Solaris Urbino 12 hydrogen

“Rīgas satiksme” noslēgusi ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu

“Rīgas satiksme” noslēgusi “Solaris Bus & Coach” ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu, kas norisinājās laika posmā no 6. līdz 11. februārim. Lai iegūtu pēc iespējas pilnīgākus datus, ar ūdeņradi darbināmais autobuss pasažieru pārvadājumus veica vairākos autobusu maršrutos.

Dažādi autobusu maršruti izvēlēti, lai testēšanu varētu veikt gan braucot pa pilsētu, gan ārpus tās. Tāpat ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšana sakrita ar ļoti ziemīgiem laika apstākļiem, jo bija gan intensīva snigšana, gan gaisa temperatūra noslīdēja līdz -20 grādiem. Kopumā dažādos maršrutos nobraukti:

  • 14. maršrutā nobraukti 280 km;
  • 20. maršrutā nobraukti 138 km;
  • 47. maršrutā nobraukti 120 km;
  • 55. maršrutā nobraukti 285 km;
  • 56. maršrutā nobraukti 137 km.

Kā liecina testēšanas rezultāti, viena autobusa uzpilde ar ūdeņradi ilgst aptuveni 30 minūtes. Savukārt vidējais ūdeņraža patēriņš uz 100km sastādīja aptuveni 16 kg. Būtiska ietekme uz ūdeņraža patēriņu bija zemajai gaisa temperatūrai, turklāt ļoti liela patēriņa daļa bija nepieciešama salona sasildīšanai, kurā gaisa temperatūra bija iestatīta uz +22 grādiem.

  5 jauni pozitīvu klimata pārmaiņu veicinātāji no Latvijas

Kā plusus minētajam autobusam varētu nosaukt labas gaitas īpašības, kur dzenošais tilts ir aprīkots ar diviem 125 kW elektromotoriem, kas nodrošina dinamisku paātrināšanos, autobusam ir laba vadāmība un manevrētspēja, kā arī labas bremzēšanas īpašības, efektīva salona apsildes sistēma, kas šajās ziemas aukstajās dienās salonā spēja nodrošināt komfortablu temperatūru. Atšķirībā no ekspluatācijā esošiem autobusiem šis autobuss bija aprīkots ar durvju atvēršanas un aizvēršanas elektriskās piedziņas sistēmu, kas nodrošināja durvju klusāku darbību, tādejādi paaugstinot pasažieru komfortu.

Ņemot vērā dažādus striktāku emisiju kontroli nosakošus politikas dokumentus Eiropas Savienībā, kā arī virzību uz ilgtspējīgu un zaļu pilsētvidi Rīgā, arī mēs plānojam attīstīties šajā virzienā un turpmākajos gados sākt ieviest nulles emisijas sabiedrisko transportu. Tāpēc šādus testus plānojam veikt arī turpmāk, gan testējot cita ražotāja autobusus, kas tiek darbināti ar ūdeņradi, gan aicinot arī bateriju autobusu ražotājus sadarboties, lai veiktu autobusu testēšanu.

“Rīgas satiksmes” valdes loceklis Ingus Rūtiņš

Kopš 2020. gada sākuma Rīgā darbojas ūdeņraža stacija, kurā saražotais ūdeņradis tiek pildīts 10 trolejbusos, taču ar šādu transporta līdzekļu apjomu stacija nedarbojas ar maksimālo iespējamo kapacitāti. Ar ūdeņradi darbināmā autobusa testēšanas rezultāti ļauj apzināt potenciālo stacijas jaudas izlietojumu, kā arī to, cik lielus attālumus ar vienu uzpildi Rīgas pilsētas apstākļos var veikt ar ūdeņradi darbināms autobuss, kā arī kāds ir tā patēriņš. Testēšana apzināti izvelēta ziemas apstākļos, kad autobusa ekspluatācija ir sarežģītāka nekā vasarā.

  Saules pļauja Latvijā [vebinārs]

Uzlādēts viedokli

Seminārā, kas notika pagājušajā rudenī, “Rīgas satiksme” atzina, ka ūdeņraža tehnoloģija ir dārgākā no visām. Tāpēc nākotnē izskatīs bateriju elektriskos risinājumus. Tomēr ir saprotami, ka ir vēlme papildināt parku ar ūdeņraža autobusiem, jo ir izbūvēta infrastruktūru, kas netiek pilnvērtīgi ekspluatēta. Ja vien kāds jau iepriekš to būtu paredzējis…

Tikmēr RS ir jādomā par pilnīgi visu autobusu nomaiņu. Šobrīd izskatās, ka tas tiks darīts ar bateriju elektrobusiem.

Pamanījāt, ka autobusam nebija zilie EX numuri?

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
3 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
“Rīgas satiksme” noslēgusi ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu 1