Toyota hibrīdu meli

Toyota izmisumā maina taktiku Latvijā un lamā elektroauto [papildināts]

Toyota redzot, ka nespēj izpildīt jaunos Eiropas izmešu standartus, sāk agresīvi reklamēt savus mazos hibrīdus. Latvijas autožurnālisti to izmanto, lai noniecinātu elektroauto.

Pabūstot auto apskatnieku aprindās, ātri vien kļūst skaidrs, ka dažas lietas tiek teiktas tāpēc, ka jādomā par personīgo labumu nevis par teiktā saturu. Tā izskatās arī jaunie apskati par Toyota Yaris Hybrid.

Līdz šim Toyota savu nepatiku pret elektroauto Latvijā izpauda vien ar reklāmām ar muļķīgu saukli “mūsu hibrīds uzlādē sevi pats”. Kāpēc muļķīgs? Jo “pašuzlādes hibrīds” enerģiju iegūst tad, kad tiek bremzēts. To sauc par rekuperāciju. Pirms tam gan šie hibrīdi dedzina degvielu, lai uzņemtu ātrumu. Arī lādējamie hibrīdi spēj izmantot rekuperāciju. Arī elektroauto. Pat ūdeņraža auto to spēj! Pēc tādas loģikas es jau 4 gadus braucu ar pašuzlādes elektroauto.

Vidējie autoražotāju izmeši 2020.g. 1. pusē
Vidējie autoražotāju izmeši 2020.g. 1. pusē

Tagad, kad ir stingrākas izmešu regulas (95 CO2 g/km), Toyota hibrīdi sevi vairs nespēj attaisnot. Pat slavenākais hibrīds Toyota Prius pārsniedz jaunās normas. Godīgi sakot, nav tā, ka Toyota būtu tālu no izmešu izpildes, un ļoti iespējams, ka līdz gada beigām pievilks asti. Toties ticamāk liekas tas, ka viņiem nepatīk, ka citi spēj būt labāki par viņiem. Piemēram, PSA grupa, kas savu labo rezultātu sasniedz ar hibrīdiem un dažiem svaigi tirgū laistiem elektroauto.

Toyota Prius
Toyota Prius cena un izmeši

Tāpēc ir jāķeras pie agresīvas mazāku auto reklamēšanas. Protams, ka tiem ir jābūt aprīkotiem ar izslavēto pašuzlādes tehnoloģiju, lai izmeši būtu mazāki.

Iepazīstiet agresīvo Yaris hibrīdu

Pēc datu lapas spriežot, Toyota Yaris Hybrid patērē 3.8-4.3 l/100 km (benzīna), atbild par 92 (atkarībā no lapas, kurā atrodies, var uzrādīt arī 87 vai 82) CO2 g/km un maksā sākot no 20’090 €. Apvienojot 2 elektriskos motorus un vienu benzīna motoru, kopā tam ir pieejami galvu reibinoši 116 Zs (86 kW), kas ļauj ieskrieties 0-100 km/h vien 9.7 sekundēs.

  Ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģija ekoloģiski izgaismo Eifeļa torni
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid

Vispārīgi mašīna pati par sevi man liekas smuka. Toyota pat ir ielikuši citas baterijas. Tā vietā, lai lietotu jau 20 gadus lietotās niķeļa metālhidrīta baterijas, šim ir izvēlētas litiju jona baterijas, kas aizņem mazāk vietas, sver mazāk, ir ar lielāku energoietilpību un strādā efektīvāk. Vien 10 gadus pēc pārējās industrijas, kas kaut cik nopietni elektrificējas… Un pat tagad cilvēks nevar nobraukt pat 1 km tikai ar elektrību.

Jāmaldina ar saukļiem

Toyota ļoti viltīgi reklamē savus hibrīdus, sakot “Brauc 50% laika, nepatērējot degvielu!”

Laika…

Nevis distances, bet laika. Atrunā, kas atrodama pašā lapas apakšā ir rakstīts:

[…] Ierīce mēra laiku, kad automobilis brauc elektrorežīmā un netiek patērēta degviela. Procentuālais lielums parāda vidējo nobraukto laiku EV režīmā […]

Tātad, ja cilvēks stāv savā ikdienas sastrēgumā, tad tas laiks tiek skaitīts par labu elektrorežīmam. Stāvi pie sarkanā? Elektrorežīms! Piestāji ceļmalā, lai ievadītu navigāciju? Elektrorežīms! No tāda skatu punkta, jebkura iekšdedzes automašīna ar automātisko Start/Stop funkciju uzrādītu augstus rādītājus.

Toyota Yaris Hybrid izmēģinājuma brauciena rezultāti. Ekrānuzņēmums no toyota.lv
Toyota Yaris Hybrid izmēģinājuma brauciena rezultāti. Ekrānuzņēmums no toyota.lv

Kā labs piemērs kalpo šis testa brauciens, kas atrodas Toyota mājaslapā. Pie 4 min 10 sek atzīmes vadītājs aptur mašīnu pie krustojuma. Tobrīd uzrāda, ka elektrorežīmā ir braukts 14%. Mašīna nekustās vēl 23 sekundes. Pa to laiku elektrorežīma braukšanas laika procentuālā vērtība uzkāpj līdz 23%. Braucienu noslēdzot, 42% laika ir braukts elektrorežīmā, CO2 izmeši ir 127 g/km un patēriņš ir 5.4 l/100 km. Par atbilstību reklamētajam, ļaušu jums pašiem lemt.

Ja pieņemtu, ka 42% no distances, kā var noprast no lapā teiktā, tiktu veikts elektrorežīmā un šie dati būtu patiesi, tad nehibrīda versijai CO2 izmeši būtu 303 g/km un degvielas patēriņš būtu 12.9 l/100 km.

Ar to vien nepietiek

Ar šādiem parametriem vien nepaņemsi vidējo latvieti, kuram vairāk interesē lēts un savu mūžu jau nodzīvojis dīzelis. Tāpēc vajag reklamēties un tas ir jādara agresīvi. Redzot, cik ātri popularitāti iegūst jau izsenis nīstie elektroauto, tad šī bija perfekta izdevība, lai pievērstu sev uzmanību. Vajag vien pāris apskatus, kas teiks, ka šis ir labāks variants par elektroauto.

  Jaunumi Eiropas elektrisko autobusu ieviešanā

Pirmais uz skatuves parādās Pauls Timrots ar raidījumu Zebra. Pašā video apskatā Pauls ne reizi nesalīdzina to ar elektroauto, bet pusi sižeta slavē to, ka mašīna ir aprīkota ar stūres apsildi. Palasot komentārus zem video, var noprast, ka viņa sekotāji ir sākuši saprast, ka viņa autoapskati ir kļuvuši par TV reklāmai līdzīgiem sižetiem. Salīdzinājums ar elektroauto ir video aprakstā: “Kamēr elektroauto maksā tik, cik maksā, es ņemu šo.

Protams, protams… 20 tūkstoši par hibrīdu… VW e-up! maksā 20 tūkstošus. Līdzīgas mašīnas (atšķiras nenozīmīgi parametri). Tik līdzīgas, ka abas nevar pasūtīt līdz aiznākamajam gadam. Ticamāk liekas, ka viņš kādreiz paņems lietotu elektroauto.

Jaunai VW e-up!
Jaunai VW e-up!

Nedaudz vēlāk Normunds Avotiņš ar apskatu priekš Whatcar.lv arī mēģina zākāt elektroauto: “Tomēr īsto sniegumu automašīna demonstrē ar hibrīddzinēju, kura dati – 3,7 l/100 km un 85 grami CO2 uz kilometru liek uzdot neērtus jautājumus par 100% elektromobiļu lietderību pašreizējos ekonomiskajos apstākļos.” Citā apskatā priekš TV Auto ziņas, viņš raksta: “Automašīna vislabākajā komplektācijā tik un tā ir lētāka par vislabāko elektromobili.”

Protams, protams… Šajos ekonomiskajos apstākļos mums vajag auto eksperta viedokli, kurš nemāk pat datus pareizi nolasīt no datu lapas un salīdzina mazu hibrīdu ar vislabāko elektroauto. Šajos ekonomiskajos apstākļos valstīm ir iespēja atlabt, esot labākām, un vecā zupa šoreiz nepalīdzēs, jo tā ir sākusi pelēt. Pie viena – kādus neērtus jautājumus? Kurš ir vislabākais elektroauto?

  Toyota elektroauto ir klāt - C+pod! Ne gluži tas, ko gaidījām

No mušas uzpūstais zilonis

Kas kopīgs šiem apskatiem? Tie salīdzina hibrīdu ar elektroauto tikai vienā teikumā un abi teikumi ir agresīvi par labu hibrīdam. Ja šie eksperti sāktu patiesi salīdzināt abus veidus, kas diez vai jel kad notiks, jo Toyota uz to neparakstītos, tad hibrīds tik spoži nespīdētu.

It īpaši ņemot vērā vēl to, ka pēc nu jau 4 gadiem un 1.5 mēneša izmešu standarti kļūs vēl stingrāki. Pēc tam pašlādējošie hibrīdi būs nederīgi. Līdzīgu iemeslu dēļ VW grupa (tai skaitā Škoda) jau tagad paziņoja, ka neražos jaunus CNG auto – CO2 ieguvums no tiem ir niecīgs. Bet autožurnālisti arī Latvijā turpina tos aktīvi reklamēt. Tas liek uzdot neērtus jautājums tā sauktajiem ekspertiem un Japānas automilzim.

Protams, nav teikts, ka šajā blogā rakstītais ir patiess, un iespējams, ka tiek kopā vilktas lietas, kas nav savstarpēji saistītas. Pierādījumu tam nav. Tie ir tikai tādi jauna gaiļa novērojumi par notiekošo.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
Toyota izmisumā maina taktiku Latvijā un lamā elektroauto [papildināts] 1
3.3 43 balsojumi
Raksta novērtējums