Simulē elektroauto ekspluatāciju ar Volkswagen EV Check mobilo lietotni

0

Volkswagen izstrādājuši “EV Check” mobilo lietotni un ar to var simulēt elektroauto ekspluatāciju, pie tam vienlaicīgi salīdzinot izmaksas ar savu ar iekšdedzes dzinēju aprīkoto auto. Tā ir pieejama Android un Apple mobilajām ierīcēm.

EV Check lietotne

EV Check lietotne

Volkswagen izstrādājuši “EV Check” mobilo lietotni un ar to var simulēt elektroauto ekspluatāciju, pie tam vienlaicīgi salīdzinot izmaksas ar savu ar iekšdedzes dzinēju aprīkoto auto. Tā ir pieejama Android un Apple mobilajām ierīcēm.

Raksts oriģināli publicēts Kursors.lv. Raksta autors – Kristaps Skutelis.

Lietotnē ir pieejama informācija par Volkswagen ražotajiem aktuālajiem elektroauto: jauno e-up! [Uzlādēts.lv apskats], ID.3 un e-Golf. Proti, varam apskatīties datus par mašīnu akumulatoriem un potenciāli nobraucamo attālumu. ID.3 gadījumā lietotnē pat varam vēl tuvāk iepazīties ar jauno auto izmantojot papildinātās realitātes tehnoloģiju. Šāda pieeja ļauj uzskatāmāk sajust jaunās mašīnas izmērus, formas un dizainu, kā arī aplūkot pielāgošanas iespējas.

EV Check lietotne
EV Check lietotne

Tomēr visinteresantākā lietotnes iespēja ir braucienu reģistrēšana, lai tos varētu salīdzināt ar mūsu “parasto” auto. Izvēlamies ar kuru no Volkswagen elektroauto veiksim salīdzinājumu, pēc tam atlasām mūsu smirdīgo dīzeļauto un varam doties ceļā. Braucienus varam piefiksēt manuāli vai arī ļaut to automātiski darīt pašai lietotnei. Brauciena gaitā lietotne piefiksē nobraukto attālumu, kā arī mēģina saprast paātrinājumu, lai precīzāk aprēķinātu braucienam patērēto enerģiju. Pēc tam varam uzskatāmi salīdzināt, cik šis brauciens izmaksājis ar mūsu “parasto” auto, un cik tas izmaksātu ar elektroauto. Protams, nav piemirsts parādīt, ka elektroauto ekspluatācijas procesā nav CO2 izmešu. Jā, zāle ir zaļa.

Vakar un šodien ļāvu lietotnei piefiksēt dažus manus braucienus un redzu, ka tā uzrāda patērētās elektroenerģijas un degvielas datus (protams, aprēķinātus nevis no auto nolasītus). Interesanti, ka nemaz ne tik tālā ap 80 km braucienā mans auto izmet 19 kilogramus CO2. Lai arī nevarētu teikt, ka tie mani uztrauc, tomēr skaitlis šķiet iespaidīgi liels. Izmaksu aprēķini noteikti būs interesantāki, piemēram, mēneša griezumā, taču jāsaprot, ka tiem, manuprāt, ir ļoti informatīva nozīme.

Lietotnē nav piemirsts arī par uzlādēm. Kartē varam apskatīties, kur ir tuvākā uzlādes stacija un kādi ir tās tehniskie parametri (jauda). Varam arī simulēt auto uzlādi (tiesa, 100x paātrinātu). Protams, Volkswagen nav piemirsis pastāstīt par uzlādes iespējām mājās uzstādot wallbox ierīci.

Manuprāt, lietotnei ir laba un noderīga ideja un tā ļauj uzskatāmi saprast, cik mūsu ierastajos braukšanas maršrutos patērējam enerģiju. Piemēram, varēsim uzreiz redzēt, cik procentus no baterijas uzlādes “noēdīs” mūsu ikrīta brauciens no mājām uz dārziņu/darbu. Plus, varēsim pamodelēt, kur būtu izdevīgi veikt elektroauto uzlādi, ja uzlāde mājās nav īsti opcija.

Pirms piesēšanās pie elektroauto stūres cilvēkiem par šiem auto ir daudz stereotipu un tas ir normāli. Kā nekā šādi auto ir vēl pavisam jaunums un reti pieejami. Nav skaidrs, kā tie brauc un nav skaidrs, cik bieži un kur varēsim auto uzlādēt. Man pašam pirmie braucieni ar elektroauto ārpus Rīgas bija ar slapju muguru, jo visu laiku baidījos izlādēties kaut kur pusceļā starp uzlādes stacijām. Tomēr ar laiku pabraucies, nomierinies un jau diezgan automātiski saproti, kur un cik ilgi būs jāuzlādējas, lai veiksmīgi pabeigtu braucienu.

Uzlādēts.lv komentārs

Lai gan šo rakstu Kursors.lv publicēja pirms pāris mēnešiem, tas manu uzmanību saistīja vēlreiz pēc jaunā Volkswagen e-up! testēšanas. Aprakstā es pieminēju, ka labprāt lietotu maps + more lietotni ar savu Citroen C-Zero. Meklējot kaut cik labu alternatīvu, uzdūros šīs lietotnes alternatīvai, kas iespējams pat ir oriģinālā ideja priekš EV CheckMyGreenCar. Galvenās atšķirības ir vizuālajā noformējumā un elektroauto izvēlē – neesi limitēts ar VW brendu. Ar to var salīdzināt, savus braucienus arī ar Nissan Leaf vai kādu no Toyota hibrīdiem.

Kristap, izturību 1’000 km braucienā ar e-up!!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: