Dacia Spring Electric debitē kā lētākais elektroauto Eiropā

2

Rudens ir tikko sācies, bet Renault jau runā par pavasari – Dacia Spring Electric ir ne tikai Dacia pirmais elektroauto, bet solās būt arī lētākais Eiropā.

Dacia Spring Electric

Dacia Spring Electric

Rudens ir tikko sācies, bet Renault jau runā par pavasari – Dacia Spring Electric ir ne tikai Dacia pirmais elektroauto, bet solās būt arī lētākais Eiropā.

Jums tiks piedots, ja šis glītais kompaktais krosovers liksies jau redzēts. Tas ir tāpēc, ka Ķīnā kā Renault to tirgo kā City K-ZE jau kopš 2019. gada. Lai gan Dacia pievienojuši dažas atšķirības pazīmes, forma ir teju identiska.

Runājot par cenu, tā joprojām nav zināma, bet tika pasniegts, ka Spring Electric būs lētākais elektroauto Eiropā. Ņemot vērā, ka Dacia nav tās dārgākās automašīnas, tam var ticēt. Renault K-ZE Ķīnā tiek pārdots par mazāk nekā 8’000 €, kas arī ir labs arguments. Dacia apgalvo, ka Spring Electric piedāvā zemāko TCO (kopējās izmantošanas izmaksas) starp visām automašīnām. Baumo, ka cena būs starp 12’000 € un 15’000 €.

Protams, zemā cena arī nosaka to, ka mašīna nebūs aprīkota ar visiem spīdīgajiem aksesuāriem. Bāzes aprīkojumā ir iekļauti elektriskie logi un 3.5″ digitālais instrumentu panelis. Klimata kontrole būs jāpieregulē manuāli un papildus opcijās ir pieejams 7″ multimediju skārienekrāns ar Apple CarPlay/Android Auto. Papildaprīkojumā ir arī aizmugures kamera un parkošanās sensori. Kā redzams, pie uzlādes ligzdām ir pamācība, kas iespējams ir radīta tieši priekš tādiem, kā Pauls Timrots.

Par spīti tam, ka Dacia Spring Electric solās būt lētākais elektroauto, bāzes modelis būs aprīkots ar tādām drošības funkcijām, kas citām mašīnām ir papildus ekstras – saķeres un stabilitātes sistēma, automātiskā lukturu aktivizēšana, automātiskā avārijas bremzēšana ar radaru sistēmu. Pieejama būs arī MY Dacia aplikācija, kurā bez baterijas stāvokļa un uzlādes statusa varēs arī uzsākt attālināti klimata kontroli un noskaidrot automašīnas atrašanās vietu. Starp citu, bāgāžnieks ir 300 l ietilpīgs.

Baterijas garantija ir 8 gadi vai 120’000 km, bet pašai mašīnai ir 3 gadu vai 100’000 km garantija.

Runājot par braukšanu, Spring Electric izmanto vienu elektromotoru, kas priekšējiem riteņiem piegādā 33 kW jaudu, un ir aprīkots ar 26.8 kWh akumulators. WLTP ciklā šis elektroauto iespēj 225 kilometrus (295 km pilsētas režīmā), taču, nospiežot Eco pogu, attālums var pieaugt par gandrīz 10%. Tas tiek panākts, samazinot motoru līdz 23 kW un ierobežojot maksimālo ātrumu līdz 100 km/h. Maksimālais ātrums, ko iespēj šis elektroauto ir 125 km/h.

Sākotnēji bija aizdomas, ka Dacia ietaupīs uz līdzstrāvas uzlādi, bet kā izrādās tā būs pieejama. Diemžēl, tikai 30 kW jauda, kas 80% uzlādi panāks mazāk kā stundas laikā. No mājsaimniecības rozetes (2.3 kW) vajadzēs mazāk kā 14 stundas, lai to uzlādētu 100%, bet mājas uzlādes stacijas un publiskās maiņstrāvas stacijas (max 6.6 kW) spēs to pašu izdarīt mazāk kā 5 stundās.

Dacia saka, ka pasūtījumi tiks atvērti tikai 2021.g. pavasarī priekš koplietošanas uzņēmumiem un kravas versijām, bet cilvēkiem parastajiem no 2021.g. rudens. Konkrētas cenas būs pieejamas tuvāk pārdošanas datumam.

Uzlādēts viedoklis

Šobrīd var argumentēt, ka lētākais elektroauto ir Seat Mii Electric/Škoda Citigo-e, kuri maksā aptuveni 20’000 €. Ja Dacia Spring Electric būs tiešām cenā 12’000 € – 15’000 €, tad jāsaka, ka arī citiem Dacia modeļiem jau būs grūti konkurēt salonā. Duster, piemēram, maksā no 11’810 €, bet ne tuvu nav tik labi aprīkots bāzes modelis.

Jā, varam argumentēt, ka 225 km ir pamaz, bet vienlaicīgi es pats dzīvoju ar mašīnu, kas optimālos apstākļos var aptuveni 110 km. Man personīgi labāk patiktu, ja DC uzlāde nebūtu, bet būtu ielikuši 22 kW AC. Tā ir lētāka un pieejamāka. Pie tam 30 kW pret 22 kW nav nemaz tik liela atšķirība.

Ja Dacia spēs ražot pietiekami daudz, tad šis tiešām būs elektroauto masām. Duster ir populārākais kompaktais krosovers Eiropā. Kāpēc lai Spring Electric nesekotu? Varbūt redzēsim šos elektroauto arī Latvijas koplietošanas uzņēmumu piedāvājumā. CityBee joprojām nav izlēmuši, kuri būs viņu elektroauto.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 5 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Asaris
Asaris
Viesis
18/10/2020 20:33

Nez kāpēc nekur nemin no 0 – 100 sprinta laiku? 😀

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: