VW e-Beetle

VW e-Beetle

Saprotot elektrifikācijas nozīmīgumu, Volkswagen piedāvās pārveidot klasiskās vabolītes, busiņus un Porsche 356 par elektroauto, iedvešot šiem transportlīdzekļiem jaunu dzīvību un sagatavojot tos nākotnei.

Volkswagen Group Components ar savu partneri eClassics kopš septembra piedāvā vēsturisko Volkswagen Beetle elektrifikāciju un tuvākā nākotnē plāno elektrificēt klasiskos Volkswagen Bus (oriģinālo Transporter) un Porsche 356. Pārveidošanā sākotnēji tiks izmantots jaunai Volkswagen e-Up! – piedziņa, pārnesumkārba un akumulatora sistēma.

Elektrificētā Beetle apvieno mūsu klasiskā auto šarmu ar nākotnes mobilitāti. Novatoriski e-komponenti no Volkswagen grupas komponentiem atrodas zem motora pārsega – mēs ar tiem strādājam, lai elektrificētu vēsturiski nozīmīgus transportlīdzekļus emocionālā procesā. Mēs arī piedāvājam Beetle īpašniekiem profesionālu pārveidošanas risinājumu, izmantojot visaugstākās kvalitātes ražošanas daļas.”

Tomass Šmalls, Volkswagen grupas komponentu vadības padomes loceklis

Jaunais VW e-up! kā tehniskā bāze

Pārveides tehnisko bāzi nodrošina jaunais Volkswagen e-up!, kura komponentes ražo Volkswagen Group Components ražotnēs. Rezultātā elektromotors un 1 ātrumu pārnesumkārba tiek ražoti Kaselē, bet akumulatora sistēmas komponenti tiek piegādāti no Brunsvikas.

Volkswagen e-Up!
Volkswagen e-Up!

Kaseles un Brunsvikas komponenti darbojas kopā e-vabolē kā elektriskā piedziņa, kuras veiktspējas maksimums ir 60 kW. Bateriju sistēma ir iebūvēta pamatnē un sastāv no 14 moduļiem, katrs ar 2.6 kWh jaudu. Litija jonu akumulatoru moduļi kopā nodrošina enerģiju līdz 36.8 kWh. Lielāka veiktspēja un palielināts svars elektrifikācijas dēļ prasa pielāgot un pastiprināt šasiju un bremzes. Neskatoties uz jauno kopējo svaru 1280 kg, e-vabole paātrinās līdz 50 km/h nepilnās četrās sekundēs un iespēj 150 km/h lielu maksimālo ātrumu. E-vabole spēs nobraukt 200 km ar vienu uzlādi, kas ir diez gan pieklājīgs attālums priekš elektrificētas klasiskās automašīnas. Gadījumā, ja ceļojuma laikā e-vabolei vajag uzlādēties, tad ir iespējams izmantot 40 kW CCS uzlādes iespēju.

Var piemērot citiem vēsturiskiem transportlīdzekļiem

Mēs jau strādājam kopā, lai sagatavotu platformu autobusam. Nākotnē varētu izmantot arī e-Porsche 356. Tiek apsvērta arī modulāras elektriskās piedziņas matricas (MEB) izmantošana. Tas rada papildu iespējas attiecībā uz veiktspēju un diapazonu.

Tomass Šmalls
Porsche 356. Avots: wikipedia.org
Porsche 356. Avots: wikipedia.org

Kamēr Volkswagen Group Components piegādā elektriskās piedziņas un akumulatoru sistēmas ražošanas daļas, Beetle faktisko pārveidošanu veic partnerfirma eClassics Renningenā, netālu no Štutgartes. Šāds prieks gan izmaksā padārgi – 69’000 €. Starpcitu, uz titulbildes redzamais uzraksts e-Käfer , no vācu valodas tulkojot, nozīmē e-Vabole.

Aston Martin un pat Jaguar arī ir izziņojuši vecāku automašīnu modernizēšanu. Jaguar izmantos dzinējus un akumulatorus no I-Pace.

Avots: volkswagen.com

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: