VW atzīst, ka elektroauto ir zaļākais risinājums

0

Veicot padziļinātus dzīves cikla pētījumus esošajām un topošajām piedziņas mehānismu sistēmām, Volkswagen ir nonācis pie secinājuma, ka elektroauto ir videi draudzīgāki.

Dzīves cikla diagramma

Dzīves cikla diagramma: Ražošana, Ekspluatācija un pārstrāde

Veicot padziļinātus dzīves cikla pētījumus esošajām un topošajām piedziņas mehānismu sistēmām, Volkswagen ir nonācis pie secinājuma, ka elektroauto ir videi draudzīgāki.

Salīdzinot ar tādiem pašiem transportlīdzekļu modeļiem, bet ar dažādiem piedziņas mehānismiem, akumulatoru darbināmu (elektroauto) variantu oglekļa pēdas jau mūsdienās ir labākas nekā attiecīgajiem transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinējiem. Turklāt elektriskie transportlīdzekļi nodrošina lielāku CO2 taupīšanas potenciālu visos produkta cikla posmos. CO2 emisiju daudzumu ļoti ietekmē, vai dzinēja enerģija tiek iegūta no fosiliem vai reģeneratīviem avotiem.

Tāds ir Volkswagen Golf sertificēta aprites cikla novērtējuma (LCA) rezultāts, kas salīdzina dažādu transportlīdzekļu CO2 emisijas ar elektrisko vai iekšdedzes dzinēju.

E-transportlīdzekļiem oglekļa dioksīda emisijas ir zemākas

  • Pašreizējais Golf TDI (Diesel) vidēji visā dzīves ciklā izdala 140 g CO2 / km, savukārt e-Golf sasniedz 119 g CO2 / km.
VW e-Golf
VW e-Golf. Avots: vw.com

Ir izteikti novērojams, ka transportlīdzeklim ar iekšdedzes dzinēju lielākā daļa emisiju rodas lietošanas fāzē, t.i., fosilā kurināmā piegādes ķēdē un sadegšanas procesā. Šajā fāzē dīzeļdegviela sasniedz 111 g CO2 / km. Atbilstošs transportlīdzeklis ar elektrisko piedziņu šajā fāzē ir atbildīgs 62 g CO2 / km [skatīt piebildi raksta beigās], kas izriet no enerģijas ražošanas un piegādes. Turpretim lielākā daļa no baterijām darbināmā elektriskā transportlīdzekļa emisijas rodas ražošanas fāzē. Saskaņā ar LCA dīzeļdzinēja variants šajā fāzē atbild par 29 g CO2 / km, bet salīdzināmam e-transportlīdzeklim – 57 g CO2 / km. Bateriju ražošana un izejvielu kompleksa ieguve ir tas, kas šobrīd ir atbildīgie par lielākiem izmešiem. Šīs emisijas veido gandrīz pusi no visa dzīves cikla CO2 emisijām. Lietošanas posmā CO2 emisijas ir atkarīgas no enerģijas ražošanas avotiem. Mūža laikā e-transportlīdzekļa izmeši samazinās, jo elektroenerģijas tīkls kļūst zaļāks.

Dzīves cikla novērtējums kā instruments holistiskai analīzei

VW I.D. MEB platformas vizualizācija
VW I.D. MEB platformas vizualizācija

Dzīves cikla novērtējums ir sarežģīta un starptautiski standartizēta metode transportlīdzekļu ekoloģiskās bilances izpētei. Starp vairākiem citiem faktoriem oglekļa dioksīda emisijas tiek pētītas visos automobiļa izstrādājumu posmos:

  • Ražošanā tiek iekļautas izejvielu ieguves radītās emisijas, komponentu ražošana un montāža.
  • Lietošanas fāze ietver gan degvielas, gan elektroenerģijas apgādes emisijas, jo īpaši, transportlīdzekļu, kas tiek ekspluatēti vairāk nekā 200 000 km, emisijas.
  • Pārstrāde novērtē demontāžu un potenciālos ietaupījumus, izmantojot pārstrādi.

Turpmāka CO2 emisiju samazināšana ir plānota visos produktu posmos

VW ID.3
VW ID.3

Litija jonu akumulatoru tehnoloģiju un piegādes ķēdes optimizāciju uzlabojumi samazina oglekļa pēdas nospiedumu akumulatora ražošanas laikā pirmajam ID. modelim par vairāk nekā 25 procentiem uz vienu kilovatstundu (kWh) no akumulatora jaudas salīdzinājumā ar e-Golf. Izmantojot atjaunojamo enerģiju, samazināšanas potenciāls ir gandrīz 50 procenti.

Vislielākais CO2 emisiju samazināšanas potenciāls rodas no enerģijas avota, ko izmanto lietošanas posmā. Ja elektroenerģijas patēriņš lietošanas fāzē tiek iegūts tikai no atjaunojamiem avotiem, CO2 emisija no 62 g CO2 / km šodienas ES elektroenerģijas sastāvā samazināsies līdz 2 g CO2 / km.

Transportlīdzekļa otrreizējā pārstrāde piedāvā vēl vairāk iespēju samazināt CO2 emisijas, izmantojot apļveida ekonomiku. Tādējādi Volkswagen
Zalcgiteras lokācijā pašlaik tiek būvēta izmēģinājuma iekārta pārstrādei. Tanī no baterijām, kas ir nolietotas (baterijas, kas nespēj uzkrāt pietiekoši daudz enerģijas novecošanas dēļ), iegūst jaunas izejviela jaunu bateriju katodiem. Tā rezultātā iespējamais CO2 samazinājums ir līdz pat 25 procentiem. Tomēr līdz 2020. gada beigām grupa neparedz ievērojamu rūpnieciskās pārstrādes bateriju daudzumu.

30% CO2 samazināšana līdz 2025. gadam, izsekojama ar dekarbonizācijas indeksu

VW Beetle lādējas
VW Beetle lādējas. Avots: insideevs.com

Dekarbonizācijas indekss (DKI) mēra vidējo Volkswagen grupas transportlīdzekļu CO2 emisiju visā tās dzīves ciklā. DKI mēra tonnās CO2 ekvivalenta uz vienu transportlīdzekli. 2015. gadā šis rādītājs bija 43,6, un saskaņā ar Volkswagen grupas mērķi tas līdz 2025. gadam būtu jāsamazina par 30% (30,5).

Avots: volkswagen

Uzlādēts piebilde

Citā rakstā rakstījām, ka Latvijā elektroenerģijas tirgus ir zaļāks un tāpēc elektroauto ir atbildīgs par aptuveni 18 g CO2 uz 1 km. No tā izriet, ka VW e-Golf ir atbildīgs par 75 g CO2/1 km nevis 111 g CO2/1 km kā tas ir vidēji Eiropā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: