Klaipēdā sāk kursēt Lietuvā taisīti elektriskie autobusi
Pēc Lieldienu brīvdienām pa Klaipēdas ielām sāks maršrutēt divi elektriskie autobusi. Dancer autobusi ir izstrādāti sadarbojoties Lietuvas-Vācijas uzņēmumiem ar Klaipēdas universitāti.
Pēc Lieldienu brīvdienām pa Klaipēdas ielām sāks maršrutēt divi elektriskie autobusi. Dancer autobusi ir izstrādāti sadarbojoties Lietuvas-Vācijas uzņēmumiem ar Klaipēdas universitāti.
Autobusus pilsētas pašvaldība iegādājās no publisko autobusu uzņēmuma saskaņā ar ES direktīvām un Lietuvas valdības Nacionālo gaisa piesārņojuma samazināšanas shēmu, ziņo lrt.lt.
Šis projekts ieies Klaipēdas vēsturē. Vērienīgais Dancer autobusu projekts apvienoja plašu Klaipēdas talantu klāstu no transporta, biznesa un sabiedriskā sektora, kā arī no Klaipēdas universitātes.
Klaipēdas mērs Vytautas Grubliauskas
Dancer spēj pārvadāt līdz 93 pasažieriem, tajā ir 32 sēdvietas un paredzēta vieta vienam invalīdam. Autobusa korpuss ir izgatavots no kompozītmateriāliem, kuros ietilpst pārstrādātas PET pudeles.
Kā norāda Vėjo Projektai (Vēja projekti) uzņēmums, kas ir Lietuvas-Vācijas kopuzņēmums, kas izstrādā arī elektriskos transportus, elektrība Dancer autobusiem tiks iegādāta tikai no vēja ģeneratoru parkiem.
Vīzija par Klaipēdā ražotu, pilsētai cienīgu elektrisko autobusu sākumā varēja šķist tāla, taču mēs esam liecinieki tam, ka tas šodien kļūst par realitāti. Esmu pārliecināts, ka tas ir tikai sākums, jo Klaipēdas ražotie autobusi reklamēs mūsu pilsētu ārpus Lietuvas.
Klaipēdas mērs Vytautas Grubliauskas
Klaipēdas pilsētā izstrādāta 500 kW jaudīga pantogrāfa uzlādes infrastruktūra. Uzlāde tiek veikta mazāk nekā 10 minūtēs, lai pilsētas ielās Dancer autobusi varētu darboties bez pārtraukuma.
Dancer bieži salīdzina ar Tesla. Abi uzņēmumi izstrādā transportlīdzekļus no jauna, kas ļauj atklāt jaunas tehniskās iespējas. Starp citu, Dancer var uzlādēt 2 reizes ātrāk nekā Tesla, tomēr mūsu autobuss patērē tikai 3 reizes vairāk enerģijas nekā Tesla, pārvadājot 20 reizes vairāk cilvēku. Es uzskatu, ka videi draudzīgie Dancer autobusi Klaipēdas ielās ir būtisks sasniegums. Es novēlu sev, kā arī ražotājiem, zinātniekiem, Klaipēdas autobusu firmai un pilsētas pašvaldībai sasniegt vēl vairāk.
Alvydas Naujėkas, uzņēmuma Vėjo Projektai izpilddirektors
Autobusi sāks maršrutēt pēc Lieldienu brīvdienām.
Forši, ka tiem busiem var redzēt cauri! Bija dzirdēts par šādu fišku fūrēm.
Vēlams precizēt “… tiks iegādāta tikai no vēja ģeneratoru parkiem.” Vai nu ir tiešais kabelis, kas maz ticams, vai ir ierastā zaļās elektroenerģijas tirdzniecības metode, kad tiek sertificēts apjoms.
tiešais kabelis 🙂 vai tik Jūs Arni neesat kāds no Tukuma domes, kura ir slavena ar vēja parku ienīšanu?
Nē, ar Tukuma domi man nav saistības. No pieredzes zinu, ka runājot par zaļās elektrības tirdzniecību, daudzi kļūmīgi sagaida, ka tiek nopirkts tieši zaļajā avotā/ģeneratorā iekustinātais lādiņš.
neticu, ka cilvēki, kuri slēdz līgumu par konkrētā vēja parka elektrības iegādi, varētu būt tik neiedziļinājušies. Visdrīzāk visi jau ir sapratuši, ka bankomātā izņemtā banknote nav gluži tā pati kas noguldīta bankā, kaut arī neliela iespējamība pastāv. Starp citu līdzīgi kā ar elektroniem no vēja parka 🙂 Tā pieredze var būt ir no sarunām ar entuziastiem, ne reāliem zaļās enerģijas pircējiem, bet iespējams maldos.
Lai vai kā, mūsu komentāri, manuprāt, vieš skaidrību par zaļās elektrības tirdzniecību.