Sony VISION-S sāk izskatīties pēc īsta elektroauto

0
Sony Vision S

Sony Vision S

Viens no pagājušā gada lielākajiem CES pārsteigumiem bija Sony atklātais elektroauto – VISION-S. Tobrīd tas tika prezentēts kā koncepts, kas diez vai nonāks uz ceļiem, bet kopš tā laika Sony ir to sākuši testēt īstos apstākļos.

Pirms pāris dienām Sony izlaida vairākus videoklipus, kuros parādīta VISION-S elektriskās automašīnas koncepcija uz Eiropas ceļiem, ko viņi pirmo reizi ražotājs atklāja pirms gada CES.

Šajos video elektroierīču ražotājs sniedz jaunu ieskatu par automašīnas dizainu un inženieriju, ar komentāriem no partneriem, ar kuriem Sony strādā, un atklāj, ka Sony ir sācis testēt savu transportlīdzekli uz koplietošanas ceļiem netālu no viņu inženierijas centra Grācā, Austrijā.

Kopš pagājušā gada CES debijas par Sony EV projektu bija maz ziņu, taču Sony izmantoja šī gada tikai tiešsaistē pieejamo CES, lai pastāstītu par to nedaudz vairāk.

Joprojām ir diezgan maz informācijas par VISION-S. Starp paziņotajām specifikācijām ir iekļauti dažādi sensori autonomai braukšanai, “visaptveroša audio pieredze”, “uz programmatūru orientēts dizains”, 400 kW divmotoru pilnpiedziņa, 0-100 km/h 4,8 sekundes, un maksimālais ātrums ir 240 km/h. Ja preses bildes nemānās, tad autonomija ir aptuveni 400 km.

Šobrīd joprojām nav informācijas par pieejamību, cenu vai akumulatora izmēru. Sony arī nav teikuši ne vārda par ražošanas vai izplatīšanas plāniem, kas nozīmē, ka vēl ir daudz darāmā, pirms VISION-S var nodot klientu rokās.

Tomēr zemāk esošais videoklips piedāvā dažus interesantas aspektus. Tas pārslēdzas starp japāņu un angļu valodu, taču tulkošanai varat izmantot YouTube subtitrus.

Sony paziņoja, ka viņi ir palielinājuši sensoru skaitu autonomai braukšanai no 33 līdz 40. Tas pats par sevi nenozīmē daudz (automašīnām ir daudz dažādu sensoru un to veidu), taču acīmredzot vajag vairāk nekā sākotnēji plānots.

Lielākajā daļa videoklipa galvenā uzmanība pievērsta Sony “uz programmatūru orientētam dizainam”, parādot, kā Sony var izmantot savu pieredzi izklaides ierīču jomā, lai izveidotu labāku programmatūru automašīnai.

Sākotnējās VISION-S koncepcijas visuzkrītošākā iezīme bija liels platekrāns, kas aptvēra visu paneli un kurš joprojām pievilina acis. Vienā fragmentā tiek parādīts PlayStation kontrolieris, kas savienots ar ekrānu, spēlējot PlayStation spēli Little Big Planet.

Sony partneri pieminēja sakaru un mākoņa nozīmi mūsdienu transportlīdzekļos, un Bosch pārstāvis uzteica Sony cilvēka-mašīnas saskarnes funkcijas. Šķiet, ka šī cilvēka-mašīnas saskarne ietver sejas, runas un žestu atpazīšanu. Daļā videoklipa ir redzama pilota kabīnes termiskā attēlošana, kamēr vadītājs ar vienu roku veic žestu, kā arī parāda apmācītu sejas un runas atpazīšanas sistēmu.

Horsts Šafers no Continental paziņoja, ka viņam “ir sajūta, ka visas iesaistītās puses vēlas šo transportlīdzekli pēc iespējas ātrāk nogādāt uz ielas”.

Zemāk esošajā videoklipā Sony atrāda VISION-S uz sniegotiem Austrijas valsts un privātajiem ceļiem. Automašīna ir maskēta, taču šķiet, ka tā neko daudz neslēpj – it īpaši ņemot vērā, ka pagājušajā gadā CES to jau varēja apskatīt bez maskēšanās.

Uzlādēts viedoklis

Kad Sony pagājušajā gada CES atrādīja VISION-S, tika uzskatīts, ka tas ir paraugs Sony spējām līdzdarboties arī EV pasaulē. Tomēr aizvien vairāk liekas, ka šis konceptauto ir kas vairāk. Vismaz tas nāk no tiem pašiem cilvēkiem, kas mums piegādā Jaguar I-Pace – Magna Steyr.

Fakts, ka viņi joprojām ir saistīti ar šo projektu un ka viņiem ir iespaidīgi tradicionālo automobiļu piegādes partneri (Bosch, Continental, Magna, u.c.), kas parādījās videoklipā, liek domāt, ka varbūt VISION-S ir reālāks, nekā sākotnēji domāts.

Varbūt baumas, ka Hyundai un Apple ir zem vienas segas, ir likušas Sony iespringt vairāk. Lai vai kā, ja Sony tomēr izlaidīs savu EV, tam ir tiešām lielas iespējas arī ielauzties tirgū. Vismaz šobrīd.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

3.7 3 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: