Apskats: Fiat 500e – pilsētas karalis (video)
Fiat 500 ir tipiska pilsētas automašīna, kas pirmo reizi tika prezentēta 1957. gadā. Tagad tai ir pieejama pilnīgi elektriskā versija, kuru ražotājs slavē.
Fiat 500 ir automašīnu ikona, kas pirmo reizi tika prezentēta 1957. gadā. Tagad tai ir pieejama pilnīgi elektriskā versija – 500e, kuru ražotājs slavē.
Kad 2013. gadā Fiat sāka ražot pirmos elektrificētos 500, tie bija paredzēti tikai Kalifornijai un tā laika koncerna vadītājs teica, lai cilvēki to nepērk. 8 gadus vēlāk, nomainoties vadībai, ir mainījusies attieksme. Ar 3. paaudzes Fiat 500 tiek liktas cerības, ka šī mašīna palīdzēs cīņā ar klimata krīzi un atjaunos FIAT slavu.
Toreiz un tagad
No ārpuses tas diži neatšķiras no iepriekšējās paaudzes, bet tas ir nedaudz lielāks – 6 cm augstāks un 6 cm platāks, lai visiem 4 cilvēkiem būtu nedaudz ērtāk. Apaļās gaismas ir viegli modificētas un vairs nav viens vesels. Fiat emblēmas vietā ir skaitlis 500, kas ir redzams arī sānos un aizmugurē ar stilizētu “e” pēdējās “0” vietā.
Iekšpusē ir lielākas izmaiņas, jo ir vairāk piedomāts par vietām, kur glabāt mantas gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Sēdekļu apdare ir pieejama no viltotās ādas vai no pārstrādātas plastmasas.
Izvēle visiem
Fiat činko čento elektriko ir pieejams divās bateriju versijās. 24 kWh baterija sola 180 km WLTP ciklā, bet 42 kWh baterija sola 320 km WLTP ciklā. Pilsētā, vietā, kurai šis elektroauto ir paredzēts, FIAT sola līdz 460 km. Nemaz ne slikti, nemaz ne slikti…
Tam ir priekšējā piedziņa ar 87 kW motoru, kas 50 km/h lielu ātrumu attīsta 3,1 sekundē. Vairāk kā nepieciešams, lai ieliktu dažam labam bembidiotam…
Arī ar uzlādes iespējām itāļi nav skopojušies un piedāvā 85 kW līdzstrāvas un 11 kW maiņstrāvas iespējas. Uzlāde tādam abiem modeļiem pie ātrās uzlādes prasīs 25 minūtes, bet pie uzlādes stacijas, kādas variet iegādāties uzlādēts veikalā, būs nepieciešamas 3 vai 4 stundas atkarībā no tā, kuras baterijas versija ir izvēlēta. No mājsaimniecības rozetes gan būs nepieciešamas 12h mazākajai baterijai un 21h lielākajai.
Vai vietas pietiks?
Vieta priekšā ir pietiekami, bet aizmugurē vietas ir vēl mazāk kā iekš MINI Electric. Krūzīšu turētāja un telefonu uzlādes iespējas aizmugurē nav. Godīgi sakot, aiz sevis, es neliktu arī bērnus, kam vajag sēdeklīti. Man pašam tur nebija daudz vietas un metās klaustrofobija, lai gan ar to reti saskaros.
Kāds tad ir bagāžnieks? Jūs būsiet pārsteigti! Te ir normāls bagāžnieks. Tur ietilpst 181 litrs. Protams, tas nav nekāds hečbeks, bet te ir vairāk vietas kā iekš Honda e. Salīdzinot ar citiem mazajiem EV, šis nav pats sliktākais, bet ir daudzi, kas piedāvā vairāk.
Braukšana
Teikšu uzreiz, ka pedāļi ir ļoti jutīgi. Man pirmās bremzēšanas un paātrināšanās bija straujākas, kā man patiktos, bet pie tā ātri pieradu. Tomēr galvenais stāsts pašā braukšanas sajūtā ir par stūri – tā ir tik viegla un pagriešanās notiek pat labāk kā gaidīts. Jā, šī ir maza mašīna, bet pagriešanās rādiuss ir ievērojami mazs! Ja ļauj vaļu, pagriezienus var izņemt ar krietnu ātrumu.
Gribu pieminēt vienu būtisku niansi, kas šo mašīnu padarīs EV faniem tīkamāku. Nē, tas nav priekšējais bagāžnieks! Tā ir viena pedāļa braukšana! Fiat 500e ir 3 braukšanas režīmi. Ir normālais, kas noteikti patiks klasiskajiem auto apskatniekiem, kas negrib piedzīvot neko jaunu dzīvē. Tanī rekuperācija ir atslēgta un pieejama pilna motora jauda. Ir range, kas ieslēgs rekuperāciju. Un ir Sherpa, ko es saucu par šerpo. To ieslēdz tad, kad zini, ka nokļūšana līdz galamērķim ir zem jautājuma zīmes. Tanī klimata kontrole tiek atslēgta un jauda ierobežota.
Vispārīgi, solītos 320 km WLTP ciklā ar normālo režīmu nesasniegt. Tas varētu būt iespējams ar šerpo režīmu.
Tehnoloģijas
FIAT sola, ka šī mašīna ir aprīkota ar 2. līmeņa autonomo braukšanu. Tad, kad tas redz smuki līnijas, tas labi strādā, bet manā pieredzē tas nebūt neļauj atslābt pie stūres. Multimediju sistēmai ir atvēlēts paliels ekrāns. Klimata kontrolei ir atstātas pogas, kas man personīgi liekas labi.
Pārstedzoši ir tas, ka braukšanas virzienu arī nosaka pogas nevis slēdzis. Pie tam šīs pogas ir panelī nevis starp priekšā sēdošajiem. Man pašam tas netraucēja. Tikai pārsteidza, jo nebiju iepriekš redzējis to šādā izpildījumā.
Uz stūres vienā pusē atradīsiet pogas, kas atbild par 2. līmeņa autonomi braukšanu, un otrā pusē būs pogas, kas regulēs instrumentu paneļa uzrādīto informāciju. Aiz stūres būs pogas priekš mūzikas – labajā pusē skaļums un kreisajā pusē staciju vai dziesmu regulēšana.
Bet šajā modelī, ko es testēju, ir stikla jumts. Nu.. Pusjumts…
Kopsavilkums
Ko es domāju par šo mašīnu? Nav noslēpums, ka mazās mašīnas ir mana vājība. Tomēr esmu nedaudz vīlies par aizmugurējo rindu. Es tur var nosēsties. Bet mani māc šaubas, vai bērns bērnu sēdeklī tur ietilpst, ja priekšā arī kāds sēž. Tomēr tāda ir šīs mašīnas burvība! Tas ir Fiat činko čento … un pie tam elektriko!
Tas būs ideāli piemērots, lai atrastu šauras vietas, kur noparkoties. Tam ir fenomenāli laba braukšanas sajūta. Es pilnīgi varu iedomāties jaunu pilsētnieku pāri dodamies braucienā uz kādu attālāku pludmali ar šo.
Man patīk! Tas ir pilsētas auto ar šiku! Kā uzlīmes uz sāniem vēsta – nulle grēka!
Fiat 500e | MINI Cooper SE | Opel Corsa-e | |
---|---|---|---|
Autonomija (WLTP) | 315 km | 203 km | 359 km |
Baterija | 42 kWh (bruto) 37 kWh (neto) | 32.6 kWh (bruto) 28.9 kWh (neto) | 50 kWh (bruto) 45 kWh (neto) |
Speciāla EV platforma | Nē | Nē | Nē |
Piedziņa | FWD | FWD | FWD |
Sēdvietas | 4 | 4 | 5 |
0-100 km/h | 9.0 sek | 7.3 sek | 8.1 sek |
Bagāžnieka ietilpība | 185 l (550 l, nolokot sēdekļus) | 211 l (731 l) | 309 l (1118 l) |
Aizmugurējie sēdekļi nolokas | 1:1 | 1:2 | 1:2 |
Uzlādes ātrums (lēnā) | Type 2 max 11 kW (59 km/h) | Type 2 max 11 kW (58 km/h) | Type 2 max 11 kW (59 km/h) |
Uzlādes ātrums (ātrā) | CCS max 85 kW (390 km/h) | CCS max 49 kW (260 km/h) | CCS max 101 kW (460 km/h) |
Uzlādes porta lokācija | Virs aizmugurējā labā riteņa | Virs aizmugurējā labā riteņa | Virs aizmugurējā kreisā riteņa |
Braukšanas komforts* | 8 | 7 | 9 |
Pārredzamība* | 9 | 8 | 7 |
Modernīgums* | 7 | 7 | 6 |
Praktiskums* | 5 | 5 | 6 |
Pirmais iespaids* | 8 | 8 | 7 |
Braukšanas klusums* | 6 | 6 | 8 |
* subjektīvais viedoklis, kas pakļauts garastāvoklim un tējas biezumu daudzumam krūzē, 10 baļļu skalā
Pirms dažām dienām satiku vienu Fiat 500e īpašnieku. Viņš bija starā par pašu mašīnu. Teica, ka uzvedas daudz labāk par iepriekšējo. Vienīgais mīnuss ir uzlādes infrastruktūra – e-mobi tīkls viņu ik pa laikam pieviļ.