12’000 € elektroauto no Renault – K-ZE
K-ZE sākotnēji bija plānots piedāvāt tirgos, kur tam ir pamatojums, it īpaši jaunattīstības valstīs. Kā izrādās arī Eiropā tam ir dota zaļā gaisma.
Britu žurnāls “Autocar” runāja ar Gilles Normand, Renault elektrisko transportlīdzekļu vadītāju, un viņš sacīja:
Eiropā ieradīsies īpaša K-ZE versija.
Jautāts par sīkāku informāciju par transportlīdzekli, G. Normand atteicās tos sniegt. Ņemot vērā, kāda ir Renault-Nissan-Mitsubishi alianses struktūra, ir pamats domāt, ka šis elektroauto tiks pārdots pamatā zem Dacia emblēmas.
“Autocar” uzskata, ka Eiropas K-ZE būtu atspēriena punkts Renault automašīnu koplietošanas iniciatīvai, taču tas neizslēdz to piedāvāt kā atsevišķu autotransportu. Renault pat ir izteikušies par cenu – Apvienotajā Karalistē tas izmaksātu 10’000 sterliņu mārciņu vai nedaudz vairāk par 11’500 €.
Ķīnā K-ZE ir trīs varianti. Sākuma līmeņa variants maksā 62’800 RMB (7’850 €), ņemot vērā valsts subsīdijas. Vidējā cena ir 66’800 RMB (8’480 €), bet augstākā versija maksā 71’800 RMB (9’121 €).
Lai samazinātu izmaksas K-ZE, iespējams, tiks ražots Ķīnā un to izplatīs visā pasaulē, neatkarīgi no tā, kādu zīmolu Renault nolemj tam piešķirt. K-ZE ir 3.74 m garš, 1.58 m plats, 1.48 m augsts un tam ir 2.42 m garenbāze. Kompakts krosovers, kas ir piemērots pilsētas braukšanai. Ar 26,8 kWh akumulatoru, var sagaidīt, ka tas iespēs 180 km (271 km NEDC).
Par tādu cenu no elektroauto gaidītu, ka viss instrumentu un izklaides panelis būtu ar detaļām no aizvēstures, bet, ja preses relīzes bildes nemāna, tad mašīna būs salīdzinoši moderni nokomplektēta. Ar LED dienasgaismām, skārienjutīgu izklaides paneli, digitālu instrumentu paneli un BMW stila braukšanas režīma pārslēgu.
Renault City K-ZE:
- Cena: 11’626 € (Lielbritānija)
- Autonomija: ~180 km (pieņēmums pēc NEDC)
- Akumulators: 26.8 kWh
- Motors: 33 kW
- Max. ātrums: 105 km/h
- Klīrenss: 150 mm
- Lēnā uzlāde: 6.6 kW (44 km/h)
- Ātrā uzlāde: 25 kW (168 km/h)
- Cena/autonomija: 64 €/km
- Cena/kWh: 433 €/kWh
- Autonomija/kWh: 6.71 km/kWh (14.88 kWh/100 km)
Renault nevēlas, lai viņus uzskatītu par budžeta transportlīdzekļu ražotāju, it īpaši, ja tam ir izveidots zīmols: Dacia. Dacia Duster šobrīd ir vislabāk pārdotais krosovers Eiropā, kas liecina, ka šis zīmols ir piemērots priekš elektroauto par tik pieņemamām cenām.
Citās valstīs, kur Dacia neeksistē un Renault parastie transportlīdzekļi ir pārāk dārgi tirgum, piemēram, Brazīlijā, Indijā un Krievijā, Dacia klāsts tiek pārdots kā Renault. Tas ir nodrošinājis uzņēmumam labu tirgus daļu šajās valstīs.
Starp visiem jauno elektroauto piedāvājumiem šis noteikti būs lētākais. Pat starp lietotajiem, šis labi kotētos. Saprotams, ka 180 km autonomija, 105 km/h maksimālais ātrums un 25 kW ātrās uzlādes jauda daudzus cilvēkus biedēs, bet, no personīgās pieredzes spriežot, varu teikt, ka ar to pietiek 95% gadījumiem. Un atlikušie 5% ir tam, ja vajag ceļot tiešām lielus attālumus īsā laika posmā pa šosejām, piemēram, Liepāja-Rēzekne-Liepāja vienā dienā.
Ja viss noritēs tik cerīgi, kā es šajā rakstā to pasniedzu, tad Dacia drīz būs ļoti pieprasīts brends. Vai tautasvāģim ir iemesls satraukties? It īpaši tamdēļ, ka elektriskais Renault Twingo arī ir paredzēts nākamajam gadam.
Avots: insideevs.com
Šodienas elektromašīnu ārējais izskats uzskatāmi parāda ka ar kaut kādu pasaules glābšanu tām nav nekāda sakara. Kaut kas normāls un adekvāts bija GM EV1 – neliela, pludlīnijas formas mašīna – bet šodien, neskaitot divus teslas sedanus [kuri ir lieli un šausmīgi smagi], visi pārējie ir šodienas modei atbilstošas lielas, neaerodinamiskas kastes, kuras kliedz “mans īpašnieks nevēlas mainīt savus paradumus!”.
Attiecībā par “Saprotams, ka 180 km autonomija, 105 km/h maksimālais ātrums un 25 kW ātrās uzlādes jauda daudzus cilvēkus biedēs, bet, no personīgās pieredzes spriežot, varu teikt, ka ar to pietiek 95% gadījumiem.” – ja tas attālums parastajam pilsētas sliņķim pietiktu 95% gadījumu [man – kādus 50%], tad to maksimālo ātrumu gan tur nevajadzēja pie šī apgalvojuma piemest klāt. Man ir gadījies kādu laiku braukt ar parastu mašīnu, kurai bloķēta izpūtēja dēļ bija apmēram tāds maksimālais ātrums – ir interesanti, bet es to nenovēlu nevienam – labāk bez šī interesantuma… 🙂 Galu galā, parasts apdzīšanas manevrs man kaut kā beidzas ar ~120, salīdzinoši lēnai mašīnai.
Piekrītu, ka aerodinamikai pievērš pārāk mazu uzmanību. Vienlaicīgi ir Lightyear One, kam uzsvars ir tieši uz to. Hyundai Ioniq ir viens no labākajiem Cd un Tesla Model 3 arī. Jā, tie ir smagi aparāti, lai pārvietotu 70 kg cilvēku. Tad var paskatīties uz Uniti One, kas sver 600 kg.
Bez Cd ir arī Cx; Cd ir forma un Cx ir virsmas laukums – šodienas uzpūsto mašīnu ērā pārdošanas cilvēciņi cītīgi uzsver Cd, piemirstot par Cx. Es nebrīnītos ja trīsdesmitgadīgs Audi 80 ar savu Cd 0.30 izrādītos esam ar ne sliktāku aerodinamiku nekā tas ioniq, tīri dēļ tā ka šaurāks un, visdrīzāk, arī zemāks… 🙂
Cilvēkam, kuram pietiek ar šādu auto – pietiek ar sabiedrisko transportu + extra gadījumos taksi. Nevis pirkt auto ar kuru normāli nav iespējams izbraukt ārpus pilsētas.
Gan Dacia K Ze, gan Renault Twingo varētu būt aptuveni vienā cenā. Dacia – praktiskāks, bet Twingo – droši vien, ka elegantāks. Kā otrs auto ģimenē jau pa normālu cenu. Un pēc tam var gaidīt, kad lielākiem elektroauto nokritīsies cena uz pieņemamu līmeni.
Nu jau kaa 5 gadi aiz muguras kopš nopirku vw centraa savus pirmos divus elektroauto . Kopš šī laika esmu samilejies lidz ausīm …
Pamazām ievedu no Eu lietotus elektroauto un vēl viens smuks elektroGolfinš meklēs pēc kadas nedelas es es savu jauno saimnieku .
Ar cienu
R