Neste uzstāda vēja elektrostaciju savā degvielas uzpildes stacijā Latvijā

5

Neste pirmo reizi uzstāda 1 kW vertikālās ass vēja elektrostaciju degvielas uzpildes stacijā. Kopā uz DUS jumta tiks uzstādītas 4 šādas elektrostacijas. Plānots, ka elektrostacija gada laikā saražos 8000-9000 kWh un tā nodrošinās 40% no stacijas darbībai nepieciešamās pašpatēriņa enerģijas.

Neste vēja turbīnas

Neste vēja turbīnas

Neste pirmo reizi uzstāda 1 kW vertikālās ass vēja elektrostaciju degvielas uzpildes stacijā. Kopā uz DUS jumta tiks uzstādītas 4 šādas elektrostacijas. Plānots, ka elektrostacija gada laikā saražos 8000-9000 kWh un tā nodrošinās 40% no stacijas darbībai nepieciešamās pašpatēriņa enerģijas.

SIA “Plus Energy Group” ražotā aptuveni 2 metrus augstā, 0,85 m diametra vertikālās ass vēja elektrostacija uz DUS jumta uztver gaisu, kas plūst no jebkura virziena, pagriežot pret to asmeņus. Ņemot vērā to, ka Neste DUS Krasta ielā 68 atrodas tiešā Daugavas tuvumā, šajā vietā ir mainīga vēja plūsma, kas nodrošinās veiksmīgu vēja elektrostacijas darbību.

Audi Q6 e-tron
Neste vēja turbīnas
Neste vēja turbīnas

Plānots, ka elektrostacija gada laikā saražos 8000-9000 kWh un tā nodrošinās 40% no stacijas darbībai nepieciešamās pašpatēriņa enerģijas.

Neste ir pasaulē vadošais atjaunojamo resursu un aviācijas degvielas ražotājs, kura bizness koncentrēts uz to, lai palīdzētu mūsu klientiem transporta, aviācijas, polimēru un ķīmijas produktu ražošanas nozarēs padarīt savus biznesus ilgtspējīgākus. Cīņa pret klimata pārmaiņām nav viegla, un, tikai apvienojot savus spēkus, tehnoloģijas un universālus risinājumus, mēs spēsim vienoti cīnīties par tīrāku vidi. Pirmās vēja elektrostacijas uzstādīšana mūsu DUS ir neliels, tomēr nozīmīgs solis ceļā uz mūsu mērķi – kopā ar citu industriju pārstāvjiem un sabiedrību kopumā cīnīties pret klimata pārmaiņām, sekmējot dažādu atjaunojamās enerģijas veidu izmantošanu.

Armands Beiziķis, SIA “Neste Latvija” valdes priekšsēdētājs

Neste interneta vietnē www.neste.lv būs iespējams sekot līdzi saražotajam enerģijas apjomam: https://www.neste.lv/lv/veja-turbinas.

Uzlādēts viedoklis

Apsveicama doma! Pie viena noskaidrojām, cik liels elektroenerģijas patēriņš ir konkrētajā DUS. Interesanta izvēle ir par labu vēja turbīnām, jo tipiski izvēlas saules paneļus. Piemēram, Hesburger daudzās ēstuvēs ir uzlikti saules paneļi, kas sedz daļu no patēriņa. Noteikti sekosim līdzi šim projektam!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Audi Q6 e-tron
5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
5 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Valdis Vītoliņš
Valdis Vītoliņš
Viesis
16/03/2021 18:00

Šādi zaļmazgāti (greenwashed) neefektivitātes pieminekļi man atgādina pionieru nozīmīti, kuru vajadzēja spraust arī klases pēdējam sliņķim. Tā vietā būtu labāk attīstījuši elektroauto infrastruktūru.

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Valdis Vītoliņš
16/03/2021 19:58

Jā, piekrītu, bet šāds vizuāli iespaidīgs projekts darbojās kā idejas reklāma. Ja uz katra stūra būs salikti saules paneļi un vēja grābšļi, Latvijas enerģētiskā neatkarība pieaugs. Vismaz elektrības jomā.
Gan jau ka attīstīs arī elektroauto uzlādes lietas, kad būs reāls apgrozījums. Indikators varētu būt brīdis, kad Rīgā parādās Teslas serviss.

malvis_m
15/03/2021 14:54

man vairāk gribētos zināt vai kāds mērīja trokšņu līmeni un kāda saskaņošana šim ir nepieciešama?
vēja stacijas bonuss, ka tā ražo 24×7, pie tam Krasta ielā pie Daugavas vējš tiešām netrūkst, iespējams, ka tāpēc tika izvēlēta vējš, nevis saules baterijas.

Normunds
Normunds
Viesis
Atbilde  malvis_m
15/03/2021 21:06

24×7 – var liet, bet ne jau tik ļoti.

malvis_m
Atbilde  Normunds
15/03/2021 21:19

ok, ok – ražo tad, kad ir vējš, bet vējš var būt gan pa dienu, gan pa nakti, kad saule nespīd 🙂
jebkurā gadījumā, kombinācija no abiem gan jau būtu labākais risinājums.

5
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: