Elektroauto pret fo...
 
Share:
Notifications
Clear all

Elektroauto pret fosilo degvielo automašīnām

254 Posts
10 Users
25 Likes
17.5 K Views
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 

@msh

tev neliekas ka tu cīnies ar vēja dzirnavām?

ietekmīgi cilvēki jau visu ir izlēmuši, bet tu emocionāli te vēl agonē.

 
Posted : 13/01/2020 9:32 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 

@andrejs

Vai esi dzirdējis par tādu lietu kā "demokrātija"? Jā, tev taisnība, lieli šeptmaņi ir sabīdījuši ģēlas, un tagad cenšas panākt lai cilvēki pieņemtu gala iznākumu - nu, latvijā, diemžēl tas arī var mierīgi sanākt, latvieši nobalsos ar lidmašīnu biļetēm - bet paskaties, piemēram, uz franciju... 🙂 

 
Posted : 13/01/2020 9:57 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 

Latvija ar Lielo L, latvieši ar mazo... 

Viena cilvēka emocionāli iebildumi nav nekādā veidā ne par ne pret demokrātijai. Neesmu saticis nevienu cilvēku kurš apgalvotu ka EV ir slikts vai neekoloģisks. Dārgāks - jā, nedaudz. Domāju ja uztaisīt aptauju, lielākā daļa man piekristu, ka EV ir labs un videi draudzīgs, un ar vien vairāk cilvēku par to nobalso ar savu maku.

 
Posted : 15/01/2020 11:51 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 

Manam BMW i3 pie nobraukuma 140 t km baterijas degradācija 12%. BMW pagarina baterijas garantiju līdz 8 gadiem, jo reālie rezultāti ir labāki kā bija cerējuši (no blakus tēmas šajā forumā). Šāds nobraukums ir parasti pie kāda fosilauto mēģina notirgot, jo tūlīt sāks birt, tūlīt būs otro reizi jāmaina zobsiksna, jātaisa lielā apkope, desmitā eļļas maiņa motorā, pirmā kārbā, sajūga resurss ir pie beigām, kluči jāmaina trešo reizi, otriem bremžu diskiem atlikums 50% utt. Manam tikai uz displeja -12% 🙂

 
Posted : 16/01/2020 12:19 am
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 

@andrejs

Pie tāda nobraukuma par mašīnas maiņu domā turīgi un blondi pie visa gatava piesēsties pratēji 🙂 Man patika kaimiņu variants, kur izrādījās ka šie ar savu iepriekšējo B5 passātu bija nobraukuši 350k - tu tikai iedomājies - nopirka mašīnu, kādus 13 vai cik tur gadus vecu un ar noteikti ne mazu noskrējienu, bez īpašām problēmām pabrauca 5 gadus, gadā uzgriežot 70k, un pēc tam vēl pārdeva un droši vien kāds vēl 5-10 gadus ar to mašīnu brauks. 

 

Tavos ciparos ir arī diezgan lielas kļūdas.  Otrā [pēc pirmās maiņas] zobsiksna tur ir tikai pusē, eļļas maiņa tur būs labi ja piektā, jo tādi pie visa gatava piesēsties protoši mašīnu mainītaji izmanto Long Life ciklu, kurš parasti velk uz kādām 30 štukām [ik pēc 15k, vai vēl biežāk, maina tie, kas nopērk mašīnu lai brauktu, nevis mainītu] - kārbai, ja tā ir mešalka [par ko liecina sajūga pieminēšana], eļļas maiņu ražotājs visdrīzāk nemaz nav paredzējis - abet bremžu un sajūga dzīves ciklu nosaka nevis nobraukums, bet tas, kur un kā mašīna tiek lietota - es prikola pēc tev par godu, kad kaut kad drīzumā kad pajaukšu golfam priekšā piekari lai pārbaudītu vienu granātu, noņemšu supportu un pamērīšu kluču biezumu un diska biezumu - kluči, kopā ar praktiski nelietotiem diskiem un pārlasītiem supportiem tika uzlikti aizpagājušā gada pavasarī un ir noskrējuši pāri par 30k - es domāju ka tur līdz pusei vēl bik palicis 🙂 

 
Posted : 16/01/2020 9:31 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs

Latvija ar Lielo L, latvieši ar mazo... 

Viena cilvēka emocionāli iebildumi nav nekādā veidā ne par ne pret demokrātijai. Neesmu saticis nevienu cilvēku kurš apgalvotu ka EV ir slikts vai neekoloģisks. Dārgāks - jā, nedaudz. Domāju ja uztaisīt aptauju, lielākā daļa man piekristu, ka EV ir labs un videi draudzīgs, un ar vien vairāk cilvēku par to nobalso ar savu maku.

Pasmējos par "nedaudz dārgāks". Jā, dzīvojot salīdzinoši nelielajā burbulī, kura iemītnieki pērk jaunas mašīnas, un tāpēc elektromobīļi ir videi draudzīgi, jo dažu gadu vecumā tos nogrūž un tie izgaist, nekad nepiesārņojuši ne gaisu, ne zemi, ne ūdeni, elektromobīlis tiešām ir tikai nedaudz dārgāks 🙂 Bet tiem, kas atrodas ārpus tā burbuļa, elektromobīlis - tā ir jauna mašīna, pats zini cik tūkstošus gadā tā izmaksā, vai, lētākajā variantā, dažus gadus veca mašīna - kamēr normālā mašīna, atkarībā no gaumes un rocības, gadā var izmaksāt labi zem tūkstoša, degvielu neskaitot - tāda neliela starpība, vai ne? Kā jau es kādu lapu atpakaļ minēju - ja elektromobīlis būtu finansiāli pamatots, tad rīgā to būtu DAUDZ, daudz vairāk kā tagad - es neesmu aizmirsis cik strauji, krīzes sākumā, notika dizelizācija; piepeši divdesmitgadīgos aužos visi stūma iekšā dīzeļus - neesmu vēl latvijā piefiksējis ka kāds celtu augšā kādu veco elektromobīli vai kādā vecākā parastajā mašīnā stumtu iekšā elektrisku spēka agregātu [rietumos esmu redzējis pāris gadījumus], savādi, vai ne? 🙂 

 

Attiecībā par tām tavām aptaujām - es gribētu redzēt aptauju, kurā esošie jaunu elektromobīļu pircēji atbildētu, cik liels procents vēl skatītos uz elektromobīli kā nākamo mašīnu, ja nodokļu politika pret tiem tiktu piemērota tāda pati, kā citām mašīnām, un priekšrocības arī būtu atņemtas - pie tā, cik bieži šajā lapā un forumā no braucējiem var lasīt čīkstēšanu par dārgu elektrību no CSDD aparātiem un pārāk mazām iegādes atlaidēm, rezultāts varētu būt interesants 🙂 

 
Posted : 16/01/2020 9:48 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 

@andrejs

Tava lielās apkopes pieminēšana liek domāt ka tavam i3 tāda nav - vai tiešām tā ir, BMW nolēmis dārgo mašīnīšu braucējiem vismaz kaut ko ietaupīt, jeb tu pats tikai mauc, neskatoties mašīnas tehnisko stāvokli? Paskatoties manai mašīnai līdzīgas mašīnas apkopju plānu - lielākā no tām bez parastas eļļas maiņas vēl satur gaisa filtra maiņu, pārējais ir "pārbaudīt to, pārbaudīt šito", un no tā pārbaudāmo lietu saraksta kādas 2/3 satur jebkurš elektromobīlis. Fikss gūglējiens rāda ka bremžu eļļa tev arī ir jāmaina; šis pasāciens ir viena no ķēpīgākajām apkopes daļām, kuru tāpēc diezgan bieži jebkurai mašīnai mēdz neievērot... 🙂 

 
Posted : 17/01/2020 1:13 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 

Tātad kungi EV remontiem/apkopēm - nezinu kāpēc pastāv tāda iedoma ka EV apkopes tikpat kā nav, ka nekas nav jāmaina utml. Jā protama lieta ka ICE pat ar longlife smērvielām ik pēc 30K vai katru gadu (skatoties kas ātrāk iestājas) kā minimums tās būs jāmaina. Praksē gan beidzot ir apķērušies,  ka tas atkarīgs no braukšanas stila un nu jau eksistē programmātiski risinājumi kas pasaka priekšā kad ir pienācis laiks meklēt servisu. EV vajadzētu būt tāpat - visas daļas kas nodrošina tā kustību izmanto smērvielas un citur šķidrumus, tajā skaitā dzesēšanai. Neviens no tiem nav mūžīgs, un dēļ EV niknāka griezes momenta un iespējamiem  mehānisko daļu max griešanās ātrumiem - būtu labi kā minimums 1x 50K pārbaudīt kā minimums visus šķidrumus, kas reizēm nemaz nav iespējams, jo ražotājs to nav paredzējis.
bet tam kam nav paredzēta škidrumu nomaiņa - ekspluatācijas laiks ir stipri ierobežots, jā tas gan ir nez mazāks par 150Kkm - un tomēr.

Un piekares daļas EV ir pakļautas daudz lielākai slodzei, it sevišķi pie mums. Tā kā nestādos priekšā, kā bez būtiskiem remontiem auto ar "lieko svaru" pie mums varētu iztikt bez piekares remonta jau pie kādiem 150 vai 200 Kkm. un dažam varbūt pat stipri ātrāk !

This post was modified 4 gadiem ago by Tut-On-Ham-on
 
Posted : 17/01/2020 6:56 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 

https://iauto.lv/zinas/pasaule/33723-eiropa-ievies-jaunus-elektromobilu-uzlades-noteikumus-brauksana-ar-elektribu-klus-dargaka

Elektriskās nākotnes apveidi kļūst labāk saskatāmi. Tas, protams, ir tikai pirmais priekšvēstnesis, un tas jau vēl ir pa lēto; akcīzes tajā cenā vēl nav. Kaut gan pirmais laikam nav - nīderlandē viens tīkls kasē līdzīgas summas. 

 

 
Posted : 18/01/2020 4:32 pm
krotow
(@krotow)
Posts: 2
New Member
 

@msh

Ionity šoreiz pats sev iešauj kājā. Rietumeiropā šādu klientu čakarēšanu dēļ turienes ienākumiem vēl mazāk pamana. Taču to viņi pamanīs, kad sāks būvēties uz austrumiem no Vācijas (viņiem esot noslēgts līgums ar Circle-K arī Polijā un Baltijas valstīs). Beigās vai nu būs spiesti apdomāties vai arī bankrotēs.

Cita lieta, ka elektrificējot autoparku un akcīzei no degvielas ejot mazumā, kādā brīdī valstu valdības elektrībai uzliks piecenojumu - tas ir tikai loģiski. Vai tas būs papildus % lielākas jaudas pieslēgumiem vai sākot ar kādu noteiktu mēneša patēriņa apjomu, tad redzēs. Pārejai uz klimatam draudzīgāku transportu tas gan pa labu nenāks.

 
Posted : 18/01/2020 7:50 pm
krotow
(@krotow)
Posts: 2
New Member
 

@tut-on-ham-on

Piekares daļu pa mūsu ceļiem remonts tāpat ir neizbēgams. Auto īpašniekiem vnk jāpieņem, ka stabilizatoru atsaites, amortizatori u.tml. ir izejmateriāli ar zināmu resursu.

 
Posted : 18/01/2020 7:52 pm
(@kmendzins)
Posts: 152
Estimable Member Admin
 

J. Koršenkovs (SIA «Rēzeknes Satiksme» uzņēmuma vadītājs)“Autobusu ražošanas koncernu prezentētā tehnika lika mums saprast, ka piecos gados visi pasažieru autobusi būs elektriski, dīzeļautobusi pakāpeniski atstāj tirgu."

http://www.rezeknessatiksme.lv/jaunumi/lv/-rezeknes-satiksme-parstavji-iepazina-autobusu-industrijas-tendences-.html

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 19/01/2020 3:04 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 

@kmendzins

Ar šo arī, šobrīd neviens vēl nestādas priekšā kā tas var strādāt, tanī brīdī kad Rēzeknes satiksmei būs vajadzīgs par 1/3 vairāk busu ( pie kam ļoti ticams ka izteiikti dārgāku) lai apkalpotu to pašu skaitu maršrutu un pasažieru, tad arī paskatīsimies ko tautieši dziedās.
Un tālsatiksmei, tūrismam utml. viņš kā to ir iedomājies ?!?!?

 
Posted : 20/01/2020 6:03 pm
(@kmendzins)
Posts: 152
Estimable Member Admin
 

@tut-on-ham-on

Viņi ir svaigi atjauninājuši visu autobusu parku. Tikai tad, ja būs papildus finansējums pieejams, tad viņi domās par jauniem. Drīzāk jautājums ir par pārējām pilsētām. Kas attiecas par tālsatiksmi un tūrismu, tad šeit ir vēl ir kur augt, bet, ņemot vērā, ka arī te ir likums, kas liedz ceļot ilgāk par X h no vietas, tad varētu nebūt tik traki, ja infrastruktūra ir vietā.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 21/01/2020 11:08 am
gkirstei
(@gkirstei)
Posts: 18
Active Member
 

@msh

i3 ir ātrāks gan līdz 100, gan no 80-120. Bet s versija no 80-120 ir vēl stipri ātrāka. Ja Audi vadītājs nepārslēgsies divus ātrumus uz leju, tad i3 būs pat ~2x ātrāks.

Pirms tam ikdienā braucu ar F01 740d xdrive un tieši paātrinājums no 80-120 lika man aizmirst par >300zs iekšdedzes auto, kas varēja ieskrieties līdz 100km/h - 5.4s, vienīgi tad bija jāgatavojas, i3 to dara ļoti nepiespiesti un kamēr iekšdezes dzinējs vispār saprot, ka ir nospiests gāzes pedālis jau ir aizbraucis divus korpusus uz priekšu. Pilsētā neko vairāk arī nevajag. Būtu pircis Teslu, bet tā kā tuvumā nav servisa centru, tad nācās palikt pie i3s. 

 
Posted : 24/01/2020 11:41 am
Page 16 / 17
Share:

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: