Skolēnus Bauskas novadā nepārvadās ar elektroautobusiem
Pašvaldībām granta veidā pieejami 10 miljoni eiro, lai aizstātu ar fosilo degvielu darbināmus transportlīdzekļus ar bezemisiju transportlīdzekļiem jeb elektroautobusiem, nodrošinot izglītojamo bezmaksas nokļūšanu izglītības iestādē vai citā mācību īstenošanas vietā un atpakaļ dzīvesvietā.
Pašvaldībām granta veidā pieejami 10 miljoni eiro, lai aizstātu ar fosilo degvielu darbināmus transportlīdzekļus ar bezemisiju transportlīdzekļiem jeb elektroautobusiem, nodrošinot izglītojamo bezmaksas nokļūšanu izglītības iestādē vai citā mācību īstenošanas vietā un atpakaļ dzīvesvietā.
Kopumā pašvaldībām pieejami 10 miljoni eiro. Viena projekta maksimālais iespējamais finansējums par vienu M2 kategorijas elektroautobusu vai vienu par M2 vai M3 kategorijas elektroautobusu pārbūvētu transportlīdzekli – līdz 300 000 eiro, savukārt M3 kategorijas bezemisiju transportlīdzekļa izmaksas – līdz projekta maksimālajam apmēram, kas ir 666 660 eiro.
Tāpat granta ietvaros tiek segtas jauna uzlādes punkta infrastruktūras izveides izmaksas, projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, kā arī būvuzraudzības un autoruzraudzības, būvobjekta nodošanas ekspluatācijā un OCTA un KASKO izmaksas.
Pašvaldību autobusu parkos ir 132 autobusi, kas ir vecāki par 20 gadiem, tajā skaitā 21 autobusa vecums, ņemot vērā tā pirmreizējās reģistrācijas gadu, sasniedz 33–45 gadus.
Patstāvīgajās komitejās tika skatīts un uz Bauskas novada domes sēdi virzīts jautājums par projekta „Bezemisiju transporta līdzekļu iegāde Bauskas novadā” īstenošanu. Projekta ietvaros tiktu iegādāts viens vai divi elektroautobusi skolēnu pārvadājumu organizēšanai un saistīto bezemisiju transportlīdzekļu uzlādes punktu infrastruktūras izveide. Tomēr pēc plašām debatēm, astoņiem deputātiem balsojot „Par”, pieciem – „Pret” un pieciem – „Atturoties”, tika pieņemts lēmums projektā nepiedalīties.
Starp iemesliem balsot “Pret” tika minēta sliktā iepriekšējā pieredze ar automašīnām, kas iegādātas 2014. gadā, kuras nespēja veikt solīto distanci, salīdzinoši mazais uzlādes iespēju skaits, iegūtā informācija no Jelgavas autobusu parka, kas bija pretēja vēlāk ziņās paustajam. Starp iemesliem balsot “Par” bija iespēja salīdzinoši lēti iegādāties jaunus transportlīdzekļus, pieredzes iegūšana gan projektu rakstīšanā, gan iedzīvotājiem, braucot ar tiem, iespēja stiprināt Latvijas klimatneitralitāti un mērķus transporta sektorā, kā arī vispārēja iespēja atjaunot autobusu parku.
Latvijā ar elektriskajiem autobusiem iedzīvotājiem ir iespēja braukt Rēzeknē, Jelgavā, Jūrmalā, Liepājā un Ventspilī.