Maskava pārtrauc dīzeļautobusu iepirkumus, turpmāk būs tikai elektriskie
Krievijas galvaspilsētas, Maskavas mērs paziņoja, ka sākot no šī gada, ja neskaita dažus izņēmumus, pilsēta pāriet uz tikai elektriskajiem autobusiem.
Krievijas galvaspilsētas, Maskavas mērs paziņoja, ka sākot no šī gada, ja neskaita dažus izņēmumus, pilsēta pāriet uz tikai elektriskajiem autobusiem.
Uzņēmums Mosgortrans, kas vada autobusu un tramvaju tīklu Maskavā, jau ekspluatē aptuveni 600 bateriju elektriskos autobusus, kas pārspēj jebkuru citu Eiropas pilsētu, un paredzams, ka šī gada beigās to skaits sasniegs 1’000.
Flotes elektrifikācija norit raiti, un šķiet, ka aukstās ziemas nemaz nav problēma, pateicoties litija titanāta (LTO) bateriju izmantošanai. 2,5 gadu laikā flote veica vairāk nekā 40 miljonus kilometru un pārvadāja vairāk nekā 90 miljonus pasažieru.
ElekSākot ar šo gadu, mēs plānojam iegādāties tikai e-autobusus – mēs cenšamies padarīt savu pilsētu tik tīru un nekaitīgu tās iedzīvotājiem, cik vien iespējams. Acīmredzot ne tikai pārējā Krievija, bet arī Eiropas valstis cenšas sasniegt mūsu līmeni, jo pat tagad Maskavā ir vairāk e-autobusu nekā citās Eiropas galvaspilsētās. Esmu pārliecināts, ka, pieņemot lēmumus par pilsētas attīstību, mums jāvada atbildīga attieksme pret dabu un pilsoņu veselību.
Maksims Liksutovs, Maskavas vicemērs transporta jautājumos
LTO baterijām ir daudz mazāks enerģijas blīvums nekā lielākajai daļai cita veida litija jonu akumulatoru, taču tās var darboties plašā temperatūras diapazonā un ātri uzlādēt dažu minūšu laikā. Tāpēc Maskava paplašina arī ātrās uzlādes infrastruktūru (šogad nāk 200 jauni uzlādes punkti), kas ļauj uzturēt autoparku visu dienu.
Šī gada sākumā lielākais elektrisko autobusu piegādātājs Maskavā Kamaz uzsāka jaunu montāžas rūpnīcu, kas veltīta elektriskajiem risinājumiem. Tās sākotnējā izlaide ir līdz 500 vienībām gadā, un vēlāk tā tiks palielināta līdz 700 gadā.
2020. gadā tiek lēsts, ka, pateicoties 600 elektriskajiem autobusiem, tika samazinātas CO2 emisijas par 400 tonnām. Paredzams, ka līdz 2024. gada beigām elektrisko autobusu skaits palielināsies līdz vairāk nekā 3’000.
Uzlādēts viedoklis
Interesanti redzēt tādu paziņojumu no dabasgāzes un naftas lielvalsts. Acīmredzot pat šajos apstākļos neatjaunojamie resursi nespēj konkurēt. Interesanti, ka nav runas par ūdeņraža tehnoloģiju, par kuru sapņo daži Latvijas pagastveči.