Daimler pārstāj ūdeņraža auto attīstīšanu, jo tie esot pārāk dārgi

0

Pēc vairāk nekā 30 gadu izpētes vācu autoražotājs pārstāj ūdeņraža automašīnu izstrādi. Iemesli tam ir pārāk dārgais ražošanas process un nepietiekamais pieprasījums.

Mercedes-Benz GLC F-Cell

Mercedes-Benz GLC F-Cell

Pēc vairāk nekā 30 gadu izpētes vācu autoražotājs pārstāj ūdeņraža automašīnu izstrādi. Iemesli tam ir pārāk dārgais ražošanas process un nepietiekamais pieprasījums.

Daimler (Mercedes-Benz) pārtrauc savu programmu vieglo automašīnu izstrādei, kuras darbina ar ūdeņraža šūnu elementiem, ziņo electrek. Uzņēmums jau vairāk nekā 30 gadus strādā ar ūdeņraža elementu transportlīdzekļiem – nulles izmešu automašīnu, kurai ir liela autonomija un ātra uzpilde. Tagad uzņēmums atzīst, ka ūdeņraža automobiļu būve ir pārāk dārga – apmēram divreiz dārgāka par ekvivalenta akumulatora elektrisko transportlīdzekli.

Daimler pārtrauks vienīgā ūdeņraža modeļa Mercedes-Benz GLC F-Cell ražošanu. GLC-F-Cell tika izstrādāts 2013. gadā sadarbībā ar Ford un Nissan. Sadarbības mērķis bija sākt ūdeņraža automašīnu ražošanu un ūdeņraža infrastruktūras attīstību. Mercedes-Benz bija vienīgais no trim partneriem, kas programmā ražoja šādu transportlīdzekli.

Ūdeņraža šūnu elementi darbojas lieliski. Tas ir tikai izmaksu un pieprasījuma jautājums. Mums ir nepieciešams apjoms.

Daimler pētījuma boss Markus Schäfer

7 gadu laikā Mercedes-Benz izgatavoja tikai dažus simtus GLC F-Cell piemēru, jo modeļa ražošanas izmaksas bija ļoti augstas. Automašīnas tika izmantotas uzņēmuma tēla veicināšanai, bet nekad netika piedāvātas pārdošanai sabiedrībai.

Ūdeņraža GLC automašīnu projekts ir gandrīz beidzies. Šobrīd pēdējie ūdeņraža GLC tiks ražoti un pārdoti. Mēs neplānojam citu ūdeņraža automašīnu.

Daimler Trucks izpilddirektors Martins Daums

Citi autoražotāji arī atsakās no automašīnām ar ūdeņradi. Novembrī Honda – ilgstoša ar ūdeņradi darbināmu automašīnu atbalstītāja – paziņoja, ka tā apturēs ūdeņraža šūnu automašīnu programmu (un ar dīzeļdegvielu darbināmu automašīnu turpmāku ražošanu). Volkswagen pagājušajā mēnesī publicēja savu nostāju par ūdeņradi, sagatavojot sekojošo grafiku:

Elektroauto un ūdeņraža auto efektivitāte. Avots: Volkswagen AG
Elektroauto un ūdeņraža auto efektivitāte. Avots: Volkswagen AG

Akumulatori visādā veidā ir labāki un praktiski nekādi ūdeņradis nav labāks.

Volkswagen secinājums

Šobrīd Audi, Hyundai un Toyota turpina šīs tehnoloģijas turpmāko attīstību automašīnām. Pirms 3 gadiem Toyota atzina, ka Īlona Maska izteiciens, ka ūdeņraža šūnas nav prāta darbs (“fuel-cell is fool-cell”), ir patiess, bet turpinās tehnoloģijas attīstību.

Neskatoties uz to, ka Daimler atsakās no ūdeņraža pasažieru transportlīdzekļiem, tas turpinās strādāt pie kravas transportlīdzekļu ūdeņraža šūnu sistēmām, atsakoties no CNG tehnoloģijām. Pirms pāris dienām vācu autoražotājs piekrita sadarboties ar Volvo Trucks to attīstībā. Pamatojums ir tāds, ka ūdeņraža šūnu tehnoloģija ir labāk piemērota lieliem kravas automobiļiem, kuriem lieli akumulatori varētu būt pārāk smagi.

Daimler-Volvo partnerattiecību mērķis ir sākt ūdeņraža kravas automašīnu ražošanu šīs desmitgades otrajā pusē. Tomēr Daimler Trucks izpilddirektors Martins Daums sacīja, ka 200 miljoni €, kas jāiegulda abiem uzņēmumiem, noteikti nebūs pietiekami, lai attīstītu tehnoloģiju pietiekami.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: