Riteņbraucēji izmanto baseinu piederumus, lai cīnītos ar agresīviem mašīnu vadītājiem
Uz ielām riteņbraucējiem joprojām ir jāuzmanās no agresīviem autovadītājiem, kas uzskata, ka ielas ir domātas tikai viņiem. Toronto atjautīgie riteņbraucēji ir nolēmuši rīkoties, lai padarītu savu braukšanu kaut nedaudz drošāku.
Pat tad, ja riteņbraucējs ievēro visus noteikumus, var atrasties kāds autobraucējs, kurš tos pārzina labāk un nekautrējas pārmācīt. It īpaši tas ir bīstami uz bēdīgi slavenās Brīvības ielas. Neatkarīgi no tā, kādi noteikumi vai ērtības liekas svarīgāki, varam visi piekrist tam, ka nevienam nevajadzētu tikt nogalinātam.
2016. gada pirmajos 8 mēnešos bojā gāja 5, bet ievainoti vai cietuši bija 859 velosipēdisti. Vairāk kā 50% šo negadījumu notiek Rīgā. Tā ir oficiālā statistika, kas ņem vērā tikai reģistrētos gadījumus.
Tomēr velosipēdistu skaits turpina pieaugt. Aizvien vairāk cilvēku piedzīvo to, ka autovadītājs nobrauc pārāk tuvu viņiem vai pat apstājas viņu priekšā. Kr. Barona ielā nereti kāds savu auto apturējis uz ielas un velosipēdistam nākas to apbraukt pa negludo bruģi. Lāčplēša ielā taksometri un kravu piegādātāji stāv uz velo-joslas, kas ir pret CSN. Nereti priekšā atveras mašīnas durvis. Bieži gadās, ka šoferis veic pagriezienu bez signāla parādīšanas un paskatīšanās spogulī.
Toronto iedzīvotāji ir izdomājuši risinājumu vismaz dažām situācijām – ūdens aerobikas nūjas, ko piestiprina pie riteņa.
Šī metode kļūst aizvien populārāka Toronto.
“Atšķirība ir ievērojama. Joprojām jūtos bailīgi, kad mašīna sāk pietuvoties no aizmugures un pats palieku uz savas trajektorijas nevis pabraucu uz labo pusi.”
I also put the pool noodle back on the bike. The difference is remarkable. Though it still feels like a game of chicken when a car is zooming up behind you and you stay on course instead of moving right. #bikeTO #mastobikes
— neville park (@neville_park) July 20, 2018
“Man priekšā vēra durvis, brauca garām ļoti tuvu un vairākas reizes draudēja. Tagad es valkāju ķiveri un drīzumā uzlikšu aerobikas nūju UZ mana divriteņa. Ja viņi nespēj dot mums 1 metru, lai apsteigtu (TĀDS IR LIKUMS!), VIŅIEM ir jāzaudē braukšanas privilēģija.
I was doored, closely passed and threatened a number of times. I now use a helmet camera, and soon, putting the pool noodle back ON my bike. If they can’t give us 1 metre of passing distance (IT’S THE LAW!), THEY should lose that privilege to drive. #bikeTO
— The Rooty’s Tweeties (@Rootbrian_) July 30, 2018
Labāk jau lai tā ir ūdens aerobikas nūja kā dēlis ar naglām uz āru.
Pool noodle be damned. #biketo #bikebrampton https://t.co/uLcAPAuFpd pic.twitter.com/sZcYZm5tYn
— Kevin Montgomery (@kemosite) December 9, 2017
Avots: blogTO
Zinu ka raksts vecs !
Bet par jebkuru “cietu mēslu” kabināšanu pie velo intrevāla “uzspiešanai” apkārtējiem man gribētos tiem “inženieriem” sadot pa pakaļu ar žagariem, (nē – ne jau man kā autovadītājam). Bija gadījums tepat Rīgā 1 x saskrējos ar meiču ar plastikāta kasti uz priekšas rata, tipa zem Akmens tilta (Radisson pusē) apkašā tā gājēju eja ir tik šaura un nepārredzama, ka izbraucot no tās tieši 2 metros no izejas saskrējāmies ar meiču. Pret meiču nekādu pretenziju – pats dumjš – vajadzēja būt vairāk gatavam tādam scenārijam, bet Rīgas prātvēderiem gan gribējās pateikt biezu vārdu par šādu velosipēdistu “melno punktu”.
Tā jau vilkos ar knapi gājēja ātrumu, bet gan tā stulbā dzelzs barjera pie brauktuves, gan tas ka tur meičai iebraucot zem tilta iznāk ļoti ass tas grieziens – mēs viens otru pamanījām par vēlu, un es ar vienu “ragu” caurdūru plastikāta kasti (tupa pietrūka kādi ~ 5 cm vietas starp dzelzs barjeru un viņas velo)+ roku pamatīgi noskrāpēju (kaut ar visu velo cimdu).
Vēl arī uz Barona ielas – brauc katrs otrais lisapēdists kā kings, ne normāli garām pabraukt (jā jā tieši ar velo nereti pārsniedzu barona ielas atļauto ātrumu, jo riebjas stāvēt pie katra luksafora !) , ne arī šams laicīgi bremzē, ja šķērslis priekšā.