Jaguar dod otru dzīvi I-Pace akumulatoriem

1

Pramac sadarbības ar Jaguar Land Rover mērķis ir izstrādāt portatīvu nulles emisijas enerģijas uzglabāšanas ierīci.

Atkārtoti izmantojamie Jaguar I-Pace akumulatori

Atkārtoti izmantojamie Jaguar I-Pace akumulatori

Pramac sadarbības ar Jaguar Land Rover mērķis ir izstrādāt portatīvu nulles emisijas enerģijas uzglabāšanas ierīci.

Pramac ir radījis tehnoloģiju ar nosaukumu Off Grid Energy Storage System (ESS), kurā tiek izmantotas litija jonu šūnas no Jaguar I-Pace akumulatoriem, kas tiek izņemti no prototipiem un inženiertehnisko testu eksemplāriem. Rezultātā šī tehnoloģija nodrošina nulles emisijas elektrību vietās, kur piekļuve elektrotīklam ir ierobežota vai tās nav vispār.

Jaguar kļūs elektrisks 2025. gadā, bet pirmo simtprocentīgi elektrisko Land Rover sagaidīsim 2024. gadā – tas iezīmē mūsu kompānijas pāreju uz elektrisko nākotni. Savukārt tā ir ilgtspējas stratēģijas neatņemama sastāvdaļa, kas paredz ieviest visaptverošu elektroauto ekosistēmu no akumulatoriem līdz uzlādei. Tā ietver mūsu plānu radīt tehniskas un biznesa inovācijas atkārtotai akumulatoru izmantošanai. Sadarbība ar Pramac ir pierādījums mūsu darbam šajā virzienā ar mērķi parādīt, kā ir iespējams sasniegt nulles emisiju, apvienojot atjaunīgos energoresursus un lietotos akumulatorus.

Juste Jaruše, Jaguar Land Rover zīmola vadītāja Baltijā

Šī partnerība ir pirmā Jaguar Land Rover ceļā uz jauniem aprites ekonomikas uzņēmējdarbības modeļiem. Tieši tāpēc, ka uzņēmums ir apņēmies līdz 2039. gadam panākt nulles emisiju visos savos procesos un ķēdēs, kompānija arī ir sākusi realizēt programmas, kas ļaus akumulatoriem dzīvot otro dzīvi.

Šī iecere ir lielisks piemērs tam, kā mēs sadarbojamies ar nozares līderiem, lai veidotu ilgtspējīgu nākotni un tuvotos patiesai aprites ekonomikai. Mums prieks strādāt kopā ar Pramac, lai vecos Jaguar I-Pace akumulatorus varētu izmantot portatīvā nulles emisijas enerģijas ierīcē. Jaunās iekārtas iekļaušana šīs sezonas Jaguar TCS Racing komandas aprīkojumā bija lieliska iespēja parādīt, uz ko tā ir spējīga.

Endrū Vitvorts, Jaguar Land Rover aprites ekonomikas komandas vadītājs akumulatoru sektorā

Pēc izmantošanas akumulatorus lietot vēl arī citiem nolūkiem ir iespējams tāpēc, ka Jaguar Land Rover gadījumā tie atbilst visaugstākajiem standartiem. Tāpēc tad, kad akumulatoru veiktspēja šiem standartiem vairs pilnībā neatbilst, tos var droši izmantot procesos ar zemākām prasībām. Ieguvums no šādas otrās jeb stacionārās dzīves, respektīvi – atjaunīgās enerģijas uzglabāšanas, līdz 2030. gadam varētu pārsniegt 200 gigavatstundas gadā. Globālā līmenī labums no tā būs mērāms vairāk nekā 30 miljardu dolāru apjomā.

Jaguar Land Rover atkārtoti izmantojamo akumulatoru stacija
Jaguar Land Rover atkārtoti izmantojamo akumulatoru stacija

Ierīces galvenās sistēmas energoietilpība ir līdz 125 kWh. Tas ir vairāk nekā pietiekami, lai pilnībā uzlādētu vairākkārt godalgoto elektrisko Jaguar krosoveru I-Pace vai veselu nedēļu ar strāvu apgādātu ģimenes māju. Pramac atkārtoti izmanto līdz pat 85% akumulatora, ieskaitot moduļus un elektroinstalāciju. Pārējie materiāli nonāk atpakaļ piegādes ķēdē.

Tā kā Off Grid Energy Storage System uzlādējas ar saules paneļiem, tā ir autonoma. Ierīce sastāv no akumulatoru sistēmas, kas savienota ar divvirzienu strāvas pārveidotāju un tā vadības sistēmām. Komercnomai ierīces ir aprīkotas ar Type 2 standarta elektroauto uzlādes kabeli un dinamisko vadību, kas ļauj mašīnas uzlādei izmantot līdz pat 22 kW jaudu.

Tik cieša sadarbība ar Jaguar Land Rover liek mums justies privileģētiem. Jaguar Land Rover ir ļoti atbalstošs partneris, un tas ir ļāvis mums izveidot stabilu produktu un komerciāli dzīvotspējīgu biznesu, kas bāzējas uz elektroauto moduļu otrās dzīves ciklu. Tas ilgtspējas stāstā rada jaunu sižeta līniju par energoefektīvas un oglekļa emisiju mazinošas tehnoloģijas ražotāju. Mēs ceram turpināt šo sadarbību un piedāvāt inovatīvus uzlādes infrastruktūras risinājumus, lai atbalstītu Jaguar Land Rover tirgus segmenta elektrifikāciju.

Denijs Džonss, Pramac direktors

Jaunās ierīces spējas tika pārbaudītas laikā, kad Jaguar TCS Racing gatavojās 2022. gada ABB FIA Formula E pasaules čempionātam. Lielbritānijas un Spānijas testu laikā ar to darbināja diagnostikas aprīkojumu, kas analizēja auto veiktspēju trasē, un piegādāja autonomu elektrību Jaguar garāžai.

Jaguar Land Rover atkārtoti izmantojamo akumulatoru infografika
Jaguar Land Rover atkārtoti izmantojamo akumulatoru infografika

Off Grid Battery ESS sistēma tiks izvietota arī Jaguar Land Rover centrā Johannesburgā Dienvidāfrikā, kurš ir lielākais šāda veida centrs pasaulē. Tas palīdzēs kompleksam tikt galā ar strāvas padeves pārtraukumiem elektrotīklā.

Uzlādēts viedoklis

Jaguar ar I-Pace bija vieni no pirmajiem EV pasaulē, bet ar to arī progress apstājās. Tagad izskatās, ka mēģina panākt citus. Tas, kas minēts šajā preses relīzē jau sen tiek īstenots no citiem ražotājiem, piemēram, Renault taisa veselus bateriju konteinerus un VW visa ražošanas ķēde ir klimatam neitrāla. Gaidām 2024. gadu, kad būs elektriskais Land Rover un 2025. gadu, kad Jaguar būs 100% elektrisks!

Jaguar Land Rover un Pramac atkārtoti izmantojamie akumulatori un elektromobiļi
Jaguar Land Rover un Pramac atkārtoti izmantojamie akumulatori un elektromobiļi

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Dmitry
Dmitry
Viesis
21/08/2022 12:41

Piebildīšu – Nissan vecas Leaf baterijas izmanto savā rūpnīcā detaļu piegades robot-platformās..

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: