Masks apstiprina, ka Tesla uzlādes stacijas būs pieejamas citiem elektroauto
Īlons Masks ir apstiprinājis, ka Tesla plāno savu Supercharger uzlādes tīklu atvērt citiem autoražotājiem šī gada laikā. Par to jau baumoja ilgstoši.
Īlons Masks ir apstiprinājis, ka Tesla plāno savu Supercharger uzlādes tīklu atvērt citiem autoražotājiem šī gada laikā. Par to jau baumoja ilgstoši.
Tā vietā, lai paļautos uz svešu pušu uzlādes tīkliem, kā to dara vairums citu autoražotāju, Tesla no paša sākuma izstrādāja savu uzlādes tīklu, ko nodēvēja par Supercharger. Tobrīd tas bija ļoti nepieciešams, ņemot vērā to, cik salīdzinoši agri Tesla sāka piedāvāt EV un ka tās spēja braukt ievērojami tālāk par citiem EV. Tesla uzlādes tīklam ir grūti nosaukt vērtību, tomēr nav šaubu, ka tas ir visplašākais EV ātrās uzlādes tīkls pasaulē.
Desmit gadu laikā pēc pirmās uzlādes stacijas ieviešanas Supercharger tīklā ir vairāk nekā 25’000 uzlādes stacijas vairāk nekā 2’700 lokācijās visā pasaulē. Atšķirībā no citiem uzlādes tīkliem, piemēram, Ionity vai e-mobi, tikai Tesla transportlīdzekļi var uzlādēties Supercharger tīklā.
Tomēr Tesla bieži ir norādījuši, ka ir atvērti idejai par Supercharger tīkla koplietošanu ar citiem autoražotājiem. Līdz šim arguments ir bijis tāds, ka tas būtu atkarīgs no vienošanās par izmaksu sadali. Jau ilgstoši baumo, ka Tesla piedalās diskusijās ar citiem autoražotājiem, lai nonāktu pie šāda darījuma.
Pagājušajā gadā Tesla izpilddirektors Īlons Masks (Elon Musk) izteicās, ka citi autoražotāji Tesla uzlādes stacijas jau izmanto incognito režīmā. Pirms mēneša Electrek ziņoja, ka Tesla apstiprinājuši Norvēģijas valdībai, ka plāno atvērt tīklu citiem autoražotājiem, lai iegūtu piekļuvi subsīdijām.
Masks tagad ir apstiprinājis plānu atvērt tīklu un pat noteicis, kad tas notiks.
Mēs izveidojām savu savienotāju, jo tolaik nebija standarta, un Tesla bija vienīgais ražotājs, kas piedāvāja elektroauto ar lielu autonomiju. Savienotājs ir diezgan plāns un der gan zemas, gan lielas jaudas uzlādei. To pasakot, mēs padarīsim savu Supercharger tīklu atvērtu citiem EV vēlāk šogad.
Tesla izpilddirektors Īlons Masks komentēja mikroblogošanas platformā Twitter
Ziemeļamerikā Tesla izmanto savu īpašo savienotāju, un citiem tīkla elektrisko transportlīdzekļu īpašniekiem būs jāizmanto adapteris pakalpojuma izmantošanai. Tomēr Eiropā Tesla izmanto CCS standartu, un būs vieglāk izmantot Supercharger tīklu ar saderīgu EV (būtībā visiem mūsdienu EV, izņemot Lexus, kas izmanto CHAdeMO).
Uzlādēts viedoklis
Tiem, kas grib teikt, ka sen jau tā vajadzēja, ir jāsaprot, ka Supercharger tīkls līdz šim bija Tesla unikālais piedāvājums (unique selling-point), ar ko šie EV izcēlās starp citiem. Līdzīgs piemērs ir Apple ar FaceTime aplikāciju. Visdrīzāk izcenojums sekos Ionity paraugam, kur savējiem ir īpaši izdevīgas cenas, bet citiem ir jāmaksā ievērojami lielāka cena.
Esošā situācija Latvijā un pat Baltijā gan ir gaužām skaudra – 0 Supercharger staciju. Tomēr jau šķērsojot Polijas vai Somijas robežu to ir daudzu. Ja ceļo ārpus Baltijas, tad šis tīkls kopā ar Ionity tīklu ir pat ļoti ērts risinājums. Nesen Bjorns pierādīja, ka ar Tesla var veikt 1000 km tik pat ātri kā ar iekšdedzes automašīnu.
Es gan sapratu, ka Tesla atvērs tikai daļēju piekļuvi uzlādes tīklam, t.i., tur kur stacijas būs subsidētas no valsts vai EU puses. Tesla jau ļoti sen ir aicinājusi citus ražotājus uz partnerību uzlādes tīklam, bet tā arī neviens nav pieteicies.