Audi grandsphere concept

Audi prezentē otro no trim konceptauto – Audi grandsphere

Privātā lidmašīna ceļiem – starptautiskajā autoizstādē IAA 2021, kas šogad norisinās Minhenē, Audi prezentē Audi grandsphere koncepta automobili. Līdzīgi kā lidojums pirmajā klasē, 5,35 metrus garais grandsphere sedans apvieno privāta brauciena greznību augstākajā iespējamajā komfortā ar daudzpusīgu pieredzi salonā. 4. līmeņa autonomā braukšana sniedz jaunas brīvības dimensijas – šajā režīmā interjers pārvēršas par plašu pieredzes telpu bez stūres, pedāļiem vai displejiem. Savukārt priekšā sēdošie nonāk pirmās klases salonā ar maksimālu ietilpību, brīvāku skatu un piekļuvi visām funkcijām viendabīgajā digitālajā ekosistēmā, kurā integrēts Audi grandsphere.

Kā otrajam no trīs “sphere” zīmola konceptautomobiļiem, Audi grandsphere ir īpaša vieta. Tas tāpēc, ka tajā iekļautie tehnoloģiju un dizaina elementi pēc dažiem gadiem atkal būs sastopami nākotnes Audi sērijveida modeļos. Audi grandsphere koncepts ilustrē zīmola pausto apgalvojumu, ka tas kļūst par tendenču noteicēju autoražošanas nozarē attiecībā uz tehnoloģisko transformāciju un pilnībā jauniem mobilitātes piedāvājumiem.

Elektriskās piedziņas rodstera Audi skysphere konceptauto debitēja 2021. gada augustā – tā bija satriecoša vīzija par autonomi braucošu GT, kas pārtop sporta automobilī ar mainīgu garenbāzi. Šos abus koncepta automobiļus saista to kopīgais koncepts, kas aizgūts no spējas īstenot 4. līmeņa automatizētu braukšanu. 2022. gadā tiem pievienosies arī Audi urbansphere. Audi sadarbojas ar Volkswagen Group programmatūru izstrādātāju CARIAD, lai šo tehnoloģiju sērijveida automašīnās ieviestu šīs desmitgades otrajā pusē.

  Audi e-tron GT piedzīvo pirmizrādi Latvijā

4. līmenis ne tikai pārveido tradicionālo uz autovadītāju orientēto interjeru un pasažieru sēdekļus par plašu salonu, līdzko pazūd stūre un pedāļi. Vienlaikus tas paver jaunu brīvības līmeni visiem pasažieriem. Tas tāpēc, ka Audi grandsphere ne tikai atbrīvo autovadītāju no braukšanas pienākuma, kad tas ir iespējams, bet arī piedāvā visiem auto esošajiem plašu iespēju klāstu, lai šo brīvību izmantotu atbilstoši vēlmēm – saziņai vai atpūtai, darbam vai lai ieslīgtu savā personīgajā telpā. Audi grandsphere koncepts spēj automobili pārvērst par “pieredzes ierīci”.

Audi grandsphere concept
Audi grandsphere concept

Pats “sphere” (telpa) nosaukums raida konkrētu signālu – Audi skysphere, grandsphere un urbansphere koncepta automobiļu pamatā vienmēr ir interjers. Piedziņas sistēma un vadāmība šajā jaunajā automobiļu paaudzē vairs nav svarīgākā no specifikācijām. Tā vietā sākuma punkts ir interjers – pasažieru uzturēšanās un pieredzes telpa brauciena laikā. Viņu vēlmes un vajadzības veido telpu, arhitektūru un funkcijas.

Dinamisks monolīts – eksterjers dizains

5,35 m garumā, 2 m platumā un 1,39 m augstumā Audi grandsphere koncepta izmēri prezentē šo sedanu kā skaidru luksusa klases automobiļa piemēru. 3,19 m garenbāze norāda uz augsta līmeņa vērtību, kas pat aizēno pašreizējā Audi A8 L.

Audi grandsphere konceptauto diski, kas ir 23 collu izmērā, atgādina ikonu no 20. gadsimta 90. gadiem – Audi Avus. Tai pat laikā seši dubultie spieķi liecina par vieglu konstrukciju un stabilitāti, zīmola dizainā norādot uz funkcionāliem autosporta diskiem un Bauhaus tradīcijām.

  Škoda Enyaq iV apskats (+video)

Piedziņas sistēma un uzlāde

Audi grandsphere tehnoloģiskā platforma, kas pazīstama kā PPE (Premium Platform Electric), radīta ekskluzīvi ar akumulatoriem darbināmām elektriskās piedziņas sistēmām, tāpēc tā pilnībā izmanto šīs tehnoloģijas sniegtās priekšrocības. PPE galvenais elements ir akumulatoru modulis starp asīm, kas grandsphere koncepta automobilī nodrošina aptuveni 120 kWh enerģijas. Audi grandsphere koncepta 2 elektriskie motori spēj kopumā nodrošināt 530 kW jaudu un 960 ņūtonmetru griezes momentu.

Piedziņas sistēmas pamatā ir 800 voltu uzlādes tehnoloģija. Līdzīgi kā Audi e-tron GT modelī, šī tehnoloģija nodrošina, ka akumulatoru iespējams uzlādēt ar 270 kW ļoti īsā laika posmā ātrās uzlādes stacijās. Ar tikai 10 minūtēm pietiek, lai akumulatoru uzlādētu līdz līmenim, ar kuru iespējams nobraukt vairāk nekā 300 kilometrus. Ar pilnībā uzlādētu akumulatoru Audi grandsphere spēj nobraukt vairāk nekā 750 km. Turklāt tā nobraukšanas distance un paātrināšanās neatpaliek no iekšdedzes dzinēju rādītājiem. Pateicoties augstam griezes momentam, paātrināšanās no 0 līdz 100 km/h aizņem vien nedaudz vairāk par 4 sekundēm, bet maksimālais ātrums ir ierobežots iespējamās nobraukšanas distances palielināšanai.

Uzlādēts viedoklis

Ja iepriekšējais konceptauto bija Betmobilis, tad šis ir Dzelzs vīra mobilis. Pievērsiet uzmanību izvēlētajiem vārdiem – “aizēno pašreizējo Audi A8 L” un “pamatā ir interjers”. Audi vēlas pateikt, ka ir lielu pārmaiņu priekšā, kas saistās ne tikai ar pāreju uz elektrisko piedziņu.

  Audi un Volkswagen 2020: rekordgads elektroauto pārdošanas rādītājos

Protams, ar šiem konceptauto ir jābūt uzmanīgiem, jo arī Uzlādēts var izziņot konceptauto, kas brauks 10’000 km ar vienu uzlādi, to varēs uzlādēt 3 minūtēs, paātrināsies līdz 100 km/h 1 sekundē, kuram būs 5. līmeņa autonomija un iekšā visi sēdēs un dancos kā ballītē pie karaļa. Viens gan jāņem vērā no konceptauto konceptiem – tā ir uzņēmuma vīzija. Mani personīgi visvairāk interesē urbansphere. Tas, visdrīzāk, nebūs tik ļoti piespiests pie zemes.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
5 1 balsojums
Raksta novērtējums