Apple apņemas kļūt klimatneitrāli līdz 2030. gadam
Viens no lielākajiem tehnoloģiju gigantiem Apple Inc. ir apņēmies uz ko ambiciozu – kļūt klimatneitrālam, ieskaitot ražošanas ķēdes un patērētāju uzvedību, līdz 2030. gadam.
Viens no lielākajiem tehnoloģiju gigantiem Apple Inc. ir apņēmies uz ko ambiciozu – kļūt klimatneitrālam, ieskaitot ražošanas ķēdes un patērētāju uzvedību, līdz 2030. gadam.
Apple Inc. iepazīstināja ar savu plānu līdz 2030. gadam kļūt klimatneitrāliem visā biznesā, ražošanas piegādes ķēdē un produktu dzīves ciklā. Uzņēmums jau ir oglekļa neitrāls attiecībā uz globālo korporatīvo darbību, un šī jaunā apņemšanās nozīmē, ka pēc 2030. gada ikviena Apple pārdotā ierīce būs klimatneitrāla.
1.6 triljonu dolāru vērtais uzņēmums bija atbildīgs par 25.1 miljonu tonnu siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju 2019. gadā. Aptuveni tik pat kā 2018. gadā un tik pat kā tādas mazākas valstis kā Kuba un Šrilanka. Jau šobrīd Apple enerģijas vajadzības pilnībā nodrošina atjaunīgie enerģijas avoti, kas nozīmē, ka mazāk nekā 1% no kopējām uzņēmuma emisijām rodas no nepieciešamās enerģijas ražošanā. Līdz ar to Apple jaunās saistības klimata jomā gandrīz pilnībā attiecas uz kategoriju, kuru jebkurš uzņēmums kontrolē vismazāk – piegādātāji un lietotāji.
Gandrīz 15% ar Apple saistītajiem izmešiem rodas no lietotājiem, kuri strādā pie Mac vai spēlē spēlītes savos iPhone mājās un birojos. Uzņēmums nevar piespiest lietotājus pārslēgties uz enerģiju, kas ir klimatneitrāla – labākajā gadījumā tas var padarīt ierīci energoefektīvāku, lai tā patērētu mazāk enerģijas.
Kalifornijā bāzētā uzņēmuma lielākais izmešu daudzums rodas piegādes un starpproduktu ražošanas procesā, kas lielākoties notiek Āzijā. Apple ir apsolījis nodrošināt, ka lielākā daļa no piegādātājiem desmit gadu laikā ieviesīs energoefektivitātes pasākumus un pāries uz 100% atjaunojamo enerģiju. Lai gan atjaunojamā enerģija kļūst lētāka, daudzās valstīs tā joprojām nav viegli pieejama. Apple ir izveidojuši komandu, kas paredzēta tikai tam, lai palīdzētu saviem piegādātājiem pāriet uz tīru enerģiju, ziņo Bloomberg.
Bet, lai līdz 2030. gadam kļūtu par klimatneitrālu uzņēmumu, Apple ir jākoncentrējas ne tikai uz elektrību. Ir jāiegūst materiāli ar pēc iespējas zemāku oglekļa saturu, piemēram, izmantojot otrreizēju pārstrādi vai jaunus rafinētu metālu ražošanas veidus. Tas licis Apple būt nozares pirmajam uzņēmumam, kas pieprasījis klimatneitrālu alumīniju.
Ar visām šīm darbībām Apple apgalvo, ka līdz 2030. gadam spēs samazināt 75% no savām SEG emisijām un pēc tam kompensēs atlikušos 25%. Apple nevar apturēt emisijas, ko rada tie darbinieki, kuri ceļo ar gaisa transportu, vai tā lietotāji, kas nelādē ierīces ar zaļo elektrību.
Vienīgais lielais uzņēmums, kam arī ir tālejošs klimata mērķis ir Microsoft, kas līdz 2030. gadam plāno būt klimata negatīvs un līdz 2050. gadam kompensēt uzņēmuma vēsturiskās emisijas. Uzņēmums samazinās emisijas un izmantos kompensācijas, kā arī veiks ieguldījumus “negatīvajās emisiju tehnoloģijās ”, piemēram, tiešajā gaisa filtrēšanā. Apple paziņoja, ka pagaidām neieguldīs negatīvu izmešu tehnoloģijās, bet gan cieši vēro to attīstību.
Visa patērētāju tehnoloģiju nozare ir plaši kritizēta par tās “plānoto novecošanās” stratēģiju, kas liek lietotājiem ik pēc pāris gadiem vēlēties jaunu ierīci. Francija šī gada sākumā piesprieda naudas sodu Apple par vecāku iPhone tālruņu apzinātu palēnināšanu ar programmatūras atjauninājumiem. Uzņēmuma jaunākais klimata plāns noteikti ir radikāls, taču to ir iespējams uzlabot.