Toyota beidzot sāk piedāvāt elektromobiļus

0
C-HR un Izoa EV

C-HR un Izoa EV

Toyota Šanhajas auto izstādē prezentējusi pilnīgi elektrisko C-HR un tā dvīni. Vai tas signalizē par hibrīdu norietu?

Toyota bija vieni no pirmajiem, ja ne pirmie, kas iepazīstināja pasauli ar hibrīda sistēmu – iekšdedzes dzinējam tika pievienots elektriskais motors ar mazu bateriju, lai palīdzētu veikt sarežģītākos braukšanas uzdevumus (braukšanas uzsākšana, strauja paātrināšanās un kalnos augšup braukšana). Tomēr pēdējos gados Japānas autoražotājs un tā meitas uzņēmums Lexus nav tikuši tālāk lādējamu hibrīdu, ja neskaita Kalifornijai ekskluzīvo RAV4 EV.

hibrīs uzlādē sevi pats
Ekrānuzņēmums no toyota.lv

Vēl nesen Toyota palaida kampaņu visā pasaulē, sakot, ka viņu hibrīdi ir labāki, jo tie nav jālādē. Tomēr Šanhajas autoizstādē tika prezentēts ne tikai viens, bet veseli trīs pilnīgi elektriskie transportlīdzekļi – C-HR, Izoa EV (C-HR dvīnis) un Rhombus (konceptauto), un kaudzi lādējamu un pašlādējamu nelādējamu hibrīdu. Abi dvīņi klientiem Ķīnā būs pieejami no 2020. gada.

Rhombus ir kantains pilsētas transportlīdzeklis, kura eksterjers un interjers ir iedvesmoti no romba. Iekšā sēdekļi ir izvietoti rombā, tādējādi atstājot daudz vietas pasažieriem. Pateicoties tā neierastajai formai, šis transportlīdzeklis ir šaurāks, bet ar ļoti mazu bagāžnieku.

Šobrīd nav ziņas, vai elektriskais C-HR nonāks arī līdz Latvijai, bet Toyota ir apņēmusies paplašināt savu elektromobiļu klāstu vismaz līdz 10 mašīnām līdz 2025. gadam. Ņemot vērā, ka nekādas tehniskās informācijas vēl nav zināmas par to, ir grūti spriest par tā piemērotību Eiropas tirgum. Pēc zemāk esošā video, liekas, ka baterijas kapacitāte varētu būt ap 50 kWh, kas dotu 300 km (WLTP) autonomiju.

Vai tas maina to, ko Toyota ir līdz šim darījusi – noniecinājusi elektromobiļus, dodot priekšroku pašlādējošiem hibrīdiem? Diez vai kas mainīsies ārpus Ķīnas. Ķīnā likumdošana ir tāda, ka vienīgais veids, kā palikt nesodītiem, ir pārdot elektroauto. Ar hibrīdiem vai lādējamiem hibrīdiem nav gana. Tikmēr Eiropā un ASV Toyota turpinās pārdot šo tehnoloģiju, kas nav attīstījusies kopš Prius pirmsākumiem. Starp citu, pirms dažām dienām Toyota paziņoja, ka visi drīkst izmantot viņu hibrīdtehnoloģiju patentus. Diez vai kādam tie būs interesanti, bet arī puslēciens ir vairāk kā nekas.

Avots: Toyota

Lexus vadītājs stāsta par to, kāpēc viņi nevēlas ražot elektromobiļus

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: