Latvijā pieejams AKINSI – jauns un revolucionārs pilsētvides elektroauto
Zviedrijas elektroautomobiļu kompānija AKINSI informē, ka uzsāk jauna un revolucionāra elektroauto tirdzniecību. Jaunais elektroauto ir īpaši piemērots pilsētvidei un tam ir videi draudzīgs un atkārtoti lietojams akumulators.
Zviedrijas elektroautomobiļu kompānija AKINSI informē, ka uzsāk jauna un revolucionāra elektroauto tirdzniecību. Jaunais elektroauto ir īpaši piemērots pilsētvidei un tam ir videi draudzīgs un atkārtoti lietojams akumulators.
AKINSI ir mūsdienīgs zviedru autobūves uzņēmums, kuru dibinājuši eksperti ar pieredzi autorūpniecībā, un kuru atbalsta nozīmīgi akcionāri, tostarp globāls auto ražotājs. AKINSI ir veiksmīgi izstrādājis jaunu elektrisko transportlīdzekļu platformu ar mērķi padarīt elektroauto pieejamākus un nodrošināt, ka sabiedrībā aizvien vairāk tiek izmantoti transportlīdzekļi, kuru ietekme uz vidi ir ievērojami mazāka.
Pirmais uzņēmuma transportlīdzeklis elektroauto segmentā ir AKINSI Alpha – moderns un par draudzīgu cenu pieejams elektroauto ar tādām nozīmīgām inovācijām kā ātra uzlāde un novatoriska dzesēšanas sistēma. Vēl viena nozīmīga jaunā elektroauto inovācija ir atkārtoti lietojamais akumulators, ko izstrādājis uzņēmums Anodox Energy Solutions Zviedrijā. Izstrādātā tehnoloģija krasi samazina automašīnas kopējo ietekmi uz vidi, kā arī tās izmaksas.
Jaunais un ilgi gaidītais AKINSI Alpha būs pieejams piegādei Eiropā 2022. gada noslēgumā.
AKINSI Alpha ir vienīgais mazais elektroauto, kas pieejams biznesam un autoparkiem ar maināmu un atkārtoti lietojamu akumulatoru. AKINSI arī nākotnē plāno ieviest dažādus akumulatora uzlabojumus, kas ar laiku vēl vairāk palielinās automašīnas nobraukto kilometrāžu un kopējo veiktspēju.
Pilsētas elektroauto ir izgatavots tā, lai tas būtu kluss, ietilpīgs un ideāli piemērots šaurām un pārpildītām pilsētas ielām. Tā plašais un modernais interjers, vienlaikus saglabājot minimālismu, padara automašīnu piemērotu ikdienas ceļojumiem.
Mūsu primārais mērķis ir atbalstīt pāreju uz ilgtspējīgu dzīvesveidu, sākot ar elektroauto, kas ir pieejams ikvienam. AKINSI Alpha mērķis ir krasi samazināt elektriskā transportlīdzekļa iegādes un ekspluatācijas izmaksas, lai elektroauto būtu pieejami lielākajai daļai cilvēku. Revolucionārā pilsētas elektroauto īpaši garais kalpošanas laiks un viegli nomaināmie akumulatori pavērs daudz jaunu iespēju samazināt uz vidi radīto ietekmi un tuvinās mūs ilgtspējas mērķu sasniegšanai.
Teodors Zannakis (Theodore Zannakis), AKINSI izpilddirektors un līdzdibinātājs
Unikālo, augstas veiktspējas maināmo akumulatoru ir izstrādājis Anodox Energy Systems Zviedrijā sadarbībā ar kompāniju Shell, un tas tiks ražots jaunā rūpnīcā Latvijā, izmantojot litija dzelzs fosfāta tehnoloģiju.
Akumulatori ir maināmi, ātri uzlādējami un ar ilgāku dzīves ciklu, jo pēc akumulatoru kalpošanas laika tos var atkārtoti izmantot arī citās iekārtās. Tas krasi samazina akumulatora atstāto ekoloģiskās pēdas nospiedumu. Akumulators arī nesatur kobaltu un nodrošina daudz augstāku drošības un otrreizējās pārstrādes pakāpi.
Paredzams, ka, sākot ar 2022. gada beigām, AKINSI Alpha modelis būs pieejams Zviedrijā, Luksemburgā, Latvijā, Igaunijā, Lietuvā un Grieķijā, un 2023. gada laikā – arī citos Eiropas tirgos.
Uzziniet vairāk par AKINSI vietnē https://www.akinsi.com/.
Uzlādēts viedoklis
Nepagāja ne gads, kad atnāca preses relīze! AKINSI prezentēja sevi Rīgā jau jūnija beigās. Šim elektroauto ir liels potenciāls, bet ir jāpārvar 2 mentālie sabiedrības šķēršļi – tas ir mazauto (tagad modē ir uzpūsti krosoveri) un tas ir jauns vārds tirgū (var pajautāt korejiešiem, cik viegli ir ienākt konservatīvā tirgū). Runājot par pirmo šķērsli, šis ir nedaudz mazāks un augstāks hečbeks (3460 mm x 1475 mm x 1615 mm) ar 5 durvīm. MINI noteikti iekšā ir mazāk vietas.
Prezentācijas laikā piefiksējām šādu informāciju:
- Latvijā ražos baterijas. Potenciāli arī pārnesīs visu autoražošanu uz Latviju.
- Būs pieejams līzings bez pirmās iemaksas par 250 €/mēn. Pēc 3 gadiem būs jāizlemj, vai izpirks atlikušo mašīnas vērtību.
- Alpha sākumā būs aprīkots ar 35kWh bateriju, kas sniegs 180-250 km autonomiju atkarībā no braukšanas stila un citiem apstākļiem.
- 10-90% uzlāde ilgst 30 minūtes.
- Būs bateriju sildīšana, bet nebūs bateriju dzesēšanas funkcija.
- Akumulators ir taisīts ar cell2pack dizainu.
- Mašīnas būs aprīkotas ar V2G funkcionalitāti caur CHAdeMO spraudni.
- Varēs izvēlēties arī CCS aprīkojumu.
- Piedāvājumā būs 5 krāsas.
- Būs pieejama ar vieglā kravas automašīnas versija.
- Beta (45 kWh baterija un uzlabots dizains) sekos 2023. gadā.
- Sportiskā versija sekos 2025. gadā.
- Šie EV būs gatavi koplietošanai.
- Starp investoriem ir Volvo un NovAzure.
- Plānotais ražošanas apjoms ir 50’000 mašīnas gadā.
Mājaslapā ir pieejama informācija, ka šie EV ir pieejami no 299 €/mēn un piedāvā vairāk nekā 250 km lielu autonomiju starp uzlādēm. AKINSI ir ieguvuši WLTP novērtējumu uz 250 km. Interesanti, ka paātrinājums līdz 50 km/h ir norādīts kā <7 sekundes, bet no 50 līdz 80 km/h nepieciešamas vēl <9 sekundes. Cerams, ka tā ir kļūda, jo 16 sekundes līdz 80 km/h izklausās nedroši pat priekš pilsētas satiksmes vietām, kur ļauts ar 70 km/h braukt. Maksimālais ātrums ir norādīts 102 km/h.
Tāpat mājaslapā norādīts, ka Alpha lietos NMC baterijas (C – kobalts), kas nozīmē, ka Rīgas bateriju rūpnīca vēl nebūs palaista un izmantos oriģinālās baterijas, kas varētu arī izskaidrots 299 € pret 250 € cenas atšķirību (dzelzs fosfāta baterijas ir lētākas). Maksimālā uzlādes jauda 50 kW ar CHAdeMO (vēlāk arī CCS iespēja), 3.3 kW uzlādes jauda ar AC (visdrīzāk Type 2).
Ļoti ceram, ka drīz iedos izmēģināt. Nav noslēpums, ka man mazauto ir tuvāk sirdij. Būs jāņem hronometrs līdzi.
Revolucionārs “sūds”!
Kāda tad ir pilnā cena? Ka tomēr nav vēl dārgāks kā Dacia Spring?
Un kāpēc ta obligāti jāņem operatīvais līzings? Kāpēc nav izvēles iespējas pirkt par pilno cenu vai izmantot operatīvo vai finanšu līzingu/kredītu???