Ceļojums uz Vāciju ar Hyundai Kona

Brauciens uz Vāciju ar elektroauto Hyundai Kona Electric

Personīgās pieredzes stāsts par braucienu ar elektroauto ziemā pie -14°C veikt vairāk nekā 3’000 kilometru garu ceļojumu uz Vāciju.

Brauciens uz Vāciju sākās 29/12/2021 pl. 3:10 no Līvāniem. Izbraucot temperatūra bija -14°C. Mašīnā bijām četri cilvēki un piekrauts pilns bagāžas nodalījums. Zināju, ka ziemā braukšana būs mazliet problēmātiska. Bija pieredze pagājušajā ziemā, kad temperatūra Jelgavas apkārtnē bija  -25°C, es braucu no Līvāniem uz Ventspili.

Atkāpe

Uzreiz kā nopirku auto, sapratu, ka vajag iegādāties visas iespējamās uzlādes kartes, jo zināju, ka EV man būs primārā automašīna. Tad nu Greenway karte, tika uzreiz iegādāta, jo sapratu ,ka cauri Polijai bez viņas tikt nav iespējams. Vēl tika iegādāta Francijā bāzētā ChargeMap karte, kas apkalpo visu Eiropu, uz kuru vajadzēja pārskaitīt 19,90 euro, laikam jau, drošības naudu, lai iegādātos šo karti. Abas kartes iegādājos pirms diviem gadiem.

Kādam varbūt radīsies jautājums, kāpēc tik detalizēti es to rakstu? Tad nu ziniet – lai Jums nebūtu problēmu, kad brauksiet ar savu elektoauto lielākā ceļojumā. Jo cik es saprotu, es esmu tas viens no pirmajiem cilvēkiem, kas ir atļāvies šo eksperimentu un īpaši ziemā.

Ceļojums

Izbraucot bija pilna bača, bet, ņemot vērā auto vidējo patēriņu, kurš uz to brīdi man uzrādīja 23 kWh uz 100 km, man uzrādīja, ka varu nobraukt tikai 301 km. Zinot to, ka Lietuvā var gadīties dažādi brīnumi pie uzlādes stacijām (nedarbojas vai ir aizņemtas), Utenā apstājos uz 15 min, lai mazliet uzlādētu, lai ar garantiju tiktu līdz Kauņai.

Tālāk viss gāja superīgi. Jo tālāk braucu jo vidējais patēriņš samazinājās. Iebraucot Polijā jau bija 20,8 kw, un ar katru uzlādi nobraucamais attālums palielinājās. Līdz Lomžai (pilsētai Polijā) bija sniegots ceļš un -8 grādi. Tuvojoties Varšavai kļuva mazliet siltāks un sākās spēcīgs lietus. Braucu ar ātrumu 105 – 115 km/h (pirmo reizi pa bāni braucu pa labo malējo joslu).

Polijā kopumā uzlādējos piecas reizes.

  Aizvadīt ziemu pie elektroauto stūres - mīti un patiesība

Lielākā kļūda

ChargeMap aplikācija man pati sastādīja braukšanas un uzlādes grafiku, kurš sastāvēja no 10 uzlādēm. Es to ignorēju un sastādīju pats savu. Šī bija lielākā kļūda.

Pirms braukšanas, izpētīju visus uzlādes punktus (piecas uzlādes) un likās ka būs OK, bet realitātē bija baigās auzas. Līdz katrai uzlādei no bāņa bija jāiebrauc pilsētā, kas laupīja laiku. Katru reizi bija jāmeklē uzlādes stacijas, jo tās atradās visdīvainākajās vietās. Tas arī prasīja laiku. Varšavā uzlādes stacija, kuru biju piefiksējis, aizbraucot nedarbojās. Braucu uz citu, bet bānī tiku sastrēgumā, kur zaudēju stundu.

Rozā uzlādes stacija Vācijā
Rozā uzlādes stacija Vācijā

Piebildīšu, visu ceļu lija spēcīgs lietus, arī tas palielināja pretestību un kilovatus. Bet pats trakākais sākās, kad iebraucu Vācijā. Respektīvi, man viss brauciens izvērsās šādi: 2 stundas brauc un 40 minūtes lādējies (līdz 80%). Jo līdz nullei nebrauksi, jāatstāj vismaz 40 km, ja nu kaut kas ar staciju, lai pietiktu līdz nākamajai.

Uz uzlādes stacijām Vācijā nav QR kodu, tātad tikai ar karti, cita varianta nav. Iebraucot Vācijā un sameklējot pirmo uzlādes staciju, liku klāt savu e-mobi karti. Starptautiskais pielēgums ir, kas gan var traucēt? Bet … Uz tablo uzraksts: šī karte šajā tīklā nav identificēta … … … pī … pī … pī … Ir nakts pl. 2-3, pār manām lūpām nāca daudz visiem zināmu vārdu.

Lieku klāt Eleport, karti, nu tā taču ies … atkal … šī karte šajā tīklā nav identificēta. Nu tad gan biju nobijies, jo sapratu, ka esmu nekurienes vidū, kaut kādā nelielā ciematā Vācijā. Vēl pieliku Greenway karti. Un arī šī nedarbojas Vācijas tīklā.

Par laimi, pieliekot ChargeMap karti viss notikās un uzlāde sākās.

  Vasaras braucieni ar elektroauto: karstums nav bieds ne pasažieriem, ne baterijai

Cenas

Kāda būtu atšķirība pie uzlādes, ja būtu atpazīta e-mobi karte, tikai viens cents. e-mobi Vācijā piedāvāja 0,71 €/kWh, bet ChargeMap te bija 0,72 €/kWh. Tad nu nekādas atškirības. Ja būtu darbojusies Eleport, karte, tad gan būtu iespaidīgi lētāk dažos uzlādes punktos. Vācijā elektrība ir ļoti dārga.

Brauciens uz Vāciju ar elektroauto Hyundai Kona Electric 1

Tā nu es, laimīgi uzlādējoties ar ChargeMap karti, tiku līdz Erfurtas pilsētai. Pa ceļam mani apturēja vācu policija, noņēma mani no bāņa. Pārbaudīja, vai ir vakcinācijas sertifikāti. Meklējot uzlādes stacijas, nobraucu liekus 130 km plus pusstundu paņēma policija. Galapunktā nokļuvu 26 stundās. Pirms trim gadiem braucu ar dīzeli, brauciens bija 17 stundas.

Pa bāni braucu kruīzā 110 km/h līdz 115 km/h un patēriņš bija 20,7 kWh/100km, turpceļā.

Atpakaļceļš

Savukārt atpakaļ ceļš bija pilnīgi savādāks. Erfurtē 30. un 31. decembrī gaisa temperatūra bija +16°C. Tamdēļ, braukājot pa pilsētu un apkārtni, vidējais patēriņš bija ap 14 kWh/100, kas arī kopējo patēriņu samazināja un palielināja prognozēto nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi.

1.01.2022 pl. 13:00 sāku ceļojumu atpakaļ. Uzlādes stacijas mēģinājām atrast tieši pa ceļam. Sieviņa staciju meklēšanu ņēma savās rokās, kas bija pareizākais risinājums. Tika atrastas jaudīgākās un tuvākās stacijas. Tās, kuras atrodas tur pat pie bāņa un ar pēc iespējas ar lielāku jaudu – 100 kW līdz 350kW.

Pirmo reizi mana mašīna ņēma iekšā 74 kW! Baigi ātri uzlādējās. Pie 100 kW stacijas Kona ņēma pretī 54 kW, bet pie 135 kW un jaudīgākas stacijas Kona ņēma pretī 74 kW. Bet arī tikai līdz 77% baterijas uzlādes līmenim. Ja gribi līdz 80%, tad atlikušais notiek tikai ar 23 kW jaudu pie visām stacijām.

No Erfurtes līdz Drēzdenei un līdz Polijas robežai pa bāni braucu kruīzā 150km/h. Atpakaļceļā asfalts bija sauss, kas deva mazāku pretestību riepām. Ziemas riepas arī pieliek klāt lieku kilovatu.

Paši redzat kāds ātrums un kāds patēriņš:

  Iespaidīgs pārbaudījums Norvēģijā - 21 EV izbraukti līdz pēdējam elektronam
Hyundai Kona ātrums un patērinš uz bāņa

Tālāk ātrums bija no 110 līdz 130, jo palika vēsāks laiks un negribējās palielināt vidējo patēriņu. Atpakaļceļš sastādīja 22 stundas. 2.01.2021 pl. 11:00 bijām mājās. Tieši tā, kā bija izrēķinājusi ChargeMap aplikācija.

Kopsavilkums

Kopējais brauciena garums un kopējais patēriņš:

Kopējais ceļojuma nobraukums un patēriņš

Man draugi uzdeva jautājumu. Vai vēl braukšu tālos ceļojumos ar EV? PROTAMS, ka braukšu. Varbūt ne gluži ziemā, bet vasarā gan, jo vasarā braukšanas cikls būs šāds: 3 stundas brauc un 1 stundu lādējies. Vasarā tu vari tusēt, kaut gan arī šajā braucienā trijās uzlādes reizēs mēs visi tusējām pa lielveikaliem – meičukiem bija perfekts shopings. Atpakaļ ceļā es biju kaifā, jo pēc divu stundu brauciena rodas neliels nogurums, lādējoties tu vari atpūsties pastaigāties, pagulēt.

Novēlu Jums visiem izbaudīt šādu braucienu, tas dod spēku un adrenalīnu ilgam laika posmam!

P.S.

5.01.2022 klausījos LR1 ziņas, kur diktori apsprieda bez emisiju zonu Rīgā. No diktoriem izskanēja frāze: “Latvijā ir taču normālas ziemas, tad nu lai elektroauto iet gulēt, jo ar tādu auto tālu netiksi…”

…….

WTF

………

Kāpēc tāda dezinformācija galvenajā Latvijas radio ziņu kanālā? Nu … Ko lai saka?! … … Pīīīī … …

Uzlādēts komentārs

Ja arī tev ir kāda noderīga pieredze, ar kuru dalīties, droši sūti to uz info@uzladets.lv vai raksti komentāros vai forumā. Šobrīd latviski runājošajā telpā izteikti trūkst patiesās pieredzes stāsti. Te ir pieredzes stāsts par to, kā ģimene ar Škoda Enyaq brauca no Slovēnijas uz Latviju.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
Brauciens uz Vāciju ar elektroauto Hyundai Kona Electric 2
4.5 4 balsojumi
Raksta novērtējums