Tesla Cybertruck. Vai ir kāds vienaldzīgais?
Pagājušajā nedēļā Tesla prezentēja savu pikapu. Tā izskats tik ļoti atšķiras no ierastajiem pikapiem, ka pat cilvēki, kas parasti neinteresējas par mašīnām, par to runāja.
Pagājušajā nedēļā Tesla prezentēja savu pikapu. Tā izskats tik ļoti atšķiras no ierastajiem pikapiem, ka pat cilvēki, kas parasti neinteresējas par mašīnām, par to runāja.
Tad, kad Īlons Masks teica, ka Tesla Cybertruck izskatīsies kā no filmas par nākotni, ko taisīja 70-tajos, reti kurš iedomājās, ka tā tas arī būs. Ne visiem iznākums liekas pievilcīgs, bet, kā saka, vizuālā pievilcība ir atkarīga no acu īpašnieka.
Pikapi aizņem aptuveni 15% no ASV auto tirgus, turklāt pikapu pārdošanas apjomi tikai turpina augt. Prezentācijas laikā Masks izcēla to, ka pikapi mūsdienās neatšķiras viens no otra. ASV populārākais pikaps ir Ford F-150 un aiz tā seko citi, kas izskatās kā F-150.
Tesla Cybertruck nav neviena apaļa stūra. Pat stūre ir kā Formula 1 stūre, lai neizskatītos kā aplis. Vienīgais, kas ir apaļš, ir riepas. Saprotami, ka tas ir darīts ar nolūku. Tesla mēģina ielauzties milzīgā tirgū, kur izteikts īpatsvars ir vīriešu, kurā brenda lojalitāte ir stiprāka kā citos segmentos un kurā ekoloģija nav pat sekundāra. Lai ielauztos šajā tirgus segmentā ar izskatu kā F-150 nebūtu gana.
Tie, kas izvēlas savu F-150 vai tā līdzinieku, kā nākamo pikapu tipiski izvēlas tieši to pašu modeli tikai jaunāku un, kad būs laiks iegādāties nākamo, izvēlēsies to pašu izvēli. Ja Tesla Cybertruck izskatītos tieši tāpat kā pārējie pikapi, tad tirgū ielauzties neizdotos. Panāktu tikai to, ka tie, kas iepriekš nebija sev iegādājušies pikapu, varbūt izvēlētos Tesla piedāvājumu.
Dēļ tā izskata komentāri internetā dalās divās daļās. Viena daļa saka, ka tas ir neglītākais, ko viņi ir redzējuši un ka bērns var uzzīmēt labāk. Otra daļa saka, ka tas ir ģeniāli un atsvaidzinoši. Ir saprotami, ka viss jaunais atbaida. It īpaši, ja tas arī izskatās ļoti citādāk.
Lai vai kā, dienu vēlāk savā oficiālajā paziņojumu platformā Twitter Īlons steidza ziņot, ka ir saņemtas 146 tūkstoš rezervāciju. Atšķirībā no Model 3, VW ID.3 un pat Ford Mustang Mach E, rezervācijas summa, kuru var atgūt jebkurā brīdī, ir krietni zemāka – tikai 100 €. Manā informācijas telpas burbulī es manīju daudz lielāku rezervāciju skaitu, salīdzinot ar to, kā tas bija pēc Tesla Model 3 prezentācijas.
With no advertising & no paid endorsement
— Elon Musk (@elonmusk) November 23, 2019
Protams, kā jau Tesla elektroauto, šim ir ievērojams uzrāviens līdz 100 km/h. Jau var paredzēt dragreisu video, kurā varēs redzēt Cybertruck uzvarot Lamborghini un līdzīgus ceturtdaļjūdzē.
- Cena: 39’900 – 69’900 $
- Autonomija: 400-800 km (EPA)
- Akumulators: nezināma izmēra
- 0-100 km/h: <3 sekundēs jaudīgākajā versijā
- 11 kW (Type 2) (pieņēmums)
- 250 kW (CCS2) (pieņēmums)
- Cena/autonomija: 100-87 $/km
- Kravas telpa: 2830+ l
- Vairāk kā 6’000 kg vilktspēja
- Vairāk kā 1’500 kg kravnesamība
- Ultra-Hard 30X Cold-Rolled nerūsējošā tērauda virsbūve
- Skatieni, ko saņemsi lielveikala stāvlaukumā – neaprakstāmi
Aizmugurē esošais kravas nodalījums ir aprīkots ar jumtu, kas izslīd un aizslīd pēc nepieciešamības un, ja pircējam būs vēlme (un nauda), tad to varēs aprīkot ar saules paneļiem, kas dotu pietiekami daudz enerģijas dienā, lai varētu veikt 24 km.
Tesla savu pikapu raksturo, ka tas ir labāks par citiem pikapiem un piedāvā lielāku jaudu kā sporta auto. Citas Tesla Cybertruck īpašības: L tipa āķi gar abām kravas telpas malām, vairākas vietas kravas telpā, kur aizāķēt, kravas telpas grīda ir ar sliedēm, 240 V rozete, uz kravas telpas jumta var stāvēt, LED apgaismojuma līnijas gan priekšpusē, gan aizmugurē, gan uz jumta.
Par dizainu runājot, man sākumā arī uzacis pacēlās un prezentācijas klātesošie apklusa, kad Cybertruck izbrauca uz skatuves, bet nu jau ir pagājušas vairākas dienas un man tas iepatikās. Gluži kā ar BMW i3.
Galu galā tas ir domāts darba zirgs. Ar savu izturīgo čaulu un tehniskajiem parametriem tas varēja arī izskatīties vēl neierastāk. Neaizmirsīsim, ka šādam transportlīdzeklim ir arī pielietojums militārajā jomā.
Franz throws steel ball at Cybertruck window right before launch. Guess we have some improvements to make before production haha. pic.twitter.com/eB0o4tlPoz
— Elon Musk (@elonmusk) November 23, 2019
Pēc prezentācijas es personīgi biju vīlies. Mani neinteresēja pikapi līdz šim un arī tagad neinteresē. Es gaidīju, ka tiks prezentēts nākamais pārvietošanās līdzeklis pēc Cybertruck. Tas tika prezentēts kvadricikla formātā, kas pēc stilistikas bija ļoti pietuvināts pikapam, bet nav skaidrs, vai to vispār varēs iegādāties. Tomēr es joprojām gaidu A segmenta Tesla, par ko baumo jau gadiem un Īlons pieminēja pirms pusgada konferencē. Varbūt nākamgad…
Cybertruck is our last product unveil for a while, but there will be some (mostly) unexpected technology announcements next year
— Elon Musk (@elonmusk) November 24, 2019
Diezgan zīmīgi ka pie parametriem ir piemirsies ielikt maksimālo ātrumu 🙂 Jā, sporta mašīnas parametri – sešdesmito gadu amerikāņu muskuļa, mašīnas ar lielu V8 kas sajūgts ar īsu četru robu kārbu, parametri – ceturtdaļjūdzē var mēģināt kaut ko noskriet, bet ja bik tālāk, tad atduras pret ierobežotāju. Es kaut kur lasīju ka šitam vmax būšot 170 kmph – līdz sporta mašīnai kā cūkai līdz mēnesim. EDIT: Izlasīju ka jaudīgākajai versijai būšot 209 vai cik tur kmph – joprojām švaki.
Attiecībā par militāru pielietojumu – mhm, kā tad – ja kāda armija šitādus paņemtu, ienaidnieki priekā berzētu rokas – ar vienu bruņusitēja lodi gan jau pietiktu lai šitādu aizdedzinātu, jo būtu jātrāpa tikai akumulatoram, kurš ir pietiekami liels mērķis, nevis kā parastai mašīnai, kur vajag ļoti laimīgu trāpījumu pa samērā nelieliem mērķiem; jātrāpa vai nu kādā noteiktā vadītāja punktā, vai jātrāpa kādā noteiktā motora punktā, pa lielam arī viss, jo degvielas bāku caurumot var, galvenais lai tajā kaut kas vēl paliek; dīzeļdegvielu grūti aizdedzināt. Bez tam, militāristiem šādas spēļmantiņas nav vajadzīgas – uz viņiem neattiecas nekādas atgāzu normas.
Teiksim tā – man dizainiski nepatīk, un pat vietām liekas pastulbs dizains un ļoti nepraktisks, bet saprtu kāpēc tāds – nevis tas ir kas atsvaidzinošs, bet gan ja gribi taisīt paneļus no nerūsoša tērauda un nesataisīt auto kosmiksu cenu – tad šāds dizains ir vienīgais loģskais.
Ļoti nepraktiska ir kravas kastes forma, respektīvi vienīgā puslīdz normālā piekļuve ir no aizmugures, bet teiksim RAm pat ir šanu kastes kas slēpjas kuzava sānos virs riteņu arkām – ļoti neslikta fīča. Šim “pick-up” stilam bija līdzinieki Honda RidgeLine un Chevrolet Avanlanche, kur pēdējo vairs neražo, un Honda ir izdomājus ka no 2019 ir jēdzīgi pāriet uz standarta Pick-Up dizainu kā Ranger, F-150 utml.
Viena lieta kas šim auto gan ir laba – to varēs apspēlēt filmās – tam šis ir ļoti pateicīgs dizains. bet ar manu tuvo Fordu F sēriju – šis nekonkurēs absolūti nekā.