Norvēģijā jauns elektroauto pārdošanas rekords – 87% no reģistrācijām

4

Norvēģijā 87% no jauno automašīnu reģistrācijām decembrī bija elektriskās automašīnas. Gada griezumā elektriskās mašīnas ieņem 75% tirgus.

Audi e-tron Sportback pie Ionity uzlādes stacijas Lietuvā

Audi e-tron Sportback pie Ionity uzlādes stacijas Lietuvā

Norvēģijā 87% no jauno automašīnu reģistrācijām decembrī bija elektriskās automašīnas. Gada griezumā elektriskās mašīnas ieņem 75% tirgus.

Norvēģija elektroauto adoptācijā ir līdere visā pasaulē, gāžot vienu rekordu pēc otra. Pagājušais gads un it īpaši 2020.g. decembris uzstāda jaunus elektroauto augstumus.

Elektrisko mašīnu (ieskaitot lādējamos (plug-in) hibrīdus) reģistrācijas decembrī bija par 198% augstākas, salīdzinot ar gadu iepriekš. Ar 17’910 reģistrācijām elektriskās mašīnas ieņēma 87.1% Norvēģijas jauno automašīnu tirgus decembrī.

Decembra elektrisko automašīnu reģistrācijas izdalot sīkāk:

  • Bateriju elektroauto (BEV): 13’718 reģistrācijas (+301%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 66.7% decembra reģistrāciju) + 403 lietoti + 336 vieglais komerctransports (335 jauni + 1 lietots)
  • Lādējamie hibrīdi (PHEV): 4’192 reģistrācijas (+62%, 20.4%)
  • Kopā: 17’910 (+198%, 87.1%)

Līdz ar decembra statistiku ir zināma arī visa gada statistika. 3/4 no tirgus ir elektriskās automašīnas! Elektriskās automašīnas ieņem 74.8% tirgus, BEV – 54.3%.

2020. gada reģistrācijas izdalot sīkāk:

  • Bateriju elektroauto (BEV): 76’800 reģistrācijas (+27%, 54.3%)
  • Lādējamie hibrīdi (PHEV): 28’904 reģistrācijas (+50%, 20.4%)
  • Kopā: 105’704 (+33%, 74.8%)
Norvēgijā reģistrēto elektroauto statistika līdz 2021.gadam
Norvēgijā reģistrēto elektroauto statistika līdz 2021.gadam. Avots: insideevs.com

Gada griezumā vispopulārākais elektroauto bija Audi e-tron ar 9’227 reģistrācijām, kam sekoja Tesla Model 3 (7’770), Volkswagen ID.3 (7’754), Nissan Leaf (5’221) un Volkswagen e-Golf (5’068).

Uzlādēts viedoklis

Norvēģijas statistika ir tiešām pārsteidzoša. Pie tam tas notiek valstī, kas starp saviem derīgajiem izrakteņiem var ierakstīt ļoti, ļoti daudz naftas. Tomēr ar attiecīgo nodokļu politiku ir panākts tāds rezultāts, kādu redzam – dažu gadu laikā iekšdedzes dzinējs ir kļuvis par izteiktu minoritāti. Tagad ir jāgaida, kad PHEV piedzīvos norietu. Tikmēr Norvēģijā DUSi jau ilgstoši piedzīvo sekas – degvielas pārdošanas apjomi krītas.

Interesanti novērot, ka ID.3 ir gada topā, lai gan tā piegādes sākās vien rudenī. Tāpat arī e-Golf augstā pozīcija ir pārsteidzoša, jo kā izejošajam modelim, kuru beidzot beidza ražot, tam teorētiski vajadzēja būt norietā. Ja pieņem, ka ID.3 aizstāj e-Golf, tad kopā šie modeļi dominē Norvēģijā.

CSDD vēl nav publicējuši pēdējā ceturkšņa datus, bet varam prognozēt, ka mūsu statistika būs krietni zemāka – vien 4% gada griezumā būs BEV. Tas tik vai tā būtu ievērojams kāpums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kad reģistrācijas bija <1%.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

3.7 3 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
4 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
malvis_m
12/01/2021 17:25

Norvēģijas veiksmes stāsts ir nodokļu politika – iegādājoties EV nav jāmaksā PVN, savukārt pērkot ICE ir uzlikts papildus nodoklis, kā rezultātā uz šo nodokļu starpības, piemēram, Golf ICE (ar nodokļiem) un eGolf (bez PVN) maksā vienādi. Tad, protams, kāpēc pirkt ICE?

malvis_m
Atbilde  Kārlis Mendziņš
12/01/2021 21:30

Vācija 2020 dubultoja EV subsīdijas un samazināja PVN https://www.electrive.com/2020/06/04/germany-doubles-ev-subsidies-no-more-diesel-support/
Kā arī tur visi eUP/Mii/Citigo tika izķerti, ka septembrī vairs nevarēja pasūtīt, tāpat arī ilgi gaidītais ID3 lielā kvantumā.

Tāpat arī NL ieviesa subsīdijasa 2020 – https://autovistagroup.com/news-and-insights/netherlands-introduces-bev-incentives .
Pie tam interesanti tas, ka Beļģijā visi eUP/Mii/Citigo bija izpirkti rudenī arī no stock, tikmēr NL bija vairāki simti nullītes noliktavās. Nezinu precīzi kāpēc tā, bet iespējams, ka dīleri kaut kādā veidā pacentās ar to, kā rezultātā tā statistika mākslīgi uzlabojās.
Tāpat kā LV statistika ļoti labi pieeaug dēļ Fiqsy un Carguru 100+ auto iepirkuma.

4
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: