACE

Klienti, kuriem ir trīsfāzu elektrības pieslēgums un 11 kW mājas lādētājs, stundas laikā veicamo attālumu var palielināt par 53 km (WLTP); pilna uzlāde aizņem tikai nedaudz vairāk par 8 stundām. Tirgos, kur ir vienfāzes pieslēgums, ar 7 kW mājas staciju 35 km rezervi var iegūt stundā un akumulatoru pilnībā piepildīt gandrīz 13 stundās.

Lai maksimāli izmantotu zemāka elektrības tarifa stundas, ir ieviesta ekonomiskās uzlādes funkcija Low Cost Hours Only: vienkārši iestatiet sākuma un beigu laiku atbilstoši izdevīgākajam tarifam – parasti naktī, un uzlāde notiks tikai šajā laikā.

Tāpat ir iespējams iestatīt arī uzlādes pārtraukšanu, kad akumulators sasniedzis noteiktu līmeni, piemēram, 80 procentus. Tas ir īpaši noderīgi, ja izmanto publiskās stacijas, jo tā var atjaunot rezerves tikai tik daudz, lai nokļūtu galamērķī.

Jaguar I-PACE
Jaguar I-PACE

Salona klimata priekšsagatavošana ir vēl viena viegli lietojama tehnoloģija, kas palielina braukšanas komfortu. Kamēr auto ir pieslēgts elektrotīklam, tas automātiski uzsilda vai atdzesē akumulatoru līdz ideālajai temperatūrai. Tas pats tiek nodrošināts arī salonā, tāpēc, sākoties braucienam, iekšā ir ideāla temperatūra. Elektrības izmantošana no tīkla, nevis no akumulatora ir energoefektīvāka un palielina autonomiju. Līdz ar citām iestatāmajām uzlādes funkcijām salona klimatu var priekšiestatīt, izmantojot auto skārienekrānu vai lietotni Jaguar Remote – arī tā ir atjaunināta un tagad kļuvusi vēl vienkāršāka.

I-PACE plašajā interjerā ir visas nepieciešamās tehnoloģijas, lai katrs brauciens būtu patīkams. Visiem modeļiem ir ātra, intuitīva Pivi Pro informācijas un izklaides sistēma, kas piedāvā nevainojamu savienojumu, izmantojot bezvadu Apple CarPlay®, Wireless Android Auto™, integrēto Spotify un what3words navigāciju. Turklāt, pateicoties programmatūras bezvadu atjauninājumiem, Pivi Pro tāpat kā citas sistēmas vienmēr darbojas ar visjaunāko versiju.

Uzlādēts viedoklis

I-PACE bija viens no pirmajiem, ko prese sauca par Tesla killer. Šim titulam gan nesekoja rezultāti. Jaguar varēja izmantot iespēju, bet to nedarīja. Tā īpašniekiem gan ir vienalga, jo tika iegūta patiesi laba mašīna. Jaguar ar savu pirmo mēģinājumu bija atķeksējuši daudzas pareizās kastītes. Tagad ir pienācis laiks atsvaidzināt šo modeli. Vienīgais, par ko virspusēji varētu iebilst ir 100kW ātrās uzlādes iespēja, kas īsti nekotējas mūsdienās, kur šīs cenu kategorijas automašīnas tiecas uz 200+kW iespējam. Tomēr, ja Jaguar spēs noturēt šos 100kW stabili, neviens īsti nepārdzīvos.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
4 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Jēzus
Jēzus
Viesis
19/01/2023 05:01

Nu cilvēkiem kas veido rakstus par elektro auto, vajadzētu būt sajēgai ka uzlādes jaudu mērā A nevis kW

Kārlis Mendziņš
Atbilde  Jēzus
19/01/2023 09:49

Jēzus!
Kurš raksta elektroauto uzlādes jaudu ampēros?

2222
2222
Viesis
Atbilde  Jēzus
21/01/2023 18:09

Vai 36 A ir laba “jauda”, vai 60 A ir labāka “jauda”? (:
Vai atbildes ietekmētu precizējums, ka pie 36 A spriegums ir 412 V, bet pie 60 A spriegums ir 230 V?
Jēzus un Marija, atpakaļ uz 6. klasi!

– Ampēros mēra strāvas stiprumu, tas nosaka lādiņu skaitu, kas plūst caur vadītāju vienas sekundes laikā, Voltos mēra spriegumu, kas ir elektriskais potenciāls starp diviem punktiem un nosaka cik daudz enerģijas lādiņam ir nepieciešams, lai pārvarētu attālumu, savukārt vatos (W) mēra jaudu – enerģijas daudzumu, kas ir patērēta (vai uzņemta) laika vienībā (kā reizinājums no enerģijas daudzuma, kas nepieciešams, lai pārvarētu attālumu un lādiņu skaita sekundē, kas to pārvarējuši).

Pēdējoreiz rediģēja 1 gads atpakaļ 2222
Kaspars
Kaspars
Viesis
18/01/2023 10:47

Nu ņemot vērā Jaguar Premium segmenta ambīcijas, tehniski atpalicis auto no tiešajiem konkurentiem, līdz ar to galvenās mērķauditorijas būs ne īpaši gudri patriotiski briti un otrā grupa tie, kuri pērk auto pēc izskata vai dizaina un kuriem tehniskās nianses neinteresē.

4
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: