Toyota Proace Electric

Toyota pirmie elektroauto nonākuši tirdzniecībā Latvijā

Toyota Proace Electric un Proace Verso Electric nonākuši tirdzniecībā Latvijā. Lētāk nekā gaidāmais vieglais pasažieru BZ4X.

Klienti aktīvi meklē tīrākus transporta veidus, un Toyota papildina savu modeļu klāstu ar Proace Electric un Proace Verso Electric. Jaunie modeļi ne tikai nodrošina savā klasē labāko BEV segmenta jaudu, veiktspēju un uzlādi, bet arī sniedz vēl vairāk, nodrošinot tādu pašu kvalitāti un kravas vai cilvēku pārvadāšanas praktiskumu kā to dīzeļdzinēja ekvivalenti.

Izstrādājot jauno modeļu klāstu, ir ņemtas vērā galvenās klientu bažas, tostarp sniedzamība (līdz 330 km*), uzlādes laiks (ātrā uzlāde mazāk nekā stundas laikā), pilna cikla izmaksas un baterijas kvalitāte (astoņu gadu/160 000 km garantija kā standarts).

Vieglas, drošas un ērtas uzlādes iespējas

Uzlādes ātrums un ērtums ir svarīgi apsvērumi klientiem, kuriem jāminimizē sava transportlīdzekļa dīkstāves laiks. Toyota ir nodrošinājusi vairākas uzlādes iespējas Proace Electric un Proace Verso Electric modeļiem, lai apmierinātu dažādas klientu vajadzības.

Visiem modeļiem ir 11 kW trīsfāzu borta lādētājs, 6 metrus garš 2. tipa kabelis pieslēgšanai pie mājsaimniecības elektroligzdas, kā arī standarta aprīkojumā iekļauts 7 metru 2. tipa kabelis, lai pieslēgtos 32A privātajai stacijai (Wallbox). Elektroligzda automobiļa priekšējā kreisajā spārnā ir saderīga ar publiskajām un trešo pušu ātrās uzlādes stacijām.

Uzlādes laiks dažādos tirgos var atšķirties atkarībā no elektroapgādes, taču 100 kW līdzstrāvas ātrās uzlādes sistēma 75 kWh baterijai 80 % uzlādi nodrošinās aptuveni 48 minūtēs.

Toyota Proace Electric

Proace Electric piemīt visas tās pašas spējas un kravnesība, kas modeļa versijām ar tradicionālo iekšdedzes dzinēju.

  Ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģija ekoloģiski izgaismo Eifeļa torni

Vidējā (Medium) versija ir 4959 mm gara, un, uzstādot Smart Cargo sistēmu, kopējo kravas nodalījuma garumu var palielināt līdz 3674 mm, bet ietilpību – līdz 5,8 kubikmetriem.

Garajai (Long) Proace Electric versijai ir tāda pati 3275 mm riteņu bāze, bet garāka aizmugurējā pārkare, kas automobiļa kopgarumu palielina līdz 5309 mm. Kravas nodalījums ir 2862 mm garš un 1628 mm plats, nodrošinot 6,1 m3 ietilpību. Turklāt Smart Cargo sistēma kravas nodalījuma ietilpību palielina līdz pat 6,6 m3.

Toyota Proace Electric un Proace Verso Electric
Toyota Proace Electric un Proace Verso Electric

Papildus aizmugurējām durvīm bīdāmo sānu durvju aila ir pietiekami plata, lai pa to varētu iekraut Euro standarta izmēra paletes.

Proace Electric ir starp labākajiem modeļiem savā klasē ar vienas tonnas kravnesību visās modeļa versijās. Vienas tonnas vilktspēja arī pieder klasē labākajam līmenim (ar bremzēm aprīkotas piekabes gadījumā un ar līdz 50% kravas svara furgonā). Šīs spējas nostiprina Proace Electric kā bezkompromisa izvēli klientiem.

Toyota Proace Verso Electric

Jaunais Toyota Proace Verso Electric seko Proace Electric paraugam. Versija ar pagarināto virsbūvi un bīdāmajām sānu durvīm abās pusēs nodrošina iespēju uzņemt līdz pat deviņiem cilvēkiem.

Tā kā baterija ir izvietota zem grīdas, 989 litru ietilpība nekādā veidā nav ietekmēta.

Elektromobilim atbilstoši mērinstrumenti

Autovadītāja mērinstrumentu panelis ir pielāgots un ietver rādītājus par automobiļa baterijas un elektromotora darbību. Mērinstrumentu izkārtojumā ir EV sistēmas indikatori, kas iedalīti uzlādes (Charge), ekonomijas (Eco) un veiktspējas (Power) sekcijās, kā arī patēriņa indikators, kas informē par enerģijas daudzumu, ko salona gaisa kondicionēšanas sistēma ņem no baterijas.

  Braucot ļoti uzmanīgi, Toyota Mirai uzstāda Ginesa rekordu
Toyota Proace Electric priekšējais panelis
Toyota Proace Electric priekšējais panelis

Mērinstrumentu paneļa centrā ir 3,5 collu TFT informācijas displejs, kas sniedz ieskatu pārējās EV funkcijās, ieskaitot momentāno elektroenerģijas patēriņu, baterijas uzlādes līmeni un atlikušās nobraukuma rezerves prognozi.

Visi Proace Electric un Proace Verso Electric ir aprīkoti ar 7 collu ekrāna multimediju sistēmu, kas nodrošina Apple CarPlay un Android Auto.

E-pārslēgs un braukšanas režīmu izvēle

Tradicionālās pārnesumu pārslēgšanas sviras vietā centrālajā konsolē ir e-pārslēgs, ar kuru aktivizē stāvēšanas, braukšanas, atpakaļgaitas un neitrālo pārnesumu. Ir arī “B” režīms, kas aktivizē papildu rekuperācijas bremzēšanu, tiklīdz autovadītājs atlaiž akseleratora pedāli.

Pārējos braukšanas režīmus var izvēlēties ar slēdzi blakus e-pārslēgam. Tas ļauj autovadītājam izvēlēties starp Eco, Normal un Power režīmu atbilstoši vēlmēm un braukšanas apstākļiem.

Toyota Safety Sense

Proace Verso Electric, sākot no Family aprīkojuma līmeņa, standartā iegūst arī Toyota Safety Sense aktīvās drošības un autovadītāja atbalsta sistēmas. To skaitā ir sadursmju novēršanas sistēma ar gājēju atpazīšanu, brīdinājuma sistēma par izbraukšanu no joslas, automātiskās tālās gaismas, ceļa zīmju atpazīšana un autovadītāja modrības uzraudzības sistēma.

Toyota Proace Electric
Toyota Proace Electric

Abu modeļu tirdzniecība jau ir sākusies: Proace Verso Electric maksā, sākot no 56 400 eiro, bet Proace Electric – no 45 900 eiro.

Uzlādēts viedoklis

Izskatās, ka tagad Toyota izvēlas lādēties. Kā nekā, nākotnē ir iezīmēti vairāk BEV kā H2EV. Vismaz pasažieru un vieglo komerctransporta sektorā Toyota ir kļuvusi par vienīgo skaļo balsi, kas uzstāj par ūdeņradi, bet arī šī balss kļūst vājāka. It īpaši pēc nesenā paziņojama, ka tuvākajā nākotnē piedāvās 30 elektroauto.

  Latvijas 2021. gada elektroauto

Starp citu, šis elektroauto ir Stellantis grupas (bijusī PSA grupa) veikums. Toyota, vienkārši sakot, nomaina emblēmu. Ja gribās sev piemērotāko versiju, tad var mest acis arī uz Citroen e-SpaceTourer, Peugeot e-Traveller vai Opel Vivaro-e. Zem ādas visi ir vienādi. Ir pieejamas arī versijas ar 50kWh bateriju, bet labāk tomēr šāda izmēra transportlīdzekļiem izvēlēties 75kWh versiju. Tas arī izskaidro to, ka “sākot no” cena ir zemāka par to, kāda ir sagaidāma no bZ4X (bezičiks?).

Toyota Proace Electric tehniskie parametri:

  • Baterija: 50 vai 75 kWh
  • Cena: no 45’900 €
  • Autonomija (WLTP): 230 vai 330 km
  • Autonomija (reālistiskā): 175 vai 250 km
  • Uzlādes jauda (AC jeb lēnā): 11 kW (36 km/h)
  • Uzlādes jauda (DC jeb ātrā): 100 kW (290 km/h)
  • Motora jauda: 100 kW
  • Kravas ietilpība: 5.8 – 6.6 m3
  • Kravnesība: 1 t
  • Vilktspēja: līdz 1 t
  • Sēdvietas: līdz 9
  • Apgriešanās diametrs: 12.4 m
Toyota Proace uzlādes līkne
Toyota Proace uzlādes līkne. Avots: FastNed
Toyota pirmie elektroauto nonākuši tirdzniecībā Latvijā 1
balsojumi
Raksta novērtējums