Norvēģijā jauns elektroauto pārdošanas rekords – 87% no reģistrācijām
Norvēģijā 87% no jauno automašīnu reģistrācijām decembrī bija elektriskās automašīnas. Gada griezumā elektriskās mašīnas ieņem 75% tirgus.
Norvēģijā 87% no jauno automašīnu reģistrācijām decembrī bija elektriskās automašīnas. Gada griezumā elektriskās mašīnas ieņem 75% tirgus.
Norvēģija elektroauto adoptācijā ir līdere visā pasaulē, gāžot vienu rekordu pēc otra. Pagājušais gads un it īpaši 2020.g. decembris uzstāda jaunus elektroauto augstumus.
Elektrisko mašīnu (ieskaitot lādējamos (plug-in) hibrīdus) reģistrācijas decembrī bija par 198% augstākas, salīdzinot ar gadu iepriekš. Ar 17’910 reģistrācijām elektriskās mašīnas ieņēma 87.1% Norvēģijas jauno automašīnu tirgus decembrī.
Decembra elektrisko automašīnu reģistrācijas izdalot sīkāk:
- Bateriju elektroauto (BEV): 13’718 reģistrācijas (+301%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 66.7% decembra reģistrāciju) + 403 lietoti + 336 vieglais komerctransports (335 jauni + 1 lietots)
- Lādējamie hibrīdi (PHEV): 4’192 reģistrācijas (+62%, 20.4%)
- Kopā: 17’910 (+198%, 87.1%)
Līdz ar decembra statistiku ir zināma arī visa gada statistika. 3/4 no tirgus ir elektriskās automašīnas! Elektriskās automašīnas ieņem 74.8% tirgus, BEV – 54.3%.
2020. gada reģistrācijas izdalot sīkāk:
- Bateriju elektroauto (BEV): 76’800 reģistrācijas (+27%, 54.3%)
- Lādējamie hibrīdi (PHEV): 28’904 reģistrācijas (+50%, 20.4%)
- Kopā: 105’704 (+33%, 74.8%)
Gada griezumā vispopulārākais elektroauto bija Audi e-tron ar 9’227 reģistrācijām, kam sekoja Tesla Model 3 (7’770), Volkswagen ID.3 (7’754), Nissan Leaf (5’221) un Volkswagen e-Golf (5’068).
Uzlādēts viedoklis
Norvēģijas statistika ir tiešām pārsteidzoša. Pie tam tas notiek valstī, kas starp saviem derīgajiem izrakteņiem var ierakstīt ļoti, ļoti daudz naftas. Tomēr ar attiecīgo nodokļu politiku ir panākts tāds rezultāts, kādu redzam – dažu gadu laikā iekšdedzes dzinējs ir kļuvis par izteiktu minoritāti. Tagad ir jāgaida, kad PHEV piedzīvos norietu. Tikmēr Norvēģijā DUSi jau ilgstoši piedzīvo sekas – degvielas pārdošanas apjomi krītas.
Interesanti novērot, ka ID.3 ir gada topā, lai gan tā piegādes sākās vien rudenī. Tāpat arī e-Golf augstā pozīcija ir pārsteidzoša, jo kā izejošajam modelim, kuru beidzot beidza ražot, tam teorētiski vajadzēja būt norietā. Ja pieņem, ka ID.3 aizstāj e-Golf, tad kopā šie modeļi dominē Norvēģijā.
CSDD vēl nav publicējuši pēdējā ceturkšņa datus, bet varam prognozēt, ka mūsu statistika būs krietni zemāka – vien 4% gada griezumā būs BEV. Tas tik vai tā būtu ievērojams kāpums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kad reģistrācijas bija <1%.
Norvēģijas veiksmes stāsts ir nodokļu politika – iegādājoties EV nav jāmaksā PVN, savukārt pērkot ICE ir uzlikts papildus nodoklis, kā rezultātā uz šo nodokļu starpības, piemēram, Golf ICE (ar nodokļiem) un eGolf (bez PVN) maksā vienādi. Tad, protams, kāpēc pirkt ICE?
Tad vēl ir citas valstis… Zviedrijā EV gada noslēgumā ieņēma 49%, UK 10%, Nīderlandē 69%, Vācijā 27%
Vācija 2020 dubultoja EV subsīdijas un samazināja PVN https://www.electrive.com/2020/06/04/germany-doubles-ev-subsidies-no-more-diesel-support/
Kā arī tur visi eUP/Mii/Citigo tika izķerti, ka septembrī vairs nevarēja pasūtīt, tāpat arī ilgi gaidītais ID3 lielā kvantumā.
Tāpat arī NL ieviesa subsīdijasa 2020 – https://autovistagroup.com/news-and-insights/netherlands-introduces-bev-incentives .
Pie tam interesanti tas, ka Beļģijā visi eUP/Mii/Citigo bija izpirkti rudenī arī no stock, tikmēr NL bija vairāki simti nullītes noliktavās. Nezinu precīzi kāpēc tā, bet iespējams, ka dīleri kaut kādā veidā pacentās ar to, kā rezultātā tā statistika mākslīgi uzlabojās.
Tāpat kā LV statistika ļoti labi pieeaug dēļ Fiqsy un Carguru 100+ auto iepirkuma.
Nepārvērtēsim Fiqsy pienesumu, kas nebija mazs, bet sastādīja nedaudz mazāk kā 1/4 no pagājušā gada pieauguma, un Carguru ar potenciāli 3 reģistrācijām decembra beigās varētu teikt, ka lielo bildi nemainīja 😉