Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Dalīties:

Elektroauto apkope/serviss  

Page 1 / 2
  RSS
Avatar
(@janis)
0% uzlādēts

Sveicināti!

Vai varat ieteikt kādu servisu/meistaru, kur var veikt apkopes vai remontus elektroauto Rīgā?

Vakar biju Peugeot servisa centrā pāris niekus pasūtīt un visus samulsināju - neapkalpo viņi neko tādu, nezin un detaļas, izrādās, arī nevar pasūtīt.

Citēt
Izveidots : 28/06/2019 10:36 am
Kārlis Mendziņš
(@kmendzins)
Uzlādēts Admin

Es devos pie Citroen centra un viņi teica, ka visas apkopes var droši pie viņiem veikt.
Protams, Valdis no Līčiem ( http://www.ambienteauto.lv/) jebkurā laikā palīdzēs. Droši apciemo viņu, pat pateiks, kur lētāk iegādāties, un piestāstīs daudzas jaukas lietas par elektriskajām mašīnām un nākotni.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

ReplyCitēt
Izveidots : 28/06/2019 2:56 pm
Avatar
(@raimondsn)
0% uzlādēts

Labdien! 

Sveiciens visiem elektroauto lietotājiem. 

Vēlos jautāt par lietotu Leaf (vai citām alternatīvām, atvērts ieteikumiem). Lēnām briestu uz elektroauto iegādi un nevēlos saskarties ar dārgām problēmām vai citām dīvainībām. Parēķinot savu nobraukumu ar esošo dīzeli un lietota Leaf cenu (~ 11k eiro), iznāk, ka nopirkt Leaf piecu gadu griezumā ir tas pats, kas nepirkt neko un turpināt braukt ar esošo dīzeli. Bet, tas tā nebūs ja sastapšos ar akumulatora remontu/maiņu vai dzinēja remontu/maiņu. 

Vai kāds var komentēt par Leaf akumulatoru maiņas izmaksām un kurš to veic? Šobrīd aizsūtīju epastu gan Norde, gan Skandi, abi jau trīs dienas klusē. Šķiet, ka nav saskārušies ar šo problēmu. Wikipedia teikts, ka Leaf dod 8 gadu garantiju, kas ir forši. Un internetā figurē cena ~5000 eiro par jaunu aķīti, kas ir ļoti lēti. 

Vai kāds var komentēt, cik izmaksātu Leaf ja to dzītu no Norvēģijas? Vai ir vērts čakarēties, ja var nopirkt tepat Rīgā? 

Leaf pagaidām šķiet optimāla izvēle, jo Renault Zoe ar aķi šķiet maksā dārgāk (varbūt arī šo kāds var komentēt?), bet ja ir citi ieteikumi, esmu atvērts.

ReplyCitēt
Izveidots : 10/10/2019 2:33 pm
Avatar
 iOn
(@ion)
10% uzlādēts

Uz cenām var paskatīties finn.no. Tepat forumā ir mans stāsts par vešanu no Norvēģijas, drīzumā būs vēl viens, no cita lietotāja, uzticot transportu citiem.

ReplyCitēt
Izveidots : 11/10/2019 3:11 pm
Avatar
(@rmillers)
10% uzlādēts

@raimondsn

Pa 5000 Eur nemainīs. Tā bija apmaiņas programma tikai Japānā, pat diez vai vēl tā turpinās, jo tā bija eksperimentāla. Pārējā pasaules daļā tas izmaksās 8-10000 Eur. Ir lasīti gadījumi, kad prasa pat daudz vairāk. 

ReplyCitēt
Izveidots : 19/10/2019 9:39 am
Avatar
(@raimondsn)
0% uzlādēts

Man izdevās sazvanīt Norde auto, kuri teica, ka Leaf akumulators maksā 24k eiro. Savukārt Skandi auto teica, ka Leaf akumulators sastāv no A un B daļām, kur A ir 12 daļas, bet B ir 36 (vai otrādāk) un katra no šīm daļām maksā 455 eiro. Attiecīgi viss kopā būtu 21840 eiro. Jebkurā gadījumā remonts ir dārgāk, kā nopirkt citu auto. Tas atstāj visai nepatīkamu risku. Sīkāk neviens no dīleriem nemācēja stāstīt. Pat ja ir 8 gadu garantija, nopērkot leaf 2014 gada, piemēram, tad 2.5 gadi būtu droši un tālāk pastāv risks, ka akumulators ir jāmaina. Kas praktiski nozīmētu auto norakstīšanu. Nav baigi saulaini, nevaru saprast kā tad rīkoties. Jo nopirkt Leaf un ja nu kas, pēc ~4 gadi nopirkt citu auto nav pa kabatai.

Varbūt kādam ir info par akumulatoru remontiem un mūžu jau detaļās? Esmu dzirdējis, ka instrumentu (urbis, fleksis, zāles pļāvējs) akumulators mēdz remontēt, nevis mainīt pret jauniem. 

Varbūt, kādam ir info par Prius un citu hibrīdu baterijām? Kā tās kalpo? Vai kāds tās remontē? 

ReplyCitēt
Izveidots : 19/10/2019 9:53 pm
Avatar
(@rmillers)
10% uzlādēts

@raimondsn

Ojē, baigās cenas. Kaut kur lasīju, ka drīzumā Leaf citi ražotāji sāks piedāvāt analogās baterijas.  Bet tā visumā tad droši vien jābrauc uz Krieviju vai Ukrainu, kur apmainīs baterijas pret jaunām daudz lētāk.

ReplyCitēt
Izveidots : 21/10/2019 10:58 am
Avatar
(@didzisk)
0% uzlādēts

@raimondsn

Patiesībā baterijas maiņa nebūtu pirmais, par ko es domātu, pērkot Leaf. Nobraukāju 2 gadus ar 2016. gada Leaf 30 kWh, pieredze bija laba, arī nākamo auto nopirku Leaf.

Vecā izskata Leaf priekšējā paneļa labajā malā ir baterijas mērītājs, kreisais stabs no 12 sekcijām rāda, cik liela daļa no pieejamās ietilpības ir pielādēta, labais stabs rāda, cik daudz baterija nolietota, tas ir, cik liela daļa no sākotnējās ietilpības vēl pieejama. Kad pārdevu, manam šajā vietā rādījās tikai 11 sekcijas no 12, tātad apmēram 92%. Runā, ka arī šo indikatoru varot apšmaukt, tā ka tas pāris dienas rādītu pilnu ietilpību.

Ja tiešām pārdevējs liekas neuzticams, var lietot LeafSpy Pro aplikāciju. Tad vajadzīgs OBDII Bluetooth klucītis, ko iesprauž ligzdā zem stūres un Internetā jāizlasa, kā nolasīt baterijas parametrus. Neesot nemaz tik grūti.

Vienkāršāka pieeja - ja mašīnai ir garantija, tad parasti pieprasa, lai regulāri apmeklētu oficiālu servisu. Leaf servisa izdrukā ir atsevišķa lappuse par baterijas stāvokli un lietošanu. Meklējot caur finn.no, īpašnieks var norādīt, ka ir veikti visi oficiālie servisi, šādai mašīnai visticamāk būs arī šī servisa izdruka.

Baterijas garantija nozīmē, ka garantijas laikā jāpazūd 3 no šiem stabiņiem; tad Nissan bateriju maina. Cik esmu dzirdējis, tas pārsvarā ir noticis Arizonā (briesmīgā karstumā) ekspluatētiem 2013. gada Leaf. Citiem vārdiem, tās Leaf baterijas ir OK produkts un katastrofālas kļūmes viņām ir ļoti retas.

Norvēģijā ir pieejami no ASV importēti Leaf (lētāki). Lai arī tiem bieži vien ir garantija, tā ir importētāja dota - tātad kaut ko panākt pēc izvešanas uz Latviju varētu būt ļoti grūti. Un otra nelaime - navigācija rāda pilnīgu sviestu (it kā atrastos kaut kur Amerikā). No otras puses - zinot, ka Leaf ir vienkāršs kā gludeklis un zinot, ka latvieši tik un tā lieto Waze, es arī par to daudz netiku uztraucies (mans bija no ASV).

Lieta, ko var būt vērts paskatīties, ir rūsa, jo Norvēģijā ziemas ir garas un sāli ber uz nebēdu. Bremžu diski, sevišķi pakaļējie, tiek lietoti maz, jo viegli ir bremzēt reģenerējot, tāpēc tie var aprūsēt. Es pats reizi nedēļā cenšos pāris reizes strauji nobremzēt, lai to izslēgtu, tas mans ieteikums visiem elektrošoferiem. Bet, protams, pat sarūsējušas durvis Latvijā sametinās par pieņemamu cenu, tā ka varbūt pat tas nav tik traki.

ReplyCitēt
Izveidots : 06/11/2019 12:14 pm
Avatar
(@rmillers)
10% uzlādēts

Redzku liek pa 5000 Eur jaunu bateriju 31 KW priekš Nissan Leaf: https://youtu.be/HChf6u84QZk

ReplyCitēt
Izveidots : 08/11/2019 5:59 pm
Avatar
(@rmillers)
10% uzlādēts

Maina arī uz 44 kw bateriju  Nissan Leaf Ukrainā ar iespēju nobraukt aptuveni 250 km:  https://youtu.be/9q5v4sdx-Sc

This post was modified pirms 2 nedēļas by Raimonds Millers
ReplyCitēt
Izveidots : 08/11/2019 6:05 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
20% uzlādēts

Nu un veči jūs šito uzkatat par normu,  kad kaudze ar viduvējas kvalitātes akumlatoru baterijām savienotām virknē utt. ar attiecīgu kontrolieri maksā virs 10K no ražotāja. Tā kā esat elektro auto fanātu portāls - moš saņematies un kolektīvi uzrunājat Dambja kungu, lai izstāsta kas un kā  - jo viņš ņem saviem projektiem no Ķīnas pa tiešo, gan jau zina kas ir labs un kas ir slikts. 
P.S. Tesla nav ne ražošanas ne kvalitātes etalons, tapēc turp skatīties ir bezjēdzīgi. Vienīgais ko viņi labi prot ir mārketēt vidējas kvalitātes štruntu, par bargu naudu, un tāpat nespēt tikt galā ar savām finansu lietām.

This post was modified pirms 2 nedēļas by Tut-On-Ham-on
ReplyCitēt
Izveidots : 11/11/2019 11:01 am
Avatar
(@andrejs)
20% uzlādēts

@tut-on-ham-on

tukša muldēšana: jā, baterijas ir dārgas, vai tā ir norma? pašlaik jā. Dambis gan jau malacis ar ar dēlu un komandu, bet viņš neko neražo, viņš izstrādā tehnoloģijas, kuras vēlāk ir jāievieš kādam ražošanā. Un baterija ar dzesēšanu un BMS ir nedaudz sarežģītāks radījums par baterijas šūnām, un nevienam auto detaļas nav vienkārši savstarpēji aizvietojamas, arī bateriju šūnas. 

p.s. Tesla visu peļņu iegulda superčārdžeru tīklā un jaunās rūpnīcās, iegulda cik var atļauties, jo tiek piesaistīta visu laiku jauna nauda un jā, tas grāmatvediski iz zaudējumi.

ReplyCitēt
Izveidots : 12/11/2019 11:53 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
20% uzlādēts

@andrejs

Par to bateriju neaizvietojamību - te nu tev taisnība, bet iemesls tam ir visai pastulbs - bateriju ražošana nav standartizēta, un diezin vai kāds grib to darīt, jo tā var noslaukt no cilvēka parastā dadzu lielāku naudas žūksni.

Un atkal par Tesla tev nav taisnība - Tesla nekādu peļņu nekur neiegulda - Teslai nav pozitīvas bilances ! Pie kam Tesal superčārdžeris jau ir novecojis, Porsche un BMW ir palaidis tautās daudz pārāku verķi, tikai Teslai tas neder !

P.S. ja kāds gribētu izdarīt ko labu ekoloģijai, tad bateriju aizvietojamība būtu pirmā lieta pie kā bija jāstrādā.

This post was modified pirms 2 nedēļas by Tut-On-Ham-on
ReplyCitēt
Izveidots : 12/11/2019 12:10 pm
Kārlis Mendziņš
(@kmendzins)
Uzlādēts Admin

@tut-on-ham-on

Otrā rindkopa tev ir nepatiesība.

Ko tad viņi iegulda priekš Giga 3? Giga 4? Solar? Model Y? Kur tad tā peļņa aiziet? Tikai nesaki, ka parādos, jo tie nav tik lieli, un kabatās, jo Maska alga ir 0$, ja pareizi atceros.

Novecojis? Vēl nav tik jaudīgas automašīnas, kas spētu izmantot pilnu jaudu no V3. To, ko Porsche un BMW ir palaiduši, saderēs ar Tesla automašīnām arī. Diemžēl, otrādāk tas nenotiek. Daudzi tikai priecātos, ja varētu izmantot Supercharger tīklu.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

ReplyCitēt
Izveidots : 22/11/2019 10:28 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
20% uzlādēts

@kmendzins

Labi par to otro r-kopu katrs katrs paliksim pie savām domām, es uzskatu ka Tesla rupji apčakarē savus investorus, un joprojām eksistē tikai tādēļ ka cilvēki ir pārāk lētticīgi. Pilnīgi iespējams ka es ilgtermiņā kļūdos, vai teiksim tā - cerēsim ka es kļūdos.

Par tiem čardžeriem - mans viedoklis, ka ar Tesla vienmēr būs problēma, kamēr turpinās izmantot savu innovatīvo pieeju bateriju konstrukcijā, tai protams ir savi plusi, bet ir arī pāris palieli mīnusi IMHO ( ar to domāju galvenokārt dzesēšanu). Protams DC augsta sprieguma uzlāde rada mazāk siltuma, bet tomēr. Bet par to ka nav tik jaudīgas mašīnas - kā tu to domāji? 

This post was modified pirms 17 stundām by Tut-On-Ham-on
ReplyCitēt
Izveidots : 22/11/2019 10:53 am
Page 1 / 2

Please Login or Reģistrēties