Piemērotāko elektromobili palīdz izvēlēties vienkāršs aprēķins: ar to var ietaupīt vairāk

0

Izvēlēties piemērotāko modeli, kas iemieso jaunākās tehnoloģijas un ilgtspējīgu mobilitāti, intriģējošajā elektromobiļu segmentā nav vienkārši. Izvēle kļūst jo sarežģītāka, ja papildus parastajām prioritātēm izvirzāt vēlmi braukt ar kaut ko oriģinālu un netradicionālu.

Citroën ë-C4

Citroën ë-C4 (Publicitātes attēls)

Izvēlēties piemērotāko modeli, kas iemieso jaunākās tehnoloģijas un ilgtspējīgu mobilitāti, intriģējošajā elektromobiļu segmentā nav vienkārši. Izvēle kļūst jo sarežģītāka, ja papildus parastajām prioritātēm izvirzāt vēlmi braukt ar kaut ko oriģinālu un netradicionālu.

Par to, kā atrast ceļu uz elektromobiļu pircēju sirdīm, domā ikviens autoražotājs, un viens no jaunākajiem optimālas receptes piemēriem, pēc ietekmīgā britu izdevumu Auto Express domām, ir Citroën hečbeks ë-C4.

Izmēģinājuši jauno modeli, britu žurnālisti uzsvēra, ka ë-C4 iezīmē apsveicamu atgriešanos pie tā, ko Citroën vienmēr pratis vislabāk: izsmalcināta, skatienus saistoša dizaina, komforta un praktiskuma. Piedevām, viņi atzīmē, ka modeļa cena ir pievilcīgāka nekā konkurentiem. Galīgais britu vērtējums: C4 hečbeka elektriskā versija ir labākā izvēle visā šī modeļa klāstā.

Britu redzējums saskan ar žurnālistu vērtējumu Latvijā. Piemēram, Normunds Avotiņš savā apskatā žurnālam What Car? norāda, ka “C4 lieliski izskatās, patiešām labi brauc, turklāt ir ietilpīgāks par virkni konkurentu”.

Ne brauc, bet peld

Kamēr pircēji Latvijā vēl gatavojas noslēgt pirmos iegādes līgumus, automobilisti tuvākajās kaimiņzemēs jau var dalīties ar iespaidiem. Tā Roberts Molis, elektromobiļu entuziasts no Viļņas, nu jau veselu sezonu ir viens no tiem, kuri britu presē teikto var apstiprināt vai noliegt, vadoties no personīgās pieredzes.

Jā, ë-C4 piemīt tikai Citroën spēkratiem raksturīgais šarms, taču tā dizains nav tik neparasts kā, teiksim, leģendārajam DS vai SM. Vienkāršāka ir arī balstiekārta. Zinu, ka markas entuziasti dievināja fantastisko hidropneimatisko balstiekārtu, taču nav nekāds noslēpums, ka pēc 100 000 km nobraukuma to piemeklēja defekti, un remonts bija ļoti dārgs. C4 izmantotā sistēma uzbūves ziņā ir krietni vienkāršāka, taču darbojas tikpat labi. Piekarē izmantotie hidrauliskie buferi strādā ļoti efektīvi, un konstrukcija nodrošina gan ilgmūžību, gan saprātīgas izmaksas.

Roberts Molis

Balstiekārta ar hidrauliskajiem buferiem garantē augstu komforta līmeni, kas raksturīgs visai zīmola produkcijai, padarot ë-C4 grūti pārspējamu pat konkurencē ar lielākiem luksusa automobiļiem. R. Molis tikmēr piebilst, ka Citroën risinājums ir paredzēts rāmai, nevis agresīvai braukšanai.

Balstiekārta darbojas ļoti klusi, un braukšana drīzāk atgādina burāšanu. Jā, iespējams, ļoti lielā ātrumā auto nebūs tik stabils kā priekšteči ar hidraulisko balstiekārtu, taču, braucot rāmā tempā, auto korpusu nespēj satricināt gandrīz nekas.

Roberts Molis

Pārsteidz ar oriģināliem risinājumiem

R. Molis norāda uz vairākiem ë-C4 risinājumiem, kurus viņš nav redzējis nevienā citā automobilī. Viens no tiem ir planšetdatora turētājs pasažiera pusē. Izmantojot to, vadītāja līdzbraucējs ceļojuma laikā var sērfot internetā, skatīties filmas vai atbildēt uz e-pastiem.

Citroën ë-C4
Citroën ë-C4

Vēl viena interesanta ideja ir skaļuma regulēšanas poga uz centrālās konsoles, kas izvietota pasažiera pusē. “Vadītājs aizvien var regulēt skaļumu uz stūres, taču to var ērti samazināt vai palielināt arī pasažieris. Šādu atjautīgi veidotu ergonomikas nianšu automašīnā ir neviena vien,” teic Viļņas iedzīvotājs.

Meklējot jaunu elektromobili, R. Molis izmēģināja arī citu ražotāju modeļus. Mazda MX-30 izrādījās nepiemērota lēnās uzlādes un mazās nobraukuma rezerves dēļ, ar saviem parametriem atgādinot iepriekšējās paaudzes mašīnas, savukārt Fiat 500e nebija apsildāmās stūres un automašīna bija pārāk maza ģimenes vajadzībām. Interesi raisīja Volkswagen ID.3, taču, pievienojot visu vēlamo aprīkojumu, auto izrādījās pārāk dārgs.

ë-C4 gadījumā jūs visu saņemat par pievilcīgu cenu: apsildāmu stūri, apsildāmus sēdekļus, plašu salonu un mīksti strādājošu balstiekārtu. Arī sniedzamība ir ļoti pieklājīga, un uzlādes ātrums ir vairāk nekā pietiekams.

Roberts Molis

R. Molis norāda, ka ë-C4 izceļas ar pievilcīgām aprīkojuma iespējām. Atšķirība starp bāzes modeli un maksimāli aprīkotu auto ir pieci tūkstoši eiro, tāpēc nav nepieciešams ilgi lauzīt galvu, lemjot, no kā atteikties un ko paturēt.

Ar vienu uzlādi – vairāk nekā 300 km

Citroën ë-C4 uzstādītā 50 kWh baterija ir pietiekami ietilpīga, lai ar vienu uzlādi veiktu līdz 350 km. Tas ir WLTP standarta rādītājs, un R. Molis stāsta, ka, nebraucot ātrāk par atļautajiem 90 km/h, gada siltajā laikā faktiskā sniedzamība ir ap 320 km. Izmantojot publisko 100 kW staciju, uzlāde līdz 80 procentu līmenim ilgst 30 minūtes.

Viļņas iedzīvotāju ģimenē ir vēl otrs auto – ar benzīna dzinēju, taču abi kopā ar sievu pārsvarā izmanto jauno elektromobili. R. Molis stāsta, ka ar ë-C4 ne reizi vien devies garākos braucienos, piemēram, uz jūras piekrasti un Rīgu. Tieši šajās reizēs viņš pārliecinājies, ka 380 litru bagāžnieks un plašā kabīne ar mīkstajiem sēdekļiem pilnībā atbilst komforta vajadzībām garākās distancēs.

R. Molis uzsver, ka ë-C4 priekšrocības ir ļoti vienkārši novērtēt, ja to salīdzina ar tāda paša aprīkojuma līmeņa iekšdedzes dzinēja auto. Cenas starpība ir aptuveni desmit tūkstoši, tomēr pusi no šīs summas var atgūt kā subsīdiju elektromobiļa iegādei, kas Lietuvā ir 5000 eiro, bet Latvijā, sākot no 2022. gada, būs 4500 eiro.

Faktiskā cenu starpība ir 5000 eiro. Kad sarēķina ekspluatācijas izdevumus, ieskaitot degvielu un apkopes, piecu gadu periodā ietaupītā summa iznāk pat vēl lielāka. Bet ir jau vēl citas priekšrocības, kas pieejamas gan Lietuvā, gan Latvijā, piemēram, daudzas autostāvvietas ir bez maksas, un elektromobiļi var braukt pa sabiedriskā transporta joslām.

Roberts Molis

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: