Toyota prezentējuši elektroauto konceptu – bZ4X Concept
Toyota Šanhajas starptautiskajā autoizstādē prezentējusi drīzumā gaidāmā modeļa Toyota bZ4X konceptuālo versiju, piedāvājot ieskaitu par pirmo nulles emisijas baterijas elektromobiļu (BEV) saimes pārstāvi.
Toyota Šanhajas starptautiskajā autoizstādē prezentējusi drīzumā gaidāmā modeļa Toyota bZ4X konceptuālo versiju, piedāvājot ieskaitu par pirmo nulles emisijas baterijas elektromobiļu (BEV) saimes pārstāvi.
Toyota jau ilgstoši reklamē to, ka elektroauto ir slikti un ka hibrīdi ir labāki. Tomēr arī viņi ir spiesti atzīt, ka tādi ir jāpiedāvā gan tamdēļ, ka Eiropas un Ķīnas likumdošana neatstāj vietu hibrīdiem, gan tamdēļ, ka klienti tādus pieprasa. bZX4 Concept ir vidēja izmēra SUV ar visu riteņu piedziņu. “bZ” ir “beyond Zero” akronīms un “X4” tulkojas kā pilnpiedziņa.
Jauno Toyota bZ4X Concept izstrādājusi Toyota Motor Corporation (Toyota) partnerībā ar Subaru Corporation (Subaru), izmantojot katra uzņēmuma specifiskās prasmes un pieredzi. Sērijveida versijas tirdzniecību paredzēts uzsākt 2022. gada vidū.
Mūsu mērķa klients ir cilvēks, kurš lielu nozīmi piešķir laikam, ko pavada kopā ar ģimeni un draugiem. Kad viņi vēlas izbaudīt kopābūšanu, Toyota bZ4X Concept var kalpot par telpu.
Toyota galvenais inženieris Kodži Tojošima
Toyota bZ4X Concept ir būvēts uz jaunās e-TNGA modulārās platformas, kas izstrādāta speciāli elektromobiļiem. Gara riteņu bāze apvienojumā ar īsām pārkarēm ļāvusi radīt izteikti ietilpīgu un plašu salonu. Piemēram, vieta aizmugurējo pasažieru kājām ir līdzvērtīga telpai lielā D segmenta sedanā.
Priekšā kabīne ir veidota ap “braukšanas moduli”. Zemu novietotais instrumentu panelis paver panorāmas skatu un pastiprina plašas telpas sajūtu. Vadības elementi ir sagrupēti ap centrālo konsoli un veidoti tā, lai tos būtu viegli atpazīt un izmantot. Autovadītāja digitālais mērinstrumentu panelis ir novietots virs stūresrata, tālab informācijas lasīšanai nepieciešama vien minimāla acu kustība.
Baterijas pārvaldība
Ņemot vērā, ka Toyota bija līderi elektrifikācijā pirms teju 25 gadiem ar Prius, varam sagaidīt, ka baterijas pārvaldība būs augstā līmenī. Teorētiski uzņēmumam ir pietiekami daudz pieredzes, lai iegūtu maksimāli iespējamo, lai tā elektroauto spētu pielīdzināt vismaz efektivitātes ziņā Hyundai/Kia un Tesla.
Tam varētu par labu spēlēt iebūvētā saules enerģijas uzlādes sistēma, kas var palielināt nobraucamo attālumu. Toyota arī apgalvo, ka aukstos laikapstākļos tiks saglabāta automobiļa sniedzamība.
SUV ar pilnpiedziņas spējām
Pilnpiedziņas sistēma, ko nodrošina elektromotori uz priekšējās un aizmugurējās riteņu ass, ir izstrādāta kopā ar Subaru. Varam sagaidīt vairākus Toyota bZ4X Concept reklāmas klipus, kur šī sistēma tiks izcelta bezceļos, akcentējot braukšanas spējas un solīto papildu drošību un sirdsmieru visos ceļa apstākļos.
Progresīva steer-by-wire elektroniskā stūres sistēma
Toyota bZ4X Concept, nonākot sērijveida ražošanā, būs pieejams ar iejūga tipa stūres un elektroniskās stūres sistēmas (steer-by-wire) kombināciju. Šī tehnoloģija sniedz autovadītājam lielāku kontroli, vienlaikus novēršot nelīdzena ceļa un bremzēšanas spēku ietekmi, tādējādi nodrošinot precīzāku reakciju atbilstoši automobiļa braukšanas ātrumam un stūres pagriešanas leņķim. Elektroniskā stūres sistēma arīdzan ļāvusi atteikties no tradicionālā apaļā stūresrata, aizstājot to ar unikālu iejūga formas stūri, kas ļauj vadītājam, stūrējot līkumā, nepārlikt rokas, kā arī vairo braukšanas prieku.
Toyota “beyond zero”
Toyota bZ4X Concept ir pirmais modelis ar Toyota jauno bZ – beyond Zero – nosaukuma veidošanas principu. Līdz 2025. gadam Toyota plāno ieviest 15 BEV, to skaitā septiņus Toyota bZ modeļus. Pat Toyota nopietnāk domā BEV kā par ūdeņraža auto, pieņemot ka atlikušie 10 modeļu būs tādi.
Runa nav tikai par ieguldījumu vidē ar nulles emisijas automobili, bet par pievienoto “beyond Zero” vērtību, braukšanu padarot ērtāku un azartiskāku.
Toyota galvenais inženieris Kodži Tojošima
Toyota bZ modeļi palīdzēs sasniegt arī oglekļa neitralitātes mērķi. Oglekļa neitralitāte aptver pieeju un iniciatīvas, kas vērstas uz CO2 emisiju neitralizēšanu visā transportlīdzekļa dzīves ciklā – ražošanā, izplatīšanā, ekspluatācijā un pārstrādē.
Toyota definē četrus “beyond Zero” aspektus, no kuriem pirmais un visbūtiskākais ir “tu un vide”, domājot ne tikai par enerģiju, ko izmanto, lai automašīna brauktu, bet arī par veidu, kā izmantot reģeneratīvo vai atjaunīgo enerģiju, piemēram, saules enerģiju.
Otrs aspekts ir “tu un tavs auto”: uz speciālas platformas būvētajā baterijas elektromobilī izmantotās jaunāko tehnoloģiju iespējas nodrošina lielisku savienojamību, lai sniegtu drošību, mieru un patīkamu braukšanas pieredzi.
Treškārt, “tu un citi” virza uz tādu baterijas elektromobiļu radīšanu, kam ir plašs un kluss interjers, kas iedvesmos cilvēkus komunicēt un kopīgi dalīties pieredzē.
Visbeidzot “tu un sabiedrība” paredz plašāku ietekmi uz sabiedrību, padarot pasauli par labāku vietu dzīvei ikvienam.
Elektrificētā piedāvājuma paplašināšana
Līdz 2025. gadam Toyota globālajā tirgū piedāvās vairāk nekā 70 elektrisko modeļu, no kuriem vismaz 15 būs baterijas elektromobiļi. Eiropā 2025. gadā tas nodrošinās Toyota modeļu klāstu, kurā vairāk nekā 70% būs hibrīdi, vairāk nekā 10% būs uzlādējamie hibrīdi un vēl vismaz 10% būs nulles emisijas modeļi – gan baterijas, gan ūdeņraža elektroauto.
Toyota arī apņemas nodrošināt pilnīgu informācijas atklātību un sniegt labāku izpratni akcionāriem, piemēram, līdz gada beigām sagatavojot un publiskojot pārskatu, lai apliecinātu, ka sadarbības pasākumi atbilst Parīzes klimata līguma ilgtermiņa mērķiem.
Uzlādēts komentārs
Tas nosaukums… Pirmais iespaids ir ar veļasmašīnu… Tā liekas, ka Toyota jau nosaukumā ielikuši to, ka nevēlas, lai klienti to pērk, lai viņi varētu pasaulei teikt, ka pēc tādiem nav pieprasījuma. Ja vēsture ir kāds indikators, tad šo EV ražos mazos apjomos, lai gan pirkt gribētāju būs daudz.
Šobrīd Toyota plāns izskatās daudzsološi, bet, godīgi sakot, novēloti. Toyota tik ilgi spieda uz ūdeņradi (un joprojām to dara), ka neredzēja citus virzienus. Tagad vismaz viņi ir atzinuši, ka baterijas vieglajām mašīnām baterijas ir reāls risinājums. Tomēr viņi joprojām saka, ka tas nav risinājums kravu pārvadājumos. Daudzi tam nepiekristu.
Ja vēl pirms kāda laika likās, ka ūdeņradis būs tehnoloģija, kas jāizmanto tālo kravu pārvadājumos, kuģos un lidmašīnās, lai panāktu tur 0 emisijas, tad tagad šāds viedoklis sāk pamazām izplēnēt. Protams, atradīsies tam aizstāvji, bet visas nopietnās prognozes liecina, ka ūdeņradis pat pēc 20 gadiem ieņems niecīgu daļu smago un tālo kravu pārvadājumos un nekādu citās nozarēs.