Elektriskais Ford Mustang Mach-E
Mac-E ir pilnīgi elektrisks krosovers ar Mustang raksturīgajām pazīmēm un cenu zem 50’000€. Šis elektroauto ir tikai pirmais no daudziem, ko amerikāņu autoražotājs sola tuvākajā laikā.
Mach-E ir pilnīgi elektrisks krosovers ar Mustang raksturīgajām pazīmēm un cenu zem 50’000€. Šis elektroauto ir tikai pirmais no daudziem, ko amerikāņu autoražotājs sola tuvākajā laikā.
Ford nesen paziņoja, ka slēgs 6 ražotnes Eiropā un sedanus vairs neražos. Tas tika darīts, jo tirgus ir mainījies un vienīgais veids, kā izdzīvot, ir pāriešana uz elektrisko piedziņu. Autoražotājs sāk pārmaiņas ar saviem vispirktākajiem modeļiem.
Kopš 1964. gada Ford ir pārdevis vairāk kā 10’000’000 Mustang modeļu, bet elektriskā versija būs pirmā, kas nesīs šo brendu, izskatoties kā krosovers.
Ford Mustang Mach-E jau piejams pasūtīšanai un ASV tas maksā no 43’000 $, kas ir mazāk nekā solās maksāt Tesla Model Y (47’000 $). Vācijas tirgū cena sāksies no 46’900 €. Tiem, kam nagi niez to iegādāties, var nolikt 1’000 € depozītu, lai iegādātos 66’800 € vērto First Edition versiju. Ford apgalvo, ka jau no paša sākuma šis elektroauto nesīs peļņu uzņēmumam.
Nepārsteidzoši, Ford Mustang Mach-E būs pieejams vairākās (precīzāk, 3) versijās. Jaudīgākā versija iespēs 100 km/h lielu ātrumu 3.5 sekundēs, spēkojoties ar Porsche 911 GTS. Arī akumulatoru versijas būs divas – 75.7 kWh un 98.8 kWh. Autonomija vēl nav apstiprināta, bet Ford Vācijas mājaslapā ielikuši līdz pat 600 km lielu autonomiju.
- Cena: 46’900 (62’900 dārgākā pamatversija) € (Vācijā)
- Autonomija:
420-600 km (sagaidāmais NEDC (kurš vēl to lieto?) rezultāts)340 – 480 km (EPA) - Akumulators: 75.7/98.8 kWh
- 0-100 km/h: 3.5-6 (atkarībā no versijas) sekundēs
- 11 kW (49 km/h) lēnās uzlādes jauda (Type 2)
- 150 kW (674 km/h) ātrās uzlādes jauda (CCS2)
- Cena/autonomija – 137 (131) €/km
- Cena/kWh – 619 (636) €/kWh
- Autonomija/kWh – 4.49 (4.85) km/kWh (22.26 (20.58) kWh/100 km)
150 kW ātrās uzlādes iespēja mūsdienu elektroauto, kas piedāvā tik lielu autonomiju nav pārsteigums. Izmantojot, šādu uzlādi 10-80% (240-330 km) uzlāde aizņems 38 minūtes.
Mācoties no konkurentu panākumiem un neizmantotajām iespējām, MachE saviem īpašniekiem piedāvās dažas ekstras. Piemēram, priekšējais bagāžnieks (135 l), regulāri programmatūras atjauninājumi un izklaides panelis, kas būtībā ir viena liela skārienjutīga vertikāli orientēta planšete ar kaut ko, kas izskatās pēc grozāmas pogas, ekrāna zemākajā daļā. Šī planšete noteikti ir kaut kas, no ilgi gaidītās interjera evolūcijas no šī autoražotāja. Ar 400 km autonomiju un cenu, kas ir tuvāk 50 tūkstošiem nekā 100 tūkstošiem, Ford noteikti liks iespringt Audi un Jaguar. Pat Hyundai jāsāk rosīties. Ne par velti galdā tiek likts Mustang vārds.
Arī par tiem, kam ir ļoti svarīgs tas, kā izklausās viņu transportlīdzeklis, ir padomāts. Ir gan iekšējās, gan ārējās skaņas, kas ļaus saprast visiem, cik jaudīga ir šī automašīna. Pēc šiem datiem spriežot, Mustang Mach-E, būdams krosovers, būs ātrāks par citiem līdz šim izlaistajiem ponijiem, kas ir kupejas.
Līdz šim Ford ir tikai nogalinājuši savus pilnīgi elektriskos transportlīdzekļus, bet Mustang Mach-E, topošais elektriskais F-150 un vienošanās ar VW par MEB platformas izmantošanu liek domāt, ka arī šis amerikāņu autoražotājs sāk nopietni pievērsties bezizmešu transportlīdzekļiem.
Vairāk informācijas preses relīzē.
Šo man ir pavisam grūti saprast kaut kādu štrunta krosoveru nosaukuši mustanga vārdā, kapēc ? Lai panāktu ka visvairāk pārdotais auto ir Mustang, lai to vārdu vaŗetu viegli izmest mēslainē pēc pāris gadiem ? Kur tur tas “joks” slēpjas ?
Porsche, Jaguar utml. pie šitādas Mustang attīstības var mierīgi turpināt smīnēt ūsās un darīt tā kā līdz šim – konkurence vēl ilgi nebūs, jo burtiski tikai pirms pāris gadiem Mustang sāka izlaist ar aizmugures neatkarīgo piekari (pareizais tehnoloģiskais virziens ja grib attīstīt sporta auto virzienu), bet te kaut kāds štrunta krosovers. Labi nu ieskrienas viņš kā Porsche, un tālāk (?) līkumos ta ko tāds štrunts darīs, ne tur piekare jēdzīga, ne riepas tādas lai normāli brauktu līkumos ar pilnu jaudu … Ja jau taisa zaļu auto, tad nafig salīdzināt ar Porssche kas spēlē pavisam citā līgā, jā arī ar elektro auto …
Un vēl – kāda velna pēc atkal pa vidu ir tā stulbā lielizmēra planšete, nu vot kurš iedomājās ka tas ir ergonomiski … , lēti – jā tas gan fakts.