Hyundai Ioniq 5 uzlades ligzda

Elektroauto arvien biežāk kļūst par līderiem Gada auto konkursos

Pavasaris un rudens tradicionāli ir laiks, kad speciālisti un žurnālisti dažādos planētas nostūros izvērtē visus pēdējā gada laikā prezentētos auto un nosaka labākos. Gada beigās uzvarētājus uzzinām Latvijas Gada auto konkursā, bet pavasarī savu verdiktu atklāj arī Eiropas Gada auto žūrija un speciālisti no visas pasaules.

Pasaules Gada auto žūrija, kas vērtēja 2021. gada spilgtākos jaunos modeļus, īpaši izcēla elektroauto, un beigās 102 žurnālisti no 33 valstīm nolēma, ka jaunajam Hyundai Ioniq 5 veselu gadu būs īpašs statuss – tas būs planētas labākais auto! Šis modelis ieguva arī balvu par labāko dizainu un, protams, uzvaru nominācijā par labāko elektroauto.

Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5

No septiņiem Eiropas Gada auto 2022 finālistiem seši bija darbināmi ar elektrību. Vienīgais klasiķis bija Peugeot 308 hečbeks, kas konkursā tika pieteikts kā modelis ar iekšdedzes vai hibrīda dzinēju. Godam izturot sīvo konkurenci, uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa trīs elektroauto: Kia EV6, Renault Megane E-Tech Electric un Hyundai Ioniq 5, kuri ieguva attiecīgi 279, 265 un 261 punktu.

Elektroauto dominē arī Latvijas konkursā

Elektroauto popularitātes pieaugums redzams arī mūsu ielās, tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka Latvijas Gada auto 2022 konkursā no 28 pieteiktajiem trešdaļa bija pilnībā elektriski bezizmešu auto. Profesionālu žurnālistu un ekspertu komisija vairāku mēnešu garumā vērtēja visus pretendentus un fināla septiņniekā iekļāva divus elektroauto.

  Kāpēc daži elektroauto ir pārāki par citiem?
Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5

Par uzvarētāju kļuva Opel Mokka, ko darbina iekšdedzes dzinējs. Lai gan līdz elektroauto triumfam lielajā kopvērtējumā vēl jāpagaida, Hyundai Ioniq 5 jau šobrīd tikai par vienu punktu kopvērtējumā atpalika no pasaulē populārā krosovera Nissan Qashqai. Turklāt tas izcīnīja arī kādu svarīgu uzvaru papildu nominācijā: tāpat kā Pasaules Gada auto konkursā impozantais automobilis uzvarēja nominācijā “Latvijas Gada auto 2022 Dizaina balva”.

Komentējot Ioniq 5 iekļūšanu labāko septiņniekā, Latvijas žūrijas pārstāvis un TVNET Auto redaktors Ingars Tenis saka, ka šāds rezultāts, visticamāk, tika sasniegts tāpēc, ka korejiešu elektroauto atšķīrās no pārējiem gan ar virsbūves dizainu, gan interjeru.

Radot šādu braucamo, Hyundai ir bijis drosmīgs, un tas ir atmaksājies. Modelis, kas joprojām reti sastopams uz ielām, fascinē daudzos aspektos – plašajā salonā, progresīvajos tehnoloģiskajos risinājumos un ļoti solīdajos uzlādes un nobraucamā attāluma rādītājos.

TVNET Auto redaktors Ingars Tenis

Par būtisku faktoru kļuvušas tehnoloģiskās priekšrocības

Elektriskais Hyundai Ioniq 5 citu valstu konkursos ieguva uzslavas par V2L (Vehicle-to-Load) tehnoloģiju, kas ļauj no tā akumulatora uzlādēt ne tikai dažādas elektriskās ierīces, bet pat citus auto. Eksperti šādu progresu novērtēja ļoti atzinīgi. Piemēram, žurnālisti no populārā britu portāla Carbuyer ekstravaganto Ioniq 5 nosauca par pilnīgi jaunas paaudzes modeli ar uzlabojumiem tieši cilvēkiem vissvarīgākajās jomās. Tas veidots uz īpašas elektroauto platformas, kas tam sniedz vairākas būtiskas priekšrocības: ietilpīgu salonu salīdzinoši nelielā virsbūvē, atmiņā paliekošu dizainu un mūsdienīgu elektrisko piedziņu.

  Renault un Matjē Leanērs no jauna atklāj Renault 4L
Hyundai Ioniq 5 aizmugurejais sedeklis
Hyundai Ioniq 5 aizmugurejais sedeklis

Pirms Ioniq 5 ienākšanas tirgū 800 voltu uzlāde bija iespējama tikai teju divreiz dārgākajiem Audi e-tron GT un Porsche Taycan, taču tagad to var izmantot arī Hyundai vadītāji. 800 V sistēma ļauj izmantot visefektīvākās ātrās stacijas ar jaudu līdz 350 kW un piecu minūšu laikā uzlādēt akumulatoru 100 kilometriem. 73 kWh akumulatoru no 10 līdz 80% iespējams uzlādēt aptuveni 18 minūtēs, kas ir pietiekami, lai ar aizmugures piedziņas elektroauto nobrauktu vismaz 300 kilometrus.

Ioniq 5 kardināli atšķiras no citiem

Skaidrojot, kas varētu būt par pamatu pašmāju un citu valstu ekspertu pozitīvajiem vērtējumiem, Delfi Auto redaktors un Latvijas Gada auto žūrijas pārstāvis Raimonds Zandovskis, uzsver, ka Ioniq 5, pirmkārt, piesaista uzmanību, jo ievērojami atšķiras no citiem elektriskajiem priekšgājējiem un pašreizējiem konkurentiem.

Braucot ar to, ir sajūta, ka atrodies pavisam citādā mašīnā, nekā ierasts. Tāpat man patika praktiskā V2L tehnoloģija. Esmu redzējis video, kuros cilvēki pļauj mauriņu ar elektrisko zāles pļāvēju, kā elektrības avotu izmantojot Ioniq 5. Kāds cits Ioniq 5 īpašnieks demonstrēja, kā gatavo vakariņas bērniem, pieslēdzot elektrisko plītiņu pie mašīnas.

Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis
Hyundai Ioniq 5 lukturis
Hyundai Ioniq 5 lukturis

Pēc viņa domām, Ioniq 5 guvis tik daudz starptautisku panākumu tieši tāpēc, ka paplašina parastas mašīnas izmantošanas robežas, kļūstot par kaut ko vairāk nekā tikai vienkāršu auto. Ar interesanto dizainu, tehnoloģijas, sniedzamību, interjera minimālismu, salona plašumu un lielāku klīrensu Dienvidkorejas ražotājs ir trāpījis tieši mērķī – Hyundai ir izdevies uzrunāt patiešām plašu auditoriju.

Tāpēc ne ģimenes ar bērniem, ne elektroauto cienītāji, ne uzņēmēji, kuri pieraduši braukt ar vairākas reizes dārgākiem modeļiem, neskopojas ar uzslavām šim auto. Tas kārtējo reizi apliecina, ka ražotājiem ir svarīgi domāt par to, ko vēlas mūsdienu autovadītājs. Viņam vairs nepietiek vienkārši ar mašīnu kā pārvietošanās līdzekli, viņš gaida ko vairāk.

Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis
Elektroauto arvien biežāk kļūst par līderiem Gada auto konkursos 1
balsojumi
Raksta novērtējums