C40 Recharge ir nākamais solis Volvo tikai elektriskajā nākotnē
Volvo C40 Recharge ir pirmais ražotāja elektroauto, kas paredzēts tikai ar elektrisko piedziņu. Prezentācijas laikā Volvo vairākkārtīgi uzsvēra, ka jau drīz tas atteiksies no iekšdedzes automašīnām.
Volvo īsi pirms C40 pirmizrādes paziņoja, ka plāno piedāvāt tikai elektroauto no 2030. gada. Ne mazāk svarīgs ir starpmērķis 2025. gadam, kad zviedru autoražotājs, kas pieder ķīniešu uzņēmumam, plāno, ka EV ieņems 50% no pārdošanas apjoma, bet pārējais būs hibrīdi.
Esmu pilnīgi pārliecināts, ka nebūs klientu, kuri patiešām vēlētos palikt pie benzīna dzinēja. Mēs esam pārliecināti, ka elektroauto ir pievilcīgāks klientiem.
Volvo izpilddirektors Hakans Samuelsons
Otrais solis šajā bezizmešu virzienā ir C40, kas no XC40 atšķirsies ar zemāku profilu. Diemžēl, pēc Volvo teiktā spriežot, kupejveidīgais jumts nenozīmē labāku efektivitāti. C40 ar 78 kWh bateriju iespēj tos pašus 420 km ar vienu uzlādi. Tehniskajos parametros abi šie EV ir identiski, pat sēdpozīcijas augstums un priekšējā bagāžnieka tilpums, kas ir 31 litrs.
- Baterija: 78 kWh
- Autonomija: 420 km
- Ātrā uzlāde līdz 80%: 40 min
- Ātrās uzlādes jauda: 150 kW (450 km/h)
- Lēnās uzlādes jauda: 11 kW (43 km/h)
- 0-100 km/h: 4.9 sek
- Kopējā motoru jauda: 300 kW
Ja neskaita jumtu, tad lielākās atšķirības no XC40 ir pikseļu priekšējās gaismas un tas, ka C40 ir pirmais Volvo EV, kas tiks piedāvāts tikai ar elektrisko piedziņu. Tas Volvo vīzijā nozīmē arī jaunu pirkšanas/pārdošanas pieredzi.
Turpmāk visi EV būs ar novienkāršotām komplektācijas izvēles iespējām, būs pieejami iegādei tiešsaistē un tos varēs gan iegādāties pilnībā, gan nomāt. Nav paredzēts, ka C40 varēs iegādāties pie dīleriem, bet pie tiem notiks saņemšanas/nodošanas un apkopes procesi.
C40 Recharge atspoguļo Volvo nākotni un parāda, kurp dodamies. C40 ir pilnībā elektrisks, pieejams tiešsaistē ar ērtu aprūpes paketi un pieejams ar ātru piegādi. Iegūt jaunu Volvo vēl nekad nav bijis tik ērti.
Henriks Grīns, Volvo tehnoloģiju vadītājs
Volvo C40 Recharge būs aprīkots ar Android operētājsistēmas izklaides paneli, kas iekļauj vairākus Google pakalpojumus, piemēram, Google Maps, un bezlimita datiem. Bezlimita dati ir arī nepieciešami, lai nodrošinātu atjauninājumus, ko šī mašīna saņems mūža laikā.
Klimata pārmaiņas ir jaunais Volvo mandāts (skatīt zemāk esošo prezentāciju no 3:18), un Volvo EV būs vēl labāki videi nekā tā pašreizējais iekšdedzes transportlīdzekļu piedāvājums. C40 ir pirmais Volvo transportlīdzeklis, kura interjerā neatradīs ādas apdari.
C40 ražošana sāksies rudenī un tā cena solās būt ap 60’000 €. Tieši tik pat, cik maksā elektriskais XC40.
Jocīgi tehniskie parametri.
Baterija ietilpība – 78kWh.
Uzlādes ātrums – 150kW.
Ar šādu ātrumu 40 min var uzlādēt 120kWh.
Kas esot 80% no 78 kWh baterijas…???
Ir šim kāds skaidrojums?
Tas ir maksimālais uzlādes ātrums. Uzlādes jauda nav konstanta.
40 min uzlādē 80% no 78 kWh ==> 40 min uzlādē 62.4 kWh ==> 93 kW vidējais uzlādes ātrums.