Volkswagen prezentē jauno ID. LIFE – elektriskais konceptauto pilsētas videi
Volkswagen starptautiskajā autoizstādē IAA MOBILITY 2021 Minhenē atklāja savu jauno ID. LIFE konceptauto. Plānots, ka tas būs mazākais no ID. saimes modeļiem un ka tiks īpaši paredzēts pilsētai un tās iedzīvotājiem. To varēs izmantot ne tikai kā ilgtspējīgu transportlīdzekli, bet arī kā kinoteātri vai spēļu centru.
Volkswagen starptautiskajā autoizstādē IAA MOBILITY 2021 Minhenē atklāja savu jauno ID. LIFE konceptauto. Plānots, ka tas būs mazākais no ID. saimes modeļiem un ka tiks īpaši paredzēts pilsētai un tās iedzīvotājiem. To varēs izmantot ne tikai kā ilgtspējīgu transportlīdzekli, bet arī kā kinoteātri vai spēļu centru.
Vīzija par pilnībā elektrisku mazizmēra automobili pilsētas videi koncentrējas ap cilvēkiem un kopienas pieredzi. Konceptautomobilis apvieno ilgtspējību un digitalizāciju ar ārkārtīgi elastīgu izmantošanu. ID. LIFE, piemēram, var kļūt par nelielu kinoteātri vai spēļu centru, vai vienkārši var tikt izmantots atpūtai svaigā gaisā.
ID. LIFE ir mūsu vīzija par nākamās paaudzes pilnībā elektrisko pilsētas mobilitāti. Konceptautomobilis sniedz ieskatu ID. modelī mazo automobiļu segmentā, ko mēs tirgū laidīsim 2025. gadā par cenu aptuveni 20 000 eiro. Tas nozīmē, ka mēs elektrisko mobilitāti padarām pieejamu aizvien vairāk cilvēkiem.
Radot ID. LIFE, mēs nepārtraukti koncentrējāmies uz gados jauno klientu vēlmēm. Mēs uzskatām, ka pat vairāk nekā šobrīd nākotnes automobilī uzsvars tiks likts uz dzīvesveidu un personīgo izpausmi.
Volkswagen zīmola vadītājs Ralfs Brandšteters
Vienkāršots dizains
ID. LIFE dizains ir tīrs, vienkāršs un augstas kvalitātes. Vairs nav izmantoti dekoratīvie elementi un papildu detaļas, tāpat kā sarežģītais materiālu sajaukums.
Priekšpiedziņa
ID. LIFE ir balstīts uz Volkswagen modulārās elektromobiļu konstrukcijas sistēmas (MEB) mazāku variantu, kas radīts īpaši mazo automobiļu segmentam. Šī ir pirmā reize, kad uz MEB bāzētam automobilim ir priekšējo riteņu piedziņa. Ar tā 172 kW (234 ZS) elektrisko motoru ID. LIFE no nulles līdz 100 km/h paātrinās 6,9 sekundēs, bet tā 57 kWh augstsprieguma akumulators nodrošina iespēju nobraukt aptuveni 400 kilometrus (WLTP ciklā).
Dabiski un pārstrādāti materiāli
ID. LIFE ilgtspējīgais raksturs jo sevišķi atspoguļojas materiālu un krāsu izvēlē. Virsbūves lakai kopā ar cietinātāju uz bioloģiskas bāzes kā dabiska krāsviela izmantotas koka skaidas. Materiāls jumtam un priekšējam pārsegam izgatavots no 100% pārstrādātām PET pudelēm. Interjerā koks panelī un aizmugurējo sēdekļu malās apvienots ar ArtVelours Eco apdari sēdekļu virsmām un durvju apdarēm. Bioloģiskas eļļas, dabiska gumija un rīsu mizas ir tikai daži no materiāliem, kas izmantoti par pamatu ID. LIFE riepām.
Daudzfunkcionāls interjers
ID. LIFE ir uzticams sabiedrotais dažāda veida digitālajai pieredzei. Piemēram, to ātri iespējams pārvērst par kinoteātri vai videospēļu centru. Automobilis aprīkots ar videospēļu konsoli un projektoru, kā arī projekcijas ekrānu, kas pēc pieprasījuma paceļams no instrumentu paneļa.
Inovatīvs digitālās vadības koncepts
Kameras un displejs aizstāj gan eksterjera, gan interjera spoguļus. Svarīgas braukšanas funkcijas iespējams kontrolēt ar skārienjūtīgu paneli uz sešstūru stūres ar vaļēju augšpusi, un viedtelefonu iespējams integrēt operētājsistēmā. Personīgās ierīces – viedtelefonu vai planšetdatoru – iespējams izmantot, lai, piemēram, vadītu navigācijas sistēmu. ACCELERATE stratēģija paātrina transformācijas procesu. ID. saimes paplašināšana, lai iekļautu arī mazo automobiļu segmentu ar cenām no 20 000 eiro, ir vēl viens svarīgs solis pretī pilnībā elektrificētai mobilitātei. Līdz 2030. gadam Volkswagen plāno palielināt pilnībā elektrisko modeļu īpatsvaru no kopējā Eiropā pārdoto automobiļu skaita līdz vismaz 70%.
Uzlādēts viedoklis
Nav noslēpums, ka mana vājība ir mazie elektroauto, tāpēc es ļoti gaidīju kā izskatīsies ID.1 un ID.2. Izskatās, ka VW šim ir iedvesmojošies no konkurentiem kā Honda e un Renault 5, kas piedāvā retro stilu, bet izlabojoši to kļūdu, ko citkārt sauc par cenu. Tamdēļ:
Noņem kinoteātra funkciju un paliek jautājums – kāpēc to nevar tagad ražot? Tur nav nekā tāda, kas nebūtu tagad iespējams, kā dēļ būtu jāgaida 4 gadi. Paņemam lampas no jaunā Golf, ieliekam rāmī, kas ir 2. paaudzes Golf un aidā! Ņemot vērā, ka BYD jau ražo baterijas par 55 €/kWh, 57 kWh izmaksās vien 3’135 €! Protams, process ir sarežģītāks, bet līdzīgi kā bija ar Nissan Ariya, kad to izziņoja, arī šajā nav nekas tāds, kā dēļ būtu jāgaida gadi. Ja viņi pateiktu, ka ražošana sāktos ar 2022. gadu, tad es jau skatītos notirgot savu Citroen C-Zero, lai ieguldītu to pirmajai iemaksai.