“Rīgas satiksme” noslēgusi ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu

6

“Rīgas satiksme” noslēgusi “Solaris Bus & Coach” ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu, kas norisinājās laika posmā no 6. līdz 11. februārim. Lai iegūtu pēc iespējas pilnīgākus datus, ar ūdeņradi darbināmais autobuss pasažieru pārvadājumus veica vairākos autobusu maršrutos.

Solaris Urbino 12 hydrogen

Solaris Urbino 12 hydrogen

“Rīgas satiksme” noslēgusi “Solaris Bus & Coach” ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu, kas norisinājās laika posmā no 6. līdz 11. februārim. Lai iegūtu pēc iespējas pilnīgākus datus, ar ūdeņradi darbināmais autobuss pasažieru pārvadājumus veica vairākos autobusu maršrutos.

Dažādi autobusu maršruti izvēlēti, lai testēšanu varētu veikt gan braucot pa pilsētu, gan ārpus tās. Tāpat ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšana sakrita ar ļoti ziemīgiem laika apstākļiem, jo bija gan intensīva snigšana, gan gaisa temperatūra noslīdēja līdz -20 grādiem. Kopumā dažādos maršrutos nobraukti:

  • 14. maršrutā nobraukti 280 km;
  • 20. maršrutā nobraukti 138 km;
  • 47. maršrutā nobraukti 120 km;
  • 55. maršrutā nobraukti 285 km;
  • 56. maršrutā nobraukti 137 km.

Kā liecina testēšanas rezultāti, viena autobusa uzpilde ar ūdeņradi ilgst aptuveni 30 minūtes. Savukārt vidējais ūdeņraža patēriņš uz 100km sastādīja aptuveni 16 kg. Būtiska ietekme uz ūdeņraža patēriņu bija zemajai gaisa temperatūrai, turklāt ļoti liela patēriņa daļa bija nepieciešama salona sasildīšanai, kurā gaisa temperatūra bija iestatīta uz +22 grādiem.

Kā plusus minētajam autobusam varētu nosaukt labas gaitas īpašības, kur dzenošais tilts ir aprīkots ar diviem 125 kW elektromotoriem, kas nodrošina dinamisku paātrināšanos, autobusam ir laba vadāmība un manevrētspēja, kā arī labas bremzēšanas īpašības, efektīva salona apsildes sistēma, kas šajās ziemas aukstajās dienās salonā spēja nodrošināt komfortablu temperatūru. Atšķirībā no ekspluatācijā esošiem autobusiem šis autobuss bija aprīkots ar durvju atvēršanas un aizvēršanas elektriskās piedziņas sistēmu, kas nodrošināja durvju klusāku darbību, tādejādi paaugstinot pasažieru komfortu.

Ņemot vērā dažādus striktāku emisiju kontroli nosakošus politikas dokumentus Eiropas Savienībā, kā arī virzību uz ilgtspējīgu un zaļu pilsētvidi Rīgā, arī mēs plānojam attīstīties šajā virzienā un turpmākajos gados sākt ieviest nulles emisijas sabiedrisko transportu. Tāpēc šādus testus plānojam veikt arī turpmāk, gan testējot cita ražotāja autobusus, kas tiek darbināti ar ūdeņradi, gan aicinot arī bateriju autobusu ražotājus sadarboties, lai veiktu autobusu testēšanu.

“Rīgas satiksmes” valdes loceklis Ingus Rūtiņš

Kopš 2020. gada sākuma Rīgā darbojas ūdeņraža stacija, kurā saražotais ūdeņradis tiek pildīts 10 trolejbusos, taču ar šādu transporta līdzekļu apjomu stacija nedarbojas ar maksimālo iespējamo kapacitāti. Ar ūdeņradi darbināmā autobusa testēšanas rezultāti ļauj apzināt potenciālo stacijas jaudas izlietojumu, kā arī to, cik lielus attālumus ar vienu uzpildi Rīgas pilsētas apstākļos var veikt ar ūdeņradi darbināms autobuss, kā arī kāds ir tā patēriņš. Testēšana apzināti izvelēta ziemas apstākļos, kad autobusa ekspluatācija ir sarežģītāka nekā vasarā.

Uzlādēts viedokli

Seminārā, kas notika pagājušajā rudenī, “Rīgas satiksme” atzina, ka ūdeņraža tehnoloģija ir dārgākā no visām. Tāpēc nākotnē izskatīs bateriju elektriskos risinājumus. Tomēr ir saprotami, ka ir vēlme papildināt parku ar ūdeņraža autobusiem, jo ir izbūvēta infrastruktūru, kas netiek pilnvērtīgi ekspluatēta. Ja vien kāds jau iepriekš to būtu paredzējis…

Tikmēr RS ir jādomā par pilnīgi visu autobusu nomaiņu. Šobrīd izskatās, ka tas tiks darīts ar bateriju elektrobusiem.

Pamanījāt, ka autobusam nebija zilie EX numuri?

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

3 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
6 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Aivars
22/03/2021 19:30

Vai ir kaut kur pieejama pilna projekta atskaite? Vajadzētu it kā būt, tas tomēr notika par Eiropas Savienības naudu.

Riepa
18/03/2021 07:58

Kāpēc Latvijā iet grūti? Jo mums ir totāli “saregulēti, sahēmoti” uz meliem balstīti “biznesi” par labu konkurētNEspējīgām vakardienas vai pāragri bīdītām dārgām nākotnes tehnoloģijām. Inovāciju panākumu atslēga ir gudra labi zināmo veco, kā arī pieejamo jauno tehnoloģiju izmantošana atbilstoši tieši mūsu cilvēku un ekonomikas vajadzībām.

Zxc
Zxc
Viesis
16/03/2021 11:44

Kas tas par sviestu? Testēšana notika jau 2016 gadā, kad nolēma, ka ir tik ..nu tik labi, ka jāpērk vēl 10 ūdeņraža autobusi. Diez, kadā formā iesaldētie miljoni tiek uzturēti? Ar nanoūdeni uz 10 apkalpojošām kompānijām? Kāpēc jācenšas ieguldīt naudu, kur Ušakovs ir izgāzies? No kādiem līdzekļiem tiek plānots remontēt pārsistās riepas caurajā Rīgas asfaltā? Nopirkām pajūgu, ceļu taisīsim vēlāk? Cik man atmiņa neviļ no vēstures stundām un kaut kādiem fizikas pamatprincipiem, ka vispirms bija ceļš un tikai tad uzbūvēja auto. 😉

Riepa
15/03/2021 12:37

Rakstā nepamanīju visu būtiskāko tehnisko informāciju. Piemēram, cik lielas ietilpības akumulatoru baterija ir uzstādīta šajos H2 autobusos? Superkondensatori?

Kārlis Mendziņš
Atbilde  Riepa
15/03/2021 17:41

Ražotājs arī šo informāciju neizpauž. Tikai tik, ka lieto litija jona baterijas.
https://www.solarisbus.com/en/vehicles/zero-emissions/hydrogen

Superkondesatori nav populāri šobrīd.

Pēdējoreiz rediģēja 3 gadi atpakaļ Kārlis Mendziņš
Dome
Dome
Viesis
15/03/2021 09:28

Ārā -20, salonā +22 ? Jāvelk nost jakas un zābaki, kad iekāpj?

6
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: