Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Mazda MX-30 sānskats ar durvīm vaļā

Mazda izlien no dūmiem – MX-30

2019. gada 31. oktobris

Automobiļu izstādē Tokyo Motor Show prezentēts Mazda pirmais elektromobilis MX-30. Savā simtgadē autoražotājs piedāvās sev ko jaunu, bet pazīstamā formātā.

Mazda fani (to nav maz) jau ilgi gaidīja, kad autoražotājs piedāvās elektroauto. Uz savu simtās jubilejas gadu Mazda piedāvās “automobili ar bateriju, nevis bateriju ar riteņiem”. Tomēr daudzi ar to nav pilnīgi apmierināti.

Liela daļa žurnālistu, kuri izmēģināja jauno modeli, atzina, ka šis ir viens no nedaudziem elektromobiļiem, kas izceļas ar ierastajiem automobiļiem raksturīgām īpašībām. Vadīšanas baudījums ir automobiļu Mazda galvenā īpašība, tādēļ to piedzīvosiet arī ar mūsu elektromobili.

Mazda Motor Europe prezidents un ģenerāldirektors Yasuhiro Aoyama

MX-30 jau tagad var pasūtīt izredzētās Eiropas valstīs (Latvijā var tikai apskatīt preses relīzi) un to sāks piegādāt nākamā gada otrajā pusē. Teju viss par to jau ir zināms.

  • Cena: (1st edition) 33’930 € (Vācijā un Nīderlandē)
  • Autonomija: vairāk nekā 200 km (201 km?) (WLTP)
  • Akumulators – 35.5 kWh
  • 6.6 kW (37 km/h) lēnās uzlādes jauda (Type 2)
  • 50 kW (282 km/h) ātrās uzlādes jauda (CCS2)
  • Cena/autonomija – 170 €/km
  • Cena/kWh – 957 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.63 km/kWh (17.75 kWh/100 km)

Pēc ārējiem izmēriem tas līdzinās Lexus UX un Toyota C-HR un ir aprīkots ar “pašnāvnieku” durvīm un no bildēm spriežot, varētu teikt, ka Mazda MX-30 ir BMW i3 un Hyundai Kona savienojums.

Automobiļu ražotājs Mazda saīsinājumu MX izmanto vairākiem saviem produktiem, kas projektēti ar nolūku izaicināt tobrīd automobiļu rūpniecībā iesakņotus nosacījumus.

Preses relīze

Daudzi komentēja, ka gaidījuši, ko vairāk no Mazda. Ja cena būtu par aptuveni ceturto daļu zemāka, tad komentāri būtu nevietā, jo šis priekš autoražotāja ir pirmais nopietnais elektroauto.

Ņemot vērā, ka cits Japānas autoražotājs Honda savam elektroauto piedāvā ļoti līdzīgus tehniskos parametrus par līdzīgu cenu, bet citā iepakojumā, var teikt, ka cena ir tirgum (nevis vēlmēm) atbilstoša. Runājot par Honda piedāvājumu cilvēki mazāk akcentē nelielo autonomiju (230 km (WLTP)), jo Honda E kompensē gan eksterjerā, atgādinot pirmos Civic, gan interjerā, radot sajūtu, ka esi mājās. Par Mazda elektrisko krosoveru, kas maksā gandrīz tik pat, cik Hyundai Kona (470 km (WLTP)), kas spēj nobraukt 710 km ar vienu uzlādi, un kas mēģināja inovēt līdzīgi kā Honda, cilvēku domas dalās.

Mazda solās, ka braukšanas ar viņu elektroauto daudzejādā ziņā būs līdzīga citiem viņu modeļiem. Kā viens no aspektiem, lai to nodrošinātu ir mākslīgā skaņa, ko vadītājs dzirdēs, braucot ar to: “Mazda inženieri modelī Mazda MX-30 ierīkoja elektronisko audiosistēmu, kas imitē dzinēja iekšdedzes radīto skaņu.” Cerams, ka to būs iespēja atslēgt uz neatgriešanos.

Daudziem noteikti simpatizē tas, ka Mazda šai automašīnai īpaši akcentē to, ka tā ir videi draudzīgāka par citām, piedāvājot pārstrādātu PET durvju apdares, pārstrādātu tekstilu sēdekļu pārvalkus, korķa akcentus un mākslīgo ādu.

Ja skatās starp Mazda piedāvājumiem, būtu godīgi MX-30 salīdzināt ar CX-30, kas maksā starp 23’490 (141 CO2 g/km) un 35’990 (160 CO2 g/km) €. Šajā ziņā, MX-30 neizceļas ar savu cenu – ja salīdzinātu ar lētāko, tad starpība ir 10’500 €, bet, ja salīdzinātu ar dārgāko, tad sanāk par 1’000 € lētāk.

Autonomija un uzlādes jauda varētu būt pieskaitāmi pie tā, ko vajadzētu uzlabot. Latvijā gan ir tikai viena uzlādes stacija, kas pārsniedz MX-30 uzlādes jaudu, bet drīzumā to kļūs aizvien vairāk. Skaidrs, ka ceļošana uz Rietumeiropu ar šo varētu būt lielāks izaicinājums kā ir citiem jaunajiem elektroauto, bet ikdienas ceļojumi pa Latviju un Baltiju nesagādās dižas problēmas. Ja netieciet, tad pajautājiet Kristapam no Kursors.lv, kurš ar VW e-Crafter brauca teju līdz Krievijas robežai un atpakaļ, vai Dagmārai, kas ar Hyundai Ioniq brauca uz Liepāju.

Ja tomēr tīrs elektroauto nav pa spalvai, tad Mazda piedāvās arī netīru – būs pieejams MX-30 hibrīda variants. Tas būs visādi citādi identisks šajā rakstā aprakstītajam, bet pagarināto autonomiju nodrošinās ar SkyActive dzinēju, kas strādās kā ģenerators, kad nepieciešams.

Kārlis Mendziņš

Atrasts pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Mazda izlien no dūmiem - MX-30 8

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no