Rīgā piestās starppilsētu elektriskais autobuss ceļā no Kauņas uz Tallinu
Šobrīd Lietuvā aktīvi tiek testēti pasaulē vadošā elektrisko autobusu ražotāja “Yutong Bus” piedāvātie pilsētu un starppilsētu autobusi, un interese par iespēju izmēģināt šādus autobusus parādās arī Igaunijā un Latvijā. Pieprasījumu pēc elektriskajiem autobusiem kā loģisku un mūsdienīgu sabiedriskā transporta attīstības virzienu veicinājis arī tas, ka kopš 2020. gada sākuma “Yutong Bus” ir arī oficiāls pārstāvis Baltijā UAB “Busnex”.
Šobrīd Lietuvā aktīvi tiek testēti pasaulē vadošā elektrisko autobusu ražotāja “Yutong Bus” piedāvātie pilsētu un starppilsētu autobusi, un interese par iespēju izmēģināt šādus autobusus parādās arī Igaunijā un Latvijā. Pieprasījumu pēc elektriskajiem autobusiem kā loģisku un mūsdienīgu sabiedriskā transporta attīstības virzienu veicinājis arī tas, ka kopš 2020. gada sākuma “Yutong Bus” ir arī oficiāls pārstāvis Baltijā UAB “Busnex”.
Ķīnas kompānija “Yutong Bus” kopš 2016. gada ir vadošais autobusu ražotājs pasaulē pēc pārdošanas apjoma, specializējoties elektrisko transporta līdzekļu ražošanā un eksportā – “Yutong Bus”, pateicoties inovatīvām tehnoloģijām, ražo hibrīda un elektriskos autobusus, kuri ir sastopami pilsētās visā pasaulē.
Šī gada sākumā “Busnex” iegādājās pirmos trīs “Yutong Bus” elektriskos autobusus – no tiem divus pilsētas autobusus un vienu starppilsētu. Ar tiem jau veikta virkne testa braucienu Lietuvā. Aizvadītajā nedēļā autobuss veiksmīgi mēroja ceļu no Kauņas uz Klaipēdu un atpakaļ – kopā 450 km tikai ar vienu uzlādes reizi.
Visās trīs Baltijas valstīs ir ambiciozi plāni CO2 izmešu samazināšanā, taču, lai tos sasniegtu, ir jāievieš būtiskas izmaiņas pilsētu transporta un infrastruktūras plānošanā. Šobrīd transporta nozare ir viena no galvenajām izmešu radītājām pilsētās, tādēļ nepieciešamība pāriet uz elektriskajiem transportlīdzekļiem arvien pieaugs.
Busnex vadītājs Simonas Ramanauskas
Eiropas zaļais kurss paredz transporta radīto izmešu samazinājumu valstiskā līmenī. Latvijas nacionālajā enerģētikas un klimata plānā bezizmešu transporta iegādei paredzēti 30 miljoni eiro, ko apgūt līdz 2030. gadam. Lai sasniegtu valsts nosprausto mērķi, viens no veidiem ir veicināt pārsēšanos pie elektrisko transportlīdzekļu stūres.
Laikā no 13. līdz 14. oktobrim “Busnex” plāno veikt līdz šim garāko testa braucienu starppilsētu elektriskajam autobusam Baltijā: maršrutā Tallina – Kauņa, pieturot arī Rīgā, kur to būs iespēja aplūkot arī pilsētas iedzīvotājiem.
“Yutong Bus” elektriskie autobusi katru gadu pasaulē samazina oglekļa emisijas par 3 miljoniem tonnu. Lai gan elektrisko autobusu iegāde ir dārgāka nekā dīzeļa autobusiem, ilgtermiņā ieguldījums atmaksājas – elektriskie autobusi ir energoefektīvāki, ietaupot līdz pat 20 eiro uz katriem 100 kilometriem. Elektroautobusi ir klusāki, to uzturēšanas izmaksas ir līdz pat 30 procentiem lētākas nekā dīzeļa autobusiem. Ar vienu uzlādi elektriskie autobusi spēj nobraukt līdz 450 kilometriem.
Uzlādēts komentārs
Vairāk par elektroauto man patīk elektroautobusi. Kā teica Jēkabpils mērs: “Ja mums būtu bijusi iespēja, mēs izvēlētos elektroautobusus. Diemžēl, mums bija jāņem CNG…”
Pēc interneta dzīlēs atrodamās informācijas, Yutong Bus ICE12 ir aprīkots ar 295 kWh bateriju paku, kas atrodas uz autobusa jumta un aizmugurē, un ir aprīkots ar 200 kW elektrisko motoru. Uzlādes jauda ir 60/150/300 kW. Tas ir viens nopietns elektromobilis.
Ņemot vērā, ka nu jau normatīvos ir iestrādāts, ka veicot jaunu iepirkumu 20% autobusu jābūt elektriskajiem, tad varam tikai gaidīt, kad pirmie šādi vai citu marku parādīsies uz Latvijas ceļiem. Tikmēr izbaudām tos Rēzeknes un Jūrmalas pilsētās.
Kā ar Ventspils busiņiem?
Cik zināms tos vēl izstrādā. It kā līdz gada beigām bija jānodod pirmie, bet tas bija pirms C-19 krīzes.
Sveiks,Kārli.Nu tad laikam nekas nesanāk?
Jā,Kārli,es arī gribu braukt ar jauno Nissan elektroauto.Došu pretī sakrātos 5000 un 4.g. vecu xTrail.Kad būsi ar dīleri sarunajis,dod ziņu
Sveiks, els!
Es nenodarbojos ar šāda veida darījumiem, bet ticu, ka Tev izdosies atrast normālu risinājumu, pie kāda no dīleriem.
Ņemot vērā tavu gatavību iemainīt X-Trail un vēl piemaksāt 5k, lai iegūtu jaunu Nissan elektroauto (pieņemu, ka Leaf), problēmām nevajadzētu būt, ja esi gatavs slēgt līzingu par atlikušo summu. Ticu, ka degvielas izmaksas ar X-Trail ir lielākas par atlikušā līzinga maksājuma + elektrības izmaksām ar Leaf.
Kad būsi ar dīleri sarunājis, dod ziņu!
P.S. Kāpēc pie šī raksta ieliki šādu komentāru?
xtrails 4 gadus vecs iet ap 15 000 eur v
https://www.ss.lv/lv/transport/cars/nissan/x-trail/filter/
un pa 20 000 eur var dabūt 2 gadus vecus nisanus:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2018%3A&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=18700%3B%3B%3B%3B&p=16000%3A20000&pw=%3A&s=Car&sfmr=false&vc=Car
Nu, redz! Vajag tikai rīkoties